Kirjoittaja Aihe: Hotel -sarjakuvaa  (Luettu 15402 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Joonase

• Vieras
Hotel -sarjakuvaa
« : 26.08.2005 klo 00:25:15 »
Heei, oon ihka uus täällä kvaakissa, et terve vaan kaikki :)

Mutta joo- Oon parhaillaan tekemässä (tai ainakin yrittämässä) uutta sarjakuvan tapaista ja ajattelin postata tänne vähän esimakua siitä.

Eli hmm.. Juonesta on aika hankala kertoa mitään kun se on aika... monimutkainen ja moniulotteinen. Mut tyttöjä ja hirviöitä ja muuta mukavaa siinä seikkailee. Ja tyyliltään draamafantasiakauhua.

Sori, en sitä varsinaista sarjakuvaa viel oikein pysty laittaan, mut ehkä vähän ajan päästä kun saan viel viimeisteltyä

Mut tässä on joitain hahmoluonnoksia ja muuta siihen liittyvää.

x
x
x
« Viimeksi muokattu: 27.01.2006 klo 23:16:41 kirjoittanut Joonase »

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
Re: Sarjakuvaani
« Vastaus #1 : 26.08.2005 klo 00:56:27 »
"Jaahas. Mitähän tääkin ny on. Miksei se oo laittanu näit noihin valmiisiin galleria säikeisiin..."

Klick [painaa ekaa linkkiä]

Woooaaaaathumps.

[Nousee takaisin tuolille]

Jätetään valittamiset ja perustelut taakse ja todetaan:

Olen mykistynyt.

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #2 : 26.08.2005 klo 08:55:00 »
Aika kivan näköstä. Teepäs tussilla sama niin palataan asiaan.

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #3 : 26.08.2005 klo 11:04:20 »
Whoa! Todella näyttävää jälkeä. Sarjakuvassa kannattaa varmaan satsata lisää selkeyteen, mutta hiton nätiltä näyttää  :o
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #4 : 26.08.2005 klo 11:08:54 »
Komeen näköisiä kuvia. Eikä aleta mihinkään selkeyteen panostamaan, se on just hyvä noin.
Katsoo vaan miten pysyy tyyli kasassa sarjakuvaa tehdessä, mutta yksittäiskuvina hienoja.

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #5 : 26.08.2005 klo 11:14:42 »
Eikä aleta mihinkään selkeyteen panostamaan, se on just hyvä noin.
Katsoo vaan miten pysyy tyyli kasassa sarjakuvaa tehdessä, mutta yksittäiskuvina hienoja.

Enkös juuri kirjoittanut että sarjakuvassa kannattaa varmaan panostaa lisää selkeyteen? Yksittäiskuvat toki toimivat, mutta sarjakuvassa joutuu ehkä uhraamaan näyttävyyttä jotta kerronta pysyisi selkeänä.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #6 : 26.08.2005 klo 11:18:02 »
Mielenkiinnolla odotan, että miltä tämä näyttää taustojen kanssa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jho

• Jäsen
« Vastaus #7 : 26.08.2005 klo 12:35:43 »
Enkös juuri kirjoittanut että sarjakuvassa kannattaa varmaan panostaa lisää selkeyteen? Yksittäiskuvat toki toimivat, mutta sarjakuvassa joutuu ehkä uhraamaan näyttävyyttä jotta kerronta pysyisi selkeänä.

Paskanmarjat.

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #8 : 26.08.2005 klo 15:25:34 »
Paskanmarjat.

Lisää henkeviä kommentteja toisten käyttäjien mielipiteisiin?

