Kirjoittaja Aihe: Kynsintää ja raatelua Collectors edition  (Luettu 246589 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sika

• Jäsen
Re: Kynsintää ja raatelua Collectors edition
« Vastaus #330 : 12.01.2006 klo 22:53:43 »
Hyvältä näyttää maziwapp, ehkä vähän turhan jykeviltä näyttävät herran kengät,mutta se taitaa olla tyyli seikka. Tässäpä oma teokseni, aikaa tuohon meni ainakin se 3 tuntia. Tehty flashilla.

Jampam

• Jäsen
« Vastaus #331 : 14.01.2006 klo 10:47:47 »
Lasse: Hauska jänö :). Tuo käsi häiritsee ehkä vähän (ja mikähän minä olen puhumaan käsien piirtämisestä :-X). Antaisin Jussille sellaisen vinkin, että tupakointi kannattaa lopettaa - varsinkin, kun tärisee noin! Tai ainakin kannattaa ottaa sätkä pois hampaiden välistä kutittamasta... ;)

maziwapp: En ehkä hahmota tätä oikein, mutta jos etualan tyyppi (taisi olla Finlander, jos muistini ei nyt takkua) juoksee "kameraa kohti", hän näyttäisi tekevän sen melko hupsusti heilumalla ja astumalla rankasti sivuille.
Tausta on mainio ja hahmot näyttävät hyviltä! :)

Sika: Tuon äijän Asenne pulppuaa hyvin kuvasta. Pidän suuresti :D. Värityskin on erittäin pätevää! Noin omaperäisesti piirtävät eivät yleensä kykene noin hyvään väritykseen... taikka panosta siihen noin paljon. :)

Täytyy vielä sanoa, että Wiljamin eläinpiirrokset ovat aivan loistavia :D! Iskin koulussa jääkarhukuvan taustakuvaksi, mutta otin sen pois, etteivät muut katsoisi minua kieroon. Pojalla söpö taustakuva? Ei käy! Maailma pyörii näin. :)
Eivätkä nuo kyllä ole kuulleetkaan Disneystä...

Wiljami

• Jäsen
« Vastaus #332 : 14.01.2006 klo 14:07:02 »
Täytyy vielä sanoa, että Wiljamin eläinpiirrokset ovat aivan loistavia :D! Iskin koulussa jääkarhukuvan taustakuvaksi, mutta otin sen pois, etteivät muut katsoisi minua kieroon. Pojalla söpö taustakuva? Ei käy! Maailma pyörii näin. :)
Eivätkä nuo kyllä ole kuulleetkaan Disneystä...

Heh, kiitos kehuista. Ihan sänkipartainen parhaassa iässä oleva nuorimies näitä söpöjä eläinkuvia täällä piirtelee, jotta taidanpa minäkin taas rikkoa joitain stereotypioita :)

Tinca

• Vieras
« Vastaus #333 : 15.01.2006 klo 11:34:00 »
Tässä olisi kolme sivua tämmöistä koirasarjakuvaa, mitkä sain valmiiksi eilen illalla, joten jälki on sen mukaista.

sivu 1: http://i34.photobucket.com/albums/d111/Yakone/minaosaan01.jpg
sivu 2: http://i34.photobucket.com/albums/d111/Yakone/minaosaan02.jpg
sivu 3: http://i34.photobucket.com/albums/d111/Yakone/sarjakuva03.jpg

Onkohan tuo kakkossivu vähän täyteen tungettu?

Tarkoituksenani olisi tehdä tämä värillisenä, mutta koska minulla ei ole tällä hetkellä aikaa, niin päätin tehdä tämmöisen tussiversion kopioista.

Avalkis

• Valveunessa
  • Jäsen
« Vastaus #334 : 18.01.2006 klo 11:58:17 »
Tutustuin pari kuukautta sitten 3D:hen ja tässä ensitoteutus, retrohengessä.

Uudet portfolio-sivut tuli myös tehtyä.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2006 klo 13:29:18 kirjoittanut Psychic »
http://www.jukkaeronen.com - Suomen luonnosta inspiroituneita fantasiasarjakuvia ja scifi-elokuvia & ambient-musiikkia

Jho

• Jäsen
« Vastaus #335 : 18.01.2006 klo 13:20:44 »
Nuo Psychicin kuvat on minun makuun rahtusen liian psykedeelisiä, mutta ihan hienoja kuitenkin. Noita nettisivuja kaipaisin itse hiukkasen selkeämmiksi, nyt ne ovat niin täyteenahdetun näköiset että sormi hakeutuu väkisin suuhun.
Tämän 3D-kuvan idea on ihan komea, mutta olisi kiva nähdä lisää yksityiskohtia tai jotain.
Mutta se nyt on vaan minun mielipide.

