Minä muistan tietyistä syistä, ja kärsin sinunkin puolestasi...
Jotta ymmärtäisitte miksi se minusta oli niin kauhea, teen pienen listauksen pahimmista piirteistä...
1. Pääpahis (Mustasydän), ja sen näyttelijä oli täysin persoonaton, epäkarismaattinen ja väsyttävä vikisijä, jolla ei ollut mitään kunnon motiivia, toisin kuin sillä hahmolla joka sarjakuvissa tuli tutuksi Mustasydämenä. Hahmo on sarjakuvissa paljon monisyisempi, ja komeampi, ja ennen kaikkea hän ei ole mikään perkeleen emo. Vähän miehisyyttä hemmetti, soikoon. Isää voi vihata olematta mikään hemmetin jurpo joka näyttää siltä että kohta itkee ja viiltää ranteensa auki.
2. Elokuva yritti olla jotenkin niin maan perkeleen syvällinen, vaikka tuntui siltä kuin katsoisi sitä kun joku teini pissaa housuihinsa kännissä ja sanoo "Vittu mä vihaan mun mutsia". GR:ssä ei ole kyse syvällisyydestä, vaan örisevästä heavy metallista, rähinästä, verestä ja semmoisesta.
3. Aaveajajan toteutus. Ei hemmetti. Miten Army of Darknessissa aikoinaan onnistuttiin toteuttamaan käveleviä luurankoja vakuuttavan näköisesti mutta jossain hemmetin Ghost Riderissa ei pystytä toteuttamaan yhtä hemmetin kalloa niin että se näyttää aidolta, vaan se näyttää joltain hemmetin muovipäältä.
4. Nicolas Cage.
5. Tarina. Tai sen puute. Jopa GR tarinoissa on jotain sisältöä. Eikä mitään hemmetin poseerausta, cgi efektejä, huonoja taistelukohtauksia ja paskaa draamaa.