Joonase osaa varmaan ihan itse päättää mistä neuvoista ja huomioista ottaa vaarin. Muutenkin luulisi että täällä saisi esittää näkemyksensä ilman, että sitä sen kummemmin aletaan nokkimaan.
Mielestäni oma pointtini on sitäpaitsi yhä täysin järkeenkäypä: olen hyvin usein törmännyt sarjakuvaan joka näyttää pirun hyvältä, mutta jota on turhan vaikea seurata koska käytetyt tehokeinot tekevät kuvakerronnasta sekavaa. En siis tarkoita, että tälle sarjakuvalle olisi niin käymässä, mutta varoitin jo etukäteen seikasta joka minua monissa sarjiksissa ärsyttää. Kommenttejahan tässä kaivattiin, eikö?
« Viimeksi muokattu: 26.08.2005 klo 15:40:34 kirjoittanut Tuukka »

Jho

• Jäsen
« Vastaus #9 : 26.08.2005 klo 18:56:23 »
Vitsi, vitsi. Anteeksi Tuukka, en mä millään pahalla  :-[

Itse kylläkin tykkään täyteenahdetuista kuvista sarjiksissa. Tykkään tutkia niitä ja etsiä niistä pikkuyksityiskohtia. Tämä ei kylläkään ole hirveän yleinen mielipide.

Tietysti mielipiteitä kuuluu julkilausua, itse ainakin rakastan saada palautetta. Tunnustan, huumorintajuni on kieroutunutta ja kummallista.

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #10 : 26.08.2005 klo 20:28:42 »
Ihan hyvältä näyttää luonnokset. Minulle tuli ensimmäisenä tyylistä mieleen Ashley Wood, mutta omaperäisyyttä löytyy silti rutkasti. Tässä otannassa kasvot olivat kovin samanlaisia, niin muodoltaan kuin ilmeiltäänkin; mielenkiinnolla odotankin löytyykö repertuaarista millaista hahmo-/tunnegalleriaa. Joissakin paikoissa tussausjälki tökki aika pahasti silmään, toisinaan taas olit saanut aikaan todella hienoja viivoja ja pintoja. Monissa kuvissa on turhan paljon roskia, tietyn määrän irtoviivoja ja "roiskeita" sietää tyylin ja ilmaisun nimissä, mutta jossain vaiheessa ne alkavat viemään tehoa varsinaisilta elementeiltä. Mutta kaiken kaikkiaan, lupaavalta näyttää. We want more.

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #11 : 27.08.2005 klo 12:05:43 »
Ohops... Näin uuden päivän valossa tarkasteltuna tempaisin herneet nenään aika tyhjästä :-[ Pistetään pitkän viikon ja huonon päivän piikkiin.
No hard feelings ;)

Joonase

• Vieras
« Vastaus #12 : 27.08.2005 klo 18:34:17 »
Kiitoksia paljon kommenteistanne:)

Äh, sarjakuvaa ei vieläkään. Vaivaa taas tuo mun ikuinen ongelma: taustat
Vaikkei taustoille tulekkaan paljo mitään niin silti on ongelmia siinä.. Menee hermot joskus. Sit on viel liuta muita ongelmia... Pitää pitää pieni tauko

Mutta joo jos vaan jaksatte odottaa niin ehkäpä saan joskus viel pari sivua ulos :]

Laitanmpa yhen hahmokuvan vielä kun sain just piirreltyä:

Taino saattekin sittenkin yhen sivun sarjakuvaa
 heh:)

« Viimeksi muokattu: 27.01.2006 klo 23:17:47 kirjoittanut Joonase »

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #13 : 28.08.2005 klo 15:16:41 »
Oho! Onpa hyvän näköistä! Jos et jaksa tehdä taustoja, niin heivaa ne yksinkertaisesti helvettiin. Homma näyttäisi toimivankin paremmin vain päähahmoja korostamalla.

Käy kirjastossa ja etsi samantyyppisiä sarjakuvia, joissa taustat on jätetty pois. Hugo Prattkin monesti piirsi vain möllöttävän auringon tai pari palmunlehvää, eikä sen taustat olleet suhteessa hahmoihin, vaan tausta saattoi liikkua vaikka hahmo istui paikallaan. Mangassa on myös taustat vähissä, xxxHOLiCista voisit pitääkin.

Jampam

• Jäsen
« Vastaus #14 : 28.08.2005 klo 15:57:02 »
Mahtavaa! Upeaa! Pidän suuresti tyylistäsi, joka istuu mainiosti draamafantasiakauhuun :D. Todella kaunista.
    Hmm... kuvassa E7 jää ruutujen väliin mielestäni liian valkoinen alue rikkoman tunnelmaa. Mitään muuta häiritsevää en näe.

Piirrä ihmeessä lisää! ;D