Avalkis

• Valveunessa
  • Jäsen
« Vastaus #336 : 18.01.2006 klo 13:42:19 »
Nuo Psychicin kuvat on minun makuun rahtusen liian psykedeelisiä, mutta ihan hienoja kuitenkin.

Kiitos. Tällaisen käsityksen tosiaan olen saanut, että osalta menee yli, mutta osa diggaa.

Noita nettisivuja kaipaisin itse hiukkasen selkeämmiksi, nyt ne ovat niin täyteenahdetun näköiset että sormi hakeutuu väkisin suuhun.

Ahaa, näiden uusien sivujen tarkoitus oli nimenomaan tehdä selkeämmäksi kuin entiset :).
Mielestäni tuo perus-design sinällään on melko selkeä (vertikaalitasossa mennään
kauttaaltaan), mutta tosiaan aika paljon tavaraahan siellä on ja sitä mietinkin,
että onko sitä liikaa. Mutta en oikein tiedä mistä karsisin...
Kun omille töilleen tulee toisinaan tiettyyn pisteeseen "sokeaksi", niin ei aina tiedä
mikä mahtaisi "kohdeyleisön" mielestä olla mielenkiintoisinta ja esittävintä/parhaan näköistä.

Millä resoluutiolla muuten katsot? (Alunperin piti sovittaa se 800x600, että pienemmälläkin resolla näyttää paremmalta, mutta meni muutama pikseli liikaa leveäksi eli 1024x768 ja korkempi on suositus.)

Lainaus
Tämän 3D-kuvan idea on ihan komea, mutta olisi kiva nähdä lisää yksityiskohtia tai jotain.

Toisaalta juu, mutta sinällään se on tarkoituksella täysin pelkistetty ja symmetrinen.
Jotain digitaali-vuoristoa voisi kyllä kokeilla taustalle.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2006 klo 13:47:08 kirjoittanut Psychic »
http://www.jukkaeronen.com - Suomen luonnosta inspiroituneita fantasiasarjakuvia ja scifi-elokuvia & ambient-musiikkia

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #337 : 18.01.2006 klo 14:42:34 »
Tässä viime viikolla valmistunut sivu. Tehty lähes tyystin Wacomilla*.

* Siksi siis hiukan haparoiva jälki, kun tämä on ensimmäinen lajissaan, enkä vielä ole paljoa ehtinyt harjoitella. Viiva on vähän latteeta, mutta se korjaantuu ajan kanssa, kun oppii käyttään noita siveltimiä tehokkaammin.
Tästä löytyy myös eri vaiheissa olevia kuvia mun kotisivulta. Linkki tossa alla tai sitten menette lukaisemaan viestini tuolta Tyyppien nettisivuja -keskustelusta.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Tinca

• Vieras
« Vastaus #338 : 18.01.2006 klo 20:41:43 »
Psychic: Vausti. Tulee ihan hurja olo, kun vähän aikaa tuijottaa kuvaa. :) Toimii.
Tehdäänkö 3d kuvia jollain tietyllä ohjelmalla vai? Onko noitten kuvien tekeminen helppoa?

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #339 : 18.01.2006 klo 20:45:55 »
3d-kuvia tehdään tosiaan pääasiassa siihen tarkoitetuilla ohjelmilla. Yksi on Strata, jonka sivuilta löytyy myös galleria, jossa on kaikenlaista 3d-matskua: http://www.strata.com/gallery.asp

Jaa, Stratacafe näyttää olevan parempi galleria: http://www.stratacafe.com/
« Viimeksi muokattu: 18.01.2006 klo 20:47:44 kirjoittanut Veli Loponen »

dokki

• Jäsen
« Vastaus #340 : 18.01.2006 klo 21:05:06 »
Psychic, millä ohjelmalla tuo animaatiopätkä on tehty? Siis tuohon 3D-kuvaan liittyvä, joka löytyy sivustoltasi klikkaamalla tuota kuvaa?

Tyylikästä jälkeä.

Velin piirrosjälki on uskomattoman hienoa, mutta en pidä tuosta ruutujen asettelusta. Muistaakseen sanoit jossain aikoinaan, että itse pidät siitä, joten siitä ei enempää. Tuossa lähikuvassa tytön ja pojan naamasta viiva on aika paksua. Piirrosjälki on kuitenkin todella hienoa.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #341 : 18.01.2006 klo 21:32:49 »
Velin piirrosjälki on uskomattoman hienoa, mutta en pidä tuosta ruutujen asettelusta. Muistaakseen sanoit jossain aikoinaan, että itse pidät siitä, joten siitä ei enempää.
Tällä kertaa muuten ajattelin kokeilla sivun reunoihin asti meneviä ruutuja (tällä sivulla ensimmäinen ja viimeinen ruutu). Mun silmään tämmöset ruutujaot tekee sivusta ilmavamman, mutta siinä on varmaan takana se, että olen niin tottunut ja tykästynyt jenkkiläiseen tyyliin. Perinteisessä eurooppalaisessa tyylissä ruudut on enempi ruodussa ja se ilmavuus tulee sitten ihan muualta.

Lainaus
Tuossa lähikuvassa tytön ja pojan naamasta viiva on aika paksua.
Juu, samaa itekin ajattelen. Pitää ehkä vielä fiksata se...

Pistetääs vähän kommettejakin.
Lassen Jussi-jänis on tuommoinen vanhan animaation tapainen hahmo. Semmoisena kiva ja henkii nostalgisuutta. Kuvakulma on vain vähän lattea, kun se on suoraan edestä.

Maziwappin kuva on hyvä myös. Finlanderin ojennettu jalka (lähinnä kenkä) on vähän oudon mallinen. Asentokin kaipaa hiukan selvennystä. Ensimmäisellä kerralla katsoin, että Finlander on hyppäämässä, mutta yhtä hyvin voi olla maassa jonkinlaisessa kyykky-asennossa. Perspektiivistä (paraskin puhuja kun olen) vielä, että vasen reuna tuntuu olevan eri kuvasta kuin Finlander ja oikealla oleva pitsapaikka. Vielä semmonen sommittelujuttu (ihan kuin siitä jotakin osaisin), olet pistänyt Finlanderin suuntaavan vasemmalle. Oletan, että tämä on kansi ja siinä mielessä Finlander on nyt menossa vähän väärään suuntaan, itse asiassa tulossa lukijaa vastaan.

Tincan koirasarja on sekin hyvä. Koirat (vai susiako nää on?) on piirretty ilmeikkäiksi ja eläviksi. Anatomia vähän heittää, mutta ei niin, että se häiritsisi (ja piirrät eläimiä paremmin kuin minä). Tarinakin oli tässä hyvä. Selkeästi mustia pintoja noi sivut kuitenkin kaipaavat.

Psychicin 3d-kuva on ihan kiva peruskuva. Elementit (leijonapatsaat ja ruutukuviointi) ei oikein mulle kolahda. Toi olis kuitenkin kiva nähdä hiukan isompana. Nyt yksityiskohdat hukkuvat kuvan pienuuteen ja ruutujen paljouteen.

Avalkis

• Valveunessa
  • Jäsen
« Vastaus #342 : 18.01.2006 klo 21:52:37 »
Psychic: Tehdäänkö 3d kuvia jollain tietyllä ohjelmalla vai? Onko noitten kuvien tekeminen helppoa?

Riippuu minkälaisia kuvia tekee, mutta pääasiassa äärimmäisen vaikeaa.
Kyse ei ole piirtämisestä vaan pisteiden eli verteksien, kolmioiden ja muiden geometristen kuvioiden liikuttelusta, sorvaamisesta ja loputtomien asetusten säätämisestä.
Tosin löytyy myös enemmän piirtämisen tapaisia ohjelmia, esim. Zbrush on käsittääkseni vähän siihen suuntaan.
3D on todella laaja alue ja eri alagenrejä tietty löytyy. Kestää vuosia tulla jonkin alueen ammattilaiseksi, jos rahkeet riittävät.

Mutta ei kaikkien tarvitse ammattilaisiksi tullakaan ja on aina mielenkiintoista oppia jotain uutta edes alustavasti.
Ja 3D:tä voi hyödyntää myös 2D:ssä; esim. tämä brosyyri on näin esittävämpi kuin levitettynä lättänäksi.

