Author Topic: Aaveajaja - Ghost Rider  (Read 48252 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Re: Aaveajaja - Ghost Rider
« Reply #45 on: 08.02.2007 klo 16:52:54 »
Sarjainfossa 4/06 Aaveajajan (visuaalisen) hahmon luoja Mike Ploog toteaa:

"Aveajaja oli hyvä duuni, pidin hahmon piirtämisestä, mutta elokuva on kokonaan eri juttu. Varmaan parasta, etten osallistu projektiin."

Katsomaan hän on kyllä menossa:

"Pakkohan minun on nähdä, kuinka Nicholas Cagen pää leimahtaa liekkeihin! Liekehtivä kallo... siitä on paha pistää paremmaksi." 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Reply #46 on: 09.02.2007 klo 09:29:11 »
Tiedän. Ja sekin myi. Kakkonen tulossa. Nuff said.
t.Q

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Reply #47 on: 13.02.2007 klo 11:19:37 »
Tuoreessa Episodissa myös Pitkä artikkeli Ghost riderista, lähinnä elokuvan kivuliaasta syntyhistoriasta ja peitellyistä tatuoinneista yms...
Still kuvat eivät herätä luottamusta, mutta kun kuitenkin tämänkin katson...

Pässi

• Jäsen
« Reply #48 on: 13.02.2007 klo 23:42:12 »
Aaveajaja esitetään ennakkoon Finnkinon Hiihtoloma happeningissa tulevina viikkoina.
Jos tällainen potaska jotain oikeasti kiinnostaa...

http://www.finnkino.fi/events/hiihtoloma/

Rac

• Jäsen
« Reply #49 on: 20.02.2007 klo 17:04:37 »
Noh, olihan se, tuota ihan hyvä. Mitään en odottanut (DD katsokaas) niin parempaa tuli. Itse Aavis oli visuaalisesti onnistunut hahmo, mutta sisältö vähän ontui. Kun eikös Blazen ja Zarathoksen pitäisi olla kaksi eri henkilöä? Tässä kun näytti olevan Blaze koko ajan. Zarathosta ei edes mainittu. Pahiksetkin olivat aika laimeita. Jotain emorokkareita. Mephisto oli onnistunut. Plussat siitä. Ja Mendeksestä. Ei sentään mitään Elektra/X3 tasoa.

Kolme pistettä viidestä.
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

Jaana S.

• Guest
« Reply #50 on: 20.02.2007 klo 17:09:18 »
Noh, olihan se, tuota ihan hyvä. Mitään en odottanut (DD katsokaas) niin parempaa tuli. Itse Aavis oli visuaalisesti onnistunut hahmo, mutta sisältö vähän ontui.

Kolme pistettä viidestä.
Kymmenen pistettä. Sisältö tietenkin ontui mutta omassa genressään loistava kuva. Peter Fonda oli loistava perkele, jonka takia vähintään kannatti elokuva katsoa. Siteeraan tässä itseäni (kts päivän ilonaihe) Lännen vanha neliveto-kaksipyöräkohtaus aavikolla sai minut melkein kyyneliin.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Reply #51 on: 20.02.2007 klo 18:45:19 »
Jaana piti, mä taas ajattelin että jos tän katsoo silkkana roskaviihteenä niin se voi jopa olla hyvä, mutta ei, ei se ollu edes roskakriteerillä hyvä. Karmeaa kerrontaa. Ja paatosta lapioitiin olan takaa mutta kun se oli lapsellista paatosta (vrt Transformers). Vihtahousua katsellessa tuli mieleen että miksei tilalla voi olla David Carradine? Olis kai ottanu liikaa paalua, Cage tais olla ainoa näyttelijä jolla oli oikeasti meriittejäkin.

Mikä sen pahiksen tarkoitus oikein oli ja miten se paperikäärö liittyi koko touhuun?

Jaana S.

• Guest
« Reply #52 on: 21.02.2007 klo 13:30:25 »
Jaana piti, mä taas ajattelin että jos tän katsoo silkkana roskaviihteenä niin se voi jopa olla hyvä, mutta ei, ei se ollu edes roskakriteerillä hyvä. Karmeaa kerrontaa. Ja paatosta lapioitiin olan takaa...
Mikä sen pahiksen tarkoitus oikein oli ja miten se paperikäärö liittyi koko touhuun?
Loppupaatos oli tosiaan jo torta på torta. Mutta kun siinä paatosteli elokuvatähti Cage -joka ei ottanut kuitenkaan koko elokuvaa itsekään ihan tosissaan- niin toimi. Pahiksia oli siis kaksi: Isä-Perkele ja Poika-Perkele. Poikaperkele halusi lähteä kotoaan Helvetistä hallitsemaan maanpäällisiä sieluja, koska "I like it here". Poikaperkele oli ottanut mukaansa parhaat kaverinsa tekemään likaisen työn. (Nille kävikin sitten hassusti). Koko soppa siksi, että isäperkele halusi pojan takaisin kotiin tuhlaamasta koko peritöomaisuutta ja pilaamasta perheen mainetta pelleilyllään. Siksi se palkkasi Cagen apurikseen. Ja kun homma oli hanskassa, ja poika takaisin turvassa kotihelvetissä, niin elokuva olisi voinut loppua siihen. Loppupaatostelu oli vain lupaus jatko-osasta, jota odotan innolla.

Käärön tarkoitus oli olla viestikapula, jotta saataisiin Slade-aavejajalle jotain mitä kanniskella lapion sisällä. Helevetissä ei tunneta käsitettä valokopio, tai varmuuskopio. Piti olla alkuperäinen sopimus allekirjoituksineen.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #53 on: 21.02.2007 klo 13:32:22 »
Ookko ny varma, Jaana, että et ollu kattomassa Constantinee. Jos toi on tosiaan juoni (saatanaksen poika päättää ruveta itsekin hallitsijaksi/syöstä isukkinsa vallasta), niin ei ainakaan voi omaperäisyydestä syyttää.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jaana S.

• Guest
« Reply #54 on: 21.02.2007 klo 13:44:33 »
Ookko ny varma, Jaana, että et ollu kattomassa Constantinee.
No ihan varma etten ollut. Saatanan pojan seikkailusta on varmaan tehty montakin elokuvaversiota. Tämä Aaveajaja on kyllä niistä ehdottomasti paras. Cage hyvä-paha -poikana tekee itseironisen, loistavan työn. Hevoskohtaus oli ihana: Aloin itkemään, enkä minä helposti märise.  Suosittelen. Toimii parhaiten laajakankaalta, mitkä efektit! Menkää katsomaan ihan eturiviin. Olen fani.
Ja se Peter Fonda!

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Reply #55 on: 21.02.2007 klo 14:26:53 »
Käärön tarkoitus oli olla viestikapula, jotta saataisiin Slade-aavejajalle jotain mitä kanniskella lapion sisällä.
Tämän täytyy olla ainoa selitys. Mutta niin kuin sanoin jo leffan jälkeen, miten poikaperkele kuvitteli pärjäävänsä isäperkeleelle jos se ei pärjää Aaveajajallekaan, joka on saanut voimansa isäperkeleeltä?!

Hevoskohtaus oli ihana: Aloin itkemään, enkä minä helposti märise.
Mulle tuli hyytävän kylmä, iho nousi kalkkunanlihalle... Kalkkunahan se oli, Constantine on Citizen Kane tämän rinnalla.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Reply #56 on: 21.02.2007 klo 14:30:56 »
Ookko ny varma, Jaana, että et ollu kattomassa Constantinee. Jos toi on tosiaan juoni (saatanaksen poika päättää ruveta itsekin hallitsijaksi/syöstä isukkinsa vallasta), niin ei ainakaan voi omaperäisyydestä syyttää.

Reiluuden nimissä on huomautettava, että tuo on karkeasti ottaen ollut Mustasydämen motivaatio sarjiksissa kauan ennen Constantine-leffaa. Ei se siltikään niin omaperäinen idea ole, että minulle olisi tullut mieleen Constantinen Mammonin olevan Mustasydän-kopio.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #57 on: 21.02.2007 klo 14:33:29 »
Reiluuden nimissä on huomautettava, että tuo on karkeasti ottaen ollut Mustasydämen motivaatio sarjiksissa kauan ennen Constantine-leffaa.
Totta. Mulla on tapana vain viitata viimeksi näkemääni juttuun. Constantinea katsoessa tuli kyllä ekana mieleen Nocentin ja JRjr:n Daredevil.

Jaana S.

• Guest
« Reply #58 on: 21.02.2007 klo 14:54:15 »
Mutta niin kuin sanoin jo leffan jälkeen, miten poikaperkele kuvitteli pärjäävänsä isäperkeleelle jos se ei pärjää Aaveajajallekaan, joka on saanut voimansa isäperkeleeltä?!
A. Isäperkeleellä ja poikaperkeleellä ei ole sielua. B. Aaviksella on. D. Aavis ei voinut mitään poikaperkeleelle aluksi (nyt en halua spoilata paljastamalla juonta liikaa niille, jotka eivät ole leffaa nähneet) vaan vasta sitten kun etsitty tosite nro yksi oli poikaperkeleella ja sen jälkeen tapahtui se mitä tapahtui siellä autiokaupungissa.
E. Isäperkeleillehän ei kukaan pärjää, mutta aina kannattaa yrittää.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #59 on: 21.02.2007 klo 14:55:50 »
(nyt en halua spoilata paljastamalla juonta liikaa niille, jotka eivät ole leffaa nähneet)
No nyt rupes kiinnostamaa, että mites se C liittyy tähän.