Kirjoittaja Aihe: Traumoja aiheuttanut anime?  (Luettu 27510 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Marsumestari

• Jäsen
Re: Traumoja aiheuttanut anime?
« Vastaus #30 : 10.09.2005 klo 16:37:13 »
Tao Tao -leffa sai kyllä katsomisen jälkeen kyynelehtimään. Ei se nyt sentään traumoja aiheuttanut mutta liikutti erittäin paljon.

WalkingIdiot

• Vieras
« Vastaus #31 : 12.09.2005 klo 18:42:47 »
Kyllä hän ne muumit oli  ku niist musista tulee kylmät väreet ja se mörkö ja jäärouva oli pelottavii niinku jostain syystä hatti vatit ja toi hopeenuoli kyl oli kans ku se oli aika raaka
ARGH!Ne lihansyöjäkasvit!Ne oli todella pelottavia.Kaverin kanssa katsottin sohvan takaa.Vieläkin näen painajaisia joka yö.

krista

• kaksimielinen tyyppi
  • Jäsen
  • sokea lepakko iskee jälleen!
« Vastaus #32 : 16.09.2005 klo 12:16:36 »
muumit on kyl äika pelottavii.........
ainaki jos pienenä kattoo.......
no on kyl kans aika törkyi............ jestas toi "törky" sana on tyhmä sana...... ::)
-kalkkunat helvettiin!-

Shiki

• Vieras
« Vastaus #33 : 22.09.2005 klo 21:47:40 »
Brr.... Hopeanuoli, Hellsing, Akira ja ehdottomasti MUUMIT!!! :'( Ei kai oo häpeä sanoa että pienenä pelkäsi "jää rouvaa" ja "mörköä"....?

Oh well... Gotta go.

Soeur Odeline

• Jäsen
« Vastaus #34 : 04.10.2005 klo 12:50:04 »
Vähän aikaa sitten pelästyin Akiraa, jonka lainasin VHS-muodossa. Sen jenkkidubbaus sai kylmät väreet selkäpiihin. Tunnistin jopa etelävaltioiden murteen. Sopii todella hyvin yhteen japanilaisen tarinan kanssa...
Extreme? Me?

Bianca93

• Vieras
« Vastaus #35 : 16.10.2005 klo 00:50:57 »
muumit pienenä tuli mörköö pelättyä.... :-[

toivattavasti en oo ainoa.. :-[
Et ole lähimaiskaan ainoa, sillä meikäkin pelkäsi mörköä. En kylläkään ulkonäön vuoksi (tai no, kyllä niitä kalseita käsiä katsellessa vähän inhotti), pikemminkin sen kivan mörinän ("ÄRRRRRRRRRRR!") ja "sisääntulomusiikin" takia. Katsoin Muumeja ensi kertaa 3-vuotiaana, ja eka näkemäni jakso oli tietysti juuri Taikatalvi, jossa oli mörkökin mukana, ja siitä jäi mahtava rauma! (Lihavoitu osa on lainaus Shrek 2:sta.) En uskaltanut katsoa Muumeja ehkä 7-vuotiaaksi asti. Nykyään mörkö vain naurattaa minua, koska äitini kissan nimi on Mörkö. Katselin Muumien Taikatalvi-jaksoa mummon luona. Mummolla oli kissoille muikkuja, ja juuri kohdassa, jossa mörön ääni kuului (muttei kaveria itseään näkynyt) mummoni kysyi: "Tahtoisitko viedä Mörölle nämä muikut?" Olin hetken aikaa ihan ällistynyt, mutta sitten tajusin. "Mitä? Viedä mörölle... ai jaa." :D

Outi

• Sarjakuvafestariassari
  • Jäsen
« Vastaus #36 : 22.04.2006 klo 21:01:27 »
Mikä on ollut se järkyttävin ja kauhein anime jota olette katsoneet? :-\

Kyllä karmeinta oli katsoa Rakkautta & Anarkiaa-festareilla XXXXX:n (sensuroin nimen koska joku lapsi kuitenkin menee ja katsoo sen enkä halua ko. vastuuta)  - siinä meinas mennä popcornit väärään kurkkuun...Siinä tuli traumoja vaikka muille jakaa  ;D

Se oli silloin vuonna 0 kun kukaan ei ollut kuullutkaan koko Anime-sanaa Suomessa, ehkä paria omituista tyyppiä lukuunottamatta, v.91-92?! Olin jostain saanut kaivettua Akiran videokasetilla huonona kopiona, olin aivan myyty, maailman parasta animaatiota! Edistyksellisesti R&A-festareilla mainostettiin tätä animea, hankin liput ja menin isoveljieni kanssa katsomaan - vakuutettuani näille, että tämä on varmasti yhtä hyvä.

Ennen leffan alkua sen ohjaaja esitteli elokuvansa. Koko puhe oli itse-asiassa Suuri Anteeksipyyntö, tyyppi oli selvästi häpeissään ja pahoitteli, että joudumme katsomaan hänen elokuvansa - pyysi vielä lopuksi anteeksi, että oli tehnyt moisen meidän katsottavaksemme...

Tästä olisi pitänyt arvata ja häipyä paikalta mutta enpäs älynnyt. Sitten seurasi mitä seurasi ja hävetti, että olin maksanut lippujen hinnan.. Kestettiin loppuun asti mutta oli se rankkaa! Että on ne kipeitä, ne japanilaiset!   :o

Ko. leffa julkaistiin sitten Suomessakin videolla ja piti aina sarjiskaupassa myyjänä estellä, ettei mummot vaan osta sitä lahjaksi - "Hei oikeesti, et sinä halua, että lapsenlapsesi katsoo tämän!"...
« Viimeksi muokattu: 22.04.2006 klo 21:06:41 kirjoittanut Outi »
We all need an Alan Rickman to read Shakespeare sonnets to us every night

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #37 : 23.04.2006 klo 02:27:11 »
Animeroskaa en ole onneksinut seurannut, mutta enköhän minä saisi niistä kaikista elinikäiset traumat (Minäkö ennekkoluuloinen?).
Jos lähdetään sarjakuvapuolelle, niin kyllä se japanilainen tuubakin tälläkin osa-alueella mukavaa kuin nyrkki naamassa. Hiroshiman poika sai sai kyyneleitä osakseen, mutta ei se traumaa tuottanut.

Nyt kun ajattellen tarkemmin asiaa niin ihmettelen, kuinka näistä voisi millään saada traumoja (ellei inhoa nipponin poikien tuotantoa suunnattomasti).

Johannes_sankari

• Kätyri
  • Jäsen
  • Omae wa mou shindeiru!
« Vastaus #38 : 23.04.2006 klo 03:05:54 »
Animeroskaa en ole onneksinut seurannut, mutta enköhän minä saisi niistä kaikista elinikäiset traumat (Minäkö ennekkoluuloinen?).
Jos lähdetään sarjakuvapuolelle, niin kyllä se japanilainen tuubakin tälläkin osa-alueella mukavaa kuin nyrkki naamassa. Hiroshiman poika sai sai kyyneleitä osakseen, mutta ei se traumaa tuottanut.

Nyt kun ajattellen tarkemmin asiaa niin ihmettelen, kuinka näistä voisi millään saada traumoja (ellei inhoa nipponin poikien tuotantoa suunnattomasti).

Tämä nyt on ihan puhdasta provosointia ja tarpeetonta itsensä korostamista.
Häppee (sanoi edesmennyt mammani)!!!
« Viimeksi muokattu: 23.04.2006 klo 03:09:00 kirjoittanut Johannes_sankari »
C'est un homme qui ne meurt jamais et qui sait tout!

