Kirjoittaja Aihe: Traumoja aiheuttanut anime?  (Luettu 27535 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Myytti

• Jäsen
  • Aina menossa...
Re: Traumoja aiheuttanut anime?
« Vastaus #45 : 01.08.2006 klo 10:45:08 »
Eiköhän toi muumit mörkö nimittäin on kauhea vieläkin...

matti

• Lukiolainen
  • Jäsen
« Vastaus #46 : 01.08.2006 klo 21:50:13 »
Väittäisin ettei tuo piirretty mörkö le pelottava...vain järjetön olento, kirjoista tuon oikean löytää ja muumipappa ja meri on mielestäni edelleen pelottava (tietyllä tavalla). Muutenkin eikö mörkö ole oikeasti nainen? ja sarjassa sen ääni kuuluu vuorien takaa "minä palaan" miehen ääni? ainakin kuulin että ruotsin kielen kirjoissa hän-muoto oli nainen.
Hyvää sarjakuvaa etsimässä...

Sil5i

• Vieras
« Vastaus #47 : 01.08.2006 klo 22:17:55 »
Ah, mulle aiheutti aikanaan tulessaan tuo Pokemon-meininki melkoiset traumat. Olin ihan ihmeissäni pitkään, että mikä sen pointti on? Siis pitäiskö mun opettaa mun kiltti koira tappeleen? Lapseni taistelemaan? Noh, olen päässyt nyt yli moisesta "Mun elävä lelu hakkaa kyllä ton elävän lelun koska vaan!" mielettömyyksistä. Nui.

Itse olen varttunut YLEn lastenohjelmien parissa kasariluvulla ja ei meille mitään tommosii nykyisii tsingahtelu-taistelusarjoja näytetty. Kaikenlaisia aatteellisen toverillisia kommarisarjoja kylläkin.

Hattivattien kanssa olin heti ensinäkemältä valmis bilettämään. Mörkökin oli mun mielestä vaan ihan symppis mörökölli kaikessa synkkyydessäänkin.

JaviS

• Uusi jäsen
« Vastaus #48 : 02.08.2006 klo 11:35:21 »
Elfen Lied... Siinä on sairaasti väkivaltaa ja kuolemia ekassa jaksossa tais kuolla pari kymmentä tyyppiä.

[url=http://www.topbb.com/songoh

Neisi

• Miss harvapää
  • Jäsen
  • Neisi kuittaa.,. :)
« Vastaus #49 : 02.08.2006 klo 13:51:59 »
Mulle p+äänsärkyä aiheutti digimon :P  Ja nykyään välillä Kyporgi 009.
 Juuri muuta ei ole eteen tullu, mutta olihan tuo muumien mörkö hieman pelottava... :'(

Tönttö-chan

• Uusi jäsen
« Vastaus #50 : 02.08.2006 klo 19:23:15 »
Akira. Hyyh, lainasin kerran kirjastosta, (joskus n. 8-vuotiaana, vaikka se olikin muistaakseni joka K- 12? ) Ja katoin sen erään 12vuotiaan sukulaiseni kanssa. Yyh, kamalaa katsottavaa.

GeneralTantzu

• Hukassa...
  • Jäsen
  • Kynä on aina ollut miekkaa mahtavampi...
« Vastaus #51 : 22.08.2006 klo 14:21:19 »
Love Hina animesta sain  :D
Oli niin hirveää katsoa, kun rillipäistä nörttiä potkittiin  ;D
Virheistä oppii...

Myytti

• Jäsen
  • Aina menossa...
« Vastaus #52 : 15.10.2006 klo 15:32:21 »
Väittäisin ettei tuo piirretty mörkö le pelottava...vain järjetön olento, kirjoista tuon oikean löytää ja muumipappa ja meri on mielestäni edelleen pelottava (tietyllä tavalla). Muutenkin eikö mörkö ole oikeasti nainen? ja sarjassa sen ääni kuuluu vuorien takaa "minä palaan" miehen ääni? ainakin kuulin että ruotsin kielen kirjoissa hän-muoto oli nainen.

No pakkohan sen on olla nainen!!! Eikai se nyt homppeli ole sehän oli ihastunut muumipeikkoon...

matti

• Lukiolainen
  • Jäsen
« Vastaus #53 : 15.10.2006 klo 15:37:45 »
No toisaalta miksei? Jos kerran Tovekin oli homoseksuaali. En tiennytkään että sarjassa oli ihastumis pätkä. (oliko uudempia jaksoja?) Kun otetaan ruotsin kielinen versio muumeista puhuuko ne Möröstä missä muodossa? Tietääkö kukaan?

Myytti

• Jäsen
  • Aina menossa...
« Vastaus #54 : 15.10.2006 klo 15:51:52 »
No toisaalta miksei?

Ei ollu uudenpia taisi Niiskuneiti vain joskus kiusoitella asialla... :D

matti

• Lukiolainen
  • Jäsen
« Vastaus #55 : 16.10.2006 klo 15:13:37 »
Lasteb saduissa on se perinteinen "normaali" malli että prinssi sa prinsessan... Tosiasiassa tämä on aika syrjivää "epä-normaaleja" kohtaan. Miksei prinssi ja prinssi tai prinsessa ja prinsessa? Pienenä koulussa sai homoksi nimittelystä turpaansa. Se oli pahin loukkaus mitä saattoi sanoa vaikka ei kaikki tienneetkään mitä se tarkoitti. Lasten saduilla tämä voitaisiin korjata. No kun nykyisin on manga ja ainime muotia niin ne voisivat olla ihan hyvä keino tähän? Nuorison kohdalta.
 Piru kun ottaa kaaliin tämmöinen epä kohta. Vaikka en tunne vetoa samaa sukupuolta kohtaan niin tasaarvoa toivoisin.

Daddy Duck

• Jäsen
« Vastaus #56 : 16.10.2006 klo 19:46:56 »
Muumeista nyt Mörkö ja mikä Jääneito lieneekään. Kyllä se puistatti katsoa sitä  :)
"Kolmen sekunnin kuluttua voimme katsella itsellemme uutta setää!"

Evelyn

• Uusi jäsen
  • I also saw the shadow of the black halo~
« Vastaus #57 : 18.10.2006 klo 10:35:22 »
Ehdottomasti traumaattisin animekokemus on ollut Magic knight rayearth... Ja luulen sen katsoneiden tietävän mitä tarkoitan. Kun on katsonut yhden taikatyttösarjan on nähnyt ne kaikki, end of the story.
  Söpöjä isosilmäisiä tyttöjä pelastamassa maailmaa ja siinä sivussa romansseja ja söpöjä eläimiä. Jos tuollaisesta ei saa traumoja niin ei sitten mistään.

Holy91

• Uusi jäsen
« Vastaus #58 : 29.10.2006 klo 18:28:08 »
En ole oikeastaan pelännyt mitään animeen liittyvää,sanotaan
nyt vaikka Muumien joku Jäärouva,kun näin eka kertaa sen
taikatalvi jakson niin sain oikeasti kylmät värreet :o,kun söin
jäätelöa.Kun olin jotain 4-5 vuotias niin pidin Muumeja ja
myöskin yhä hauskaksi Animeksi,vaikka en edes tiennyt että
Muumit on Japanissa käsikirjoitettu. :-\

Rac

• Jäsen
« Vastaus #59 : 29.10.2006 klo 21:12:13 »
Se yks missoli lonkeroita ja koulutyttöjä ja demoneita...
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman