Kirjoittaja Aihe: Anime-sarjat keskustelua ja pohdintaa.  (Luettu 23097 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Canard

• Jäsen
  • Der Zorn Gottes
Re: Anime-sarjat keskustelua ja pohdintaa.
« Vastaus #15 : 07.06.2005 klo 14:34:24 »
Kyllä siitä on 26 osainen TV - sarjakin tehty, nimeltään R.O.D. - The TV, ja DVD:lle sen on julkaissut firma nimeltä MVM Films.

http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=1989

Arminen

• Jäsen
« Vastaus #16 : 07.06.2005 klo 19:20:10 »
Nykyään on tullut katsottua enemmän animea kuin ennen...

Ehdoton suosikkini on Cowboy Bebop. Tunnelma 10. Jazzista plussaa. Ja Cowboy bebopiahan ei ole tehty mangasta, vaan se on syntynyt animena (vai väärässä olenko?). Ehkä siksi siinä on keskimäärin vähemmän stillikuvia, ja enemmän animaatiota. se on hyvä asia.

Subtv:ltä tuleva Neon genesis evangelion tulee joka sunnuntai katsottua. Juonesta en ole kylläkään päässyt oikein mukaan, ja joka jaksoa katsoessani toivon, että joku selittäisi tapahtuneen selkeästi. :D

No Narutoon kun on jäänyt koukkuun, niin on sitä pakko katsoa. Narutossa on loistavat hahmot. Kenenkään ei toivoisi kuolevan (toisin kuin esim. Tintissä :D).

Täytyy vielä mainita että Animatrixissa esiintyvä stoori "Beyond" on loistavaa animea. Piti katsoa se oikein kolme kertaa.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #17 : 07.06.2005 klo 19:37:55 »
Ja Cowboy bebopiahan ei ole tehty mangasta, vaan se on syntynyt animena (vai väärässä olenko?). Ehkä siksi siinä on keskimäärin vähemmän stillikuvia, ja enemmän animaatiota.

Se johtuu enemmänkin budjetista ja/tai laadusta, ei alkuperästä. Esim. Akira oli omana aikanaan ehdottomasti animaatio-taidonnäyte vaikka pohjautui mangaan.

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #18 : 07.06.2005 klo 22:32:23 »
No Narutoon kun on jäänyt koukkuun, niin on sitä pakko katsoa. Narutossa on loistavat hahmot. Kenenkään ei toivoisi kuolevan (toisin kuin esim. Tintissä :D).

Hmm, Naruto, Sakura, Gaara ja se koirahemmo tulevat näin nopeasti mieleen tyyppeinä, jotka voisi listiä eikä se jäisi häiritsemään ollenkaan. Arvatkaa, tykkäänkö Narutosta kympillä.  :P

Tapetille voisi nostaa sellaisen sarjan kuin Boogiepop Phantom. Kertoo normaalista japanilaisesta kaupungista, jossa eräänä iltana taivalle sinkautuu kirkas valo. Sen jälkeen kaupunki on kaikkea muuta kuin normaali: ihmisille puhkeaa outoja, kieroutuneita kykyjä, mieliä murtuu, ihmissyöjä liikkuu vapaana, viheltelevä metsästäjä ilmestyy ja katoaa hävittäen ongelmatapauksia. Animaatio on toteutettu mielenkiintoisella tekniikalla, joka jättää kuvan pimeäksi ja elottomaksi. Luo tunnelmaa mainiosti, mutta ei yhtä hyvin kuin äärinmäisen erinomaisesti suunniteltu äänimaailma, joka täyttää tilan ja tuo kylmät väreet selkäpiihin. Tunnelma on koko ajan yhtäaikaa ahdistava ja kiehtova. Komeuden kruunaa epälineaarinen tarinankerronta, jossa jaksojen tapahtumat leikkaavat toisensa ja ilmestyvät uudestaan toisesta näkökulmasta kerrottuna. Sarja piti katsoa kolme kertaa kuukauden aikana ja joka kerta löytyi uusia linkkejä asioiden välile, joita ei ollut aikaisemmin huomannut. Saapi jenkeistä vielä halvallakin, kun on muutaman vuoden ikäinen sarja. Kerrassaan loistavaa ja haastavaa viihdetää, josta riittää ainesta useammalle katsomiskerralle.

Lurker

• Vieras
« Vastaus #19 : 08.06.2005 klo 07:26:04 »
<snip>sellaisen sarjan kuin Boogiepop Phantom.<snip>

Minusta parhaat animesarjat ovat (tässä järjestyksessä):

Popsicle Boys
Seapop Pirate-Bob
Love Popgun
Sakura Popart
Pop Song Girl
My Boy Lollipop
Popcorn Spaceship

Ei vaisinkaan. Kuka näitä nimiä oikein keksii?

Koodasin anime-nimi -generaattorin. Se yhdistelee englannin sanakirjasta etukäteen painotettuja merkkijonoja ja tuottaa tällaisia nimia. Olen patentoimassa sitä ja yritän lähettää Japanin tuotteistetuille markkinoilla - otan omani niistä biljoonista. Jes!

« Viimeksi muokattu: 08.06.2005 klo 08:51:16 kirjoittanut Lurker »

meuhkaantuja

• Vieras
« Vastaus #20 : 19.07.2005 klo 19:09:41 »
Niin mä laitan semmosil nimil mitä ne on siin kieles koska suurin osa on saksas mä laitan kans arvosanan

Kino`s Journey( loistava)
Dragon Ball (iha kiva)
Dragon Ball Z (iha kiva)
Ranma1/2 (katottava)
One Piece (hyvät taistelut ei muuta)
Yu-Gi-OH (hyvä ekall kerralla uusinnat huonoja)
Inuyasha (kivat tappelut)
Pokemon (oli hyvä silloin joskus)
Digimon (SONTAA)
Digimon 02 (SONTAA)
Digimon Tamers (tai joku semmonen) (vähä parempi ku edelliset)
Digimon Frontier (tuskin kirjotin oikein) (paras digimon ja sekin on vähän)
Salapoliisi Conan (Surkee)
Sailor Moon (iha ok)
Wedding Peach (iha ok)
jean... en osaa kirjottaa nimee (iha ok)
sit on viel joku futis Anime en muidta nimee (yllättävän hyvä)
Hamtaro (yököttävää söpöilyy)
Beyblade (järki hoi älä jätä surkeeta)
Muumit  (loistava)
Do-re-mi (tai joku semmonen) (SONTAA)
NGE (loistava)
Transformers (hyvä)
Megaman NT Warrior (iha kiva)
Monster Ranchers (tai joku semmonen) (pokemon klooni plää )
Duel Monsters (Huono Yu-Gi-Oh klooni)
Hopeanuoli (hyvä)
Peukaloisen retket (ei mikää kummonen)
Animatrix ( ei mikään kummonen)
Tao Tao pienipanda karhu (liian vanha mulle)
eli täl hetkel 30 Animee

oon mä jonku sonicin nähny en oo varma oliks se anime
niit on varmaa enemmänki mut en muista 
« Viimeksi muokattu: 19.07.2005 klo 19:25:51 kirjoittanut meuhkaantuja »

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
« Vastaus #21 : 19.07.2005 klo 19:24:42 »
Muumit (jos se on anime) (loistava)

Et taida tietää muumeista mitään??? Sano muumeja vielä animeksi niin saat lapin äijän vihat niskaas!  :)
Muumit on pohjoismaista osaamista. Rauha Tove Janssonin muistolle. Vinkkinä: tsekatkaa Toven kuvitus Hobitti, sinne ja takaisin kirjasta. Hienoa jälkeä.

meuhkaantuja

• Vieras
« Vastaus #22 : 19.07.2005 klo 19:27:00 »
Et taida tietää muumeista mitään??? Sano muumeja vielä animeksi niin saat lapin äijän vihat niskaas!  :)
Muumit on pohjoismaista osaamista. Rauha Tove Janssonin muistolle. Vinkkinä: tsekatkaa Toven kuvitus Hobitti, sinne ja takaisin kirjasta. Hienoa jälkeä.

Eikös toi muumi sarja oo tehty japanissa sitä paitsi anime lehdes oli jotain juttuu muumeist ja siit sain ainaski semmosen käsityksen et se ois anime

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
« Vastaus #23 : 19.07.2005 klo 19:39:31 »
Eikös toi muumi sarja oo tehty japanissa sitä paitsi anime lehdes oli jotain juttuu muumeist ja siit sain ainaski semmosen käsityksen et se ois anime

Joo, tietääkseni ne on piirretty japanissa ja ehkä siksi sitä kutsutaan animeksi. Mutta muista että hahmot on suunnitellut suurimmaksi osaksi Tove ja enpä usko että Tove pahemmin animea ajatteli ku piirteli hamojaan. Korjatkoon joku jos olen väärässä.
Ei kaikki mitä japanissa on tehty ole animea. Joku raja tuollekki muoti-ilmiölle  ;D

Koettakaa nyt edes vähä kunniottaa pohjolan perinteitä. Jos ei kiinnosta niin muuttakaa amerikaan tai japaniin. Ei millään pahalla.  :)

Arska

• Klabautermann
  • Jäsen
  • Smells like baked Alaska.
« Vastaus #24 : 19.07.2005 klo 20:08:59 »
Minä olen suuri Suomifani mutta siis kyllä se anime on, turha kiistää. Sitä ei voi kumota sillä että juoni ja hahmot ovat ei-japanilaisia koska tiedätkö, aika moni anime on väännetty kasaan ihan muista maista peräisin olevasta kirjallisuudesta jne. Että silleen. :P

Mun lista:
Naruto
One Piece
Hellsing
Bleach
Trigun
Fullmetal Alchemist

Olen nähnyt vähäsen joitain muita mutta en viitsi listata kuin ne joista pidän ja joita olen katsonut ihan kunnolla, enkä nyt muutenkaan kauheasti mitään japsiohjelmia kyylää. <_>
Near a tree by a river there's a hole in the ground
Where an old man of Aran goes around and around
And his mind is a beacon in the veil of the night
For a strange kind of fashion there's a wrong and a right

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #25 : 19.07.2005 klo 20:10:58 »
Joo, tietääkseni ne on piirretty japanissa ja ehkä siksi sitä kutsutaan animeksi. Mutta muista että hahmot on suunnitellut suurimmaksi osaksi Tove ja enpä usko että Tove pahemmin animea ajatteli ku piirteli hamojaan. Korjatkoon joku jos olen väärässä.
Ei kaikki mitä japanissa on tehty ole animea. Joku raja tuollekki muoti-ilmiölle  ;D

Koettakaa nyt edes vähä kunniottaa pohjolan perinteitä. Jos ei kiinnosta niin muuttakaa amerikaan tai japaniin. Ei millään pahalla.  :)

Sama se, kuka auton keksi, mutta Toyota on japanilainen. Piste.
Siitä voidaan keskustella, että onko Muumit animea vai pseudoanimea, mutta kun se on kuitenkin japanissa tehty, niin ei se ruotsalaistakaan ole (täysin)

Ja edelliseen viestiin viitaten, voin mainita että esim. Monte Criston Kreivistäkin on olemassa anime (siis ihan ehta japanilainen animaatio), vaikka alkuperäisteos onkin ranskalaisen Alexandre Dumasin kynästä.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2005 klo 23:52:52 kirjoittanut Laurel »
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #26 : 19.07.2005 klo 20:20:54 »
Niin mä laitan semmosil nimil mitä ne on siin kieles koska suurin osa on saksas mä laitan kans arvosanan

Siis anteeksi mitä? :D

Siitä voidaan keskustella, että onko Muumit animea vai pseudoanimea, mutta kun se on kuitenkin japanissa tehty, niin ei se ruotsalaistakaan ole (täysin)

Miten se nyt pseudoanimea voisi olla? :D

EDIT: Toi Hamtaro muuten kuulostaa aina vaan paremmalta jutulta. Pitäisiköhän tutustua?
« Viimeksi muokattu: 19.07.2005 klo 20:41:26 kirjoittanut kaltsu »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #27 : 19.07.2005 klo 21:05:30 »
Luulin ihan yhdistäneeni nämä ketjut jo keskenään. Mielestäni Meuhkaantujan aloittama keskustelu sopi tähän aikaisempaan, joten jatketaan tästä sitten eteenpäin aiheena siis nähdyt animet ja niitä voi sitten kommentoidakin.

Toivottavasti ei tarvitse tätä enää kolmatta kertaa tehdä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #28 : 19.07.2005 klo 21:11:29 »
Toivottavasti ei tarvitse tätä enää kolmatta kertaa tehdä.

Pahoin Veli pelkään ettei toiveesi tule toteutumaan :D

Kika kika mulla on tänään kyllä hauskaa.

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #29 : 19.07.2005 klo 21:29:04 »
EDIT: Toi Hamtaro muuten kuulostaa aina vaan paremmalta jutulta. Pitäisiköhän tutustua?

Se räjäyttää sun pään! Ihan totta, jos ei ole nähnyt yhtä jaksoa Hamtaroa, ei voi sanoa eläneensä täysipainoista elämää. Täysipäistä ehkä muttei täysipainoista. Jos niitä näkee enemmän kuin yhden, se ei sitten enää ole elämää. Ham-ham!  ;D

Jees, kylmä suihku paikallaan...