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #39 : 23.04.2006 klo 05:45:17 »

Tämä nyt on ihan puhdasta provosointia ja tarpeetonta itsensä korostamista.
Häppee (sanoi edesmennyt mammani)!!!

Sitähän se on. Kun piirtää ja turhautuu, ei pitäisi tulla Kvaakkiin aukomaan päätään. Itsensä korostamisena en kirjoitustani kuitenkaan näkisi.
Häpeä? En koskaan ;)
« Viimeksi muokattu: 23.04.2006 klo 05:47:14 kirjoittanut Rami Selin »

Folkee

• Jäsen
  • Elricest
« Vastaus #40 : 28.04.2006 klo 15:46:06 »
Löysin sattumalta animen joka meinas sulattaa aivot mössöks ja polttaa silmät päästä! HELLO KITTY! Meillä oli nighteri ja katsoimme isolta kankaalta animea. Joku oli tuonut englanniksi subatut Hello kittyn osat. Sitä oli tarkoitus tuijottaa alkuilta, mutta ei... Ei vain pystynyt. Porukka alkoi piirrellä epätoivoissaan kuolleita Hello kittyjä ja raakoja doujinshi:seja moisesta sarjasta.
Täydellinen aivopesu lapsille. Onneksi oli tanssimatot seuraavassa huoneessa, joten ei jäänyt traumoja siitä illasta  :D
One man's fun is another hell x)

Dogfani

• Jäsen
  • Moi! Ette pääse minusta näin helpolla eroon!
« Vastaus #41 : 25.05.2006 klo 11:13:04 »
Minulle traumoja antoi Hopeanuoli elokuva 4. Se oli niin väkivaltainen ja surullinen. En tiedä teistä muista, mutta minua ei saa sen kokemuksen jälkeen Hopeanuoli faniksi millään. :o Se antoi ikuiset traumat, vaikka siitä on jo aikaa.  :'(
Eikö kaikkien pitäisi rakastaa toisiaan? No,ei väkisin...

dErasmus

• Afrodude
  • Jäsen
  • KiKii!
« Vastaus #42 : 27.05.2006 klo 01:52:27 »
Yleensäkin hypetyssarjat tyyliin Ranma ½, DBZ ja nuo leveäpäiset koirasysteemit (Hopeanuoliko se on?). En vain tajua, miksi ihmiset tykkäävät huonosta laadusta ja itseääntoistavasta mössöstä.
KUNNON traumoja voisi etsiä vaikka Rah Xephon ja muu scifimussutus-akselilta; vaikka ole hemofobinen, silti goremätöt eivät tahdo pelottaa. Mutta täysin agorafobisena ihmisenä en voi enää katsoa Rah Xephonia juuri sen megalomanisuuden takia; okei, mechat ovat kivoja, juoni on hyvä, vaikka vähän NGE-kopio, mutta siis se syvyysvaikutelma...se on tosiaan ensimmäinen anime, jossa olen koskaan pelännyt. Kiitos vain ko. sarjan, nyt pelkään lentokoneitakin taivaalla.
Myös Infinite Ryvius on niitä maailman traumatisoivimpia sarjoja; en oisi koskaan uskonut, että naisnäyttelijöistä saisi NOIN kimeitä ääniä irti. :l

White devil

• Uusi jäsen
  • Plääh
« Vastaus #43 : 01.06.2006 klo 14:23:25 »
No se muumien mörkö on ollu pienempänä aika hurja.Myös Hopeanuoli.

Manny-nyo

• Vieras
« Vastaus #44 : 03.06.2006 klo 16:07:43 »
Mäkin sain traumoja muumeista, koska pinenä pelkäsin mörköä yli kaiken. Oli aina pakko juosta vessaan piilon kun mörkö tuli ruutuun xD Ja mun pikku veli pelkäs pienenä muumeissa Hattivatteja  ;D
Muista animeista ei sitten traumoja ole tullut