Psychic, millä ohjelmalla tuo animaatiopätkä on tehty? Siis tuohon 3D-kuvaan liittyvä, joka löytyy sivustoltasi klikkaamalla tuota kuvaa?

Käytän 3D Studio Max:ia. Olin parin viikon kurssilla pari kuukautta takaperin.
Juu, tein tuosta samaisesta aiheesta 3D-harjoitusanimaation (löytyy tästä, Windows Media formaatti 4 megaa).

Siinä oli asiantuntijoiden mukaan tehty tyyliin kaikki väärin ;)).
Tietysti ammattilainen kiinnittääkin varmaan pelkkään tekniseen toteutukseen huomiota.
(En sitten tiedä onko jollakin taiteellista arvoa, jos tekninen puoli ei ole vielä hallussa?)

Näen ja tiedän sen toki itsekin, että tuo on todella karkeaa ja kömpelöä liikettä, sisältää virheitä eikä mene niin kuin haluaisin, mutta ei sitä Shrek-tasoisena ollut tarkoitus mainostaakaan.
Kiva kuulla jos siitä kuitenkin joku myös piti :) (mikäli niin viitattiin) eikä se minustakaan ihan katastrofi silti ollut.
Tuollainen retrohenkinen 3D-kokeilu 80-lukua muistellen.

Tinca:
Mukavaa piirrostyyliä. Eläinjutut ovat mieleeni.

Parissa ruudussa puhekuplan koko oli hieman turhan suuri suhteessa tekstin määrään. Ruutujen reunat saattaisivat näyttää paremmilta viivotin apuna, vaikka vaihteleva viiva tuokin tiettyä elävyyttä.

Veli: Vaikka tämä onkin varsin pätevä jälleen, niin kuten itse jo totesit hiukan haparoivaa jälkeä; viiva on tosiaan tasaisempaa, eikä elä yhtä paljon.
Eniten minulle "tietokonemaisuus" korostuu pojan ja tytön lähikuvan viivan paksuudessa ja maastoviivoissa.

Ei tätäkään toki ensityönä pidä liikaa kritisoida; samaa tyyliä kuin aiemmin noita yksityiskohtia lukuunottamatta. Kivat värit. Aiotko muuten jatkossa siirtyä pääasiassa Wacomiin?

Maziwapp: Hauskoja hahmoja, tässä etenkin tuo Finlander
ja pizzakokki-standi. Kuten Jampam sanoi, ukko heiluu sivuille hassuhkosti. Mutta ainakaan minusta fantasiassa fyysinen realistisuus ei ole aina niin olennaista. Riippuu tietysti tilanteesta miten paljon voi/kannattaa revitellä ja siitä mihin kukin piirtäjä pyrkii.

Lasse: Venkeä epäkorrekti jänis :).
« Viimeksi muokattu: 18.01.2006 klo 23:04:09 kirjoittanut Psychic »

Avalkis

• Valveunessa
  • Jäsen
« Vastaus #343 : 18.01.2006 klo 22:30:06 »
Lainaus
Psychicin 3d-kuva on ihan kiva peruskuva.  Elementit (leijonapatsaat ja ruutukuviointi) ei oikein mulle kolahda.

Se juuri kiinnostaisi, että onko eriteltävissä mikä leijonissa mättää?
Ulkonäkö, kulmikkuus tai muu? (En tiedä mitä ne ammattilaiset pelkistä stilleistä olivat mieltä, kun lähinnä tuli siitä animaatiosta palautetta.)

Kuten aiemmin mainitsin, esim. Disneyn Tron-fanina pidän old school 3D:stä, ruudukkoineen, rautalankoineen ja tunnelmineen.

Lainaus
Toi olis kuitenkin kiva nähdä hiukan isompana. Nyt yksityiskohdat hukkuvat kuvan pienuuteen ja ruutujen paljouteen.

Tässä hi-res :).
Alunperin otin muuten Hangon Vapaudenpatsaan leijonista mallia noihin leijoniin (eivät tosiaan kuitenkaan ole 1:1).
Tässä tapauksessa yksityiskohtien hukkuminen on edullista, koska tuo malli ei niin kovin tarkka alunperin ole. Eli pääasiassa oli juuri webbi-kuvaksi suunniteltu.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2006 klo 23:06:38 kirjoittanut Psychic »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #344 : 18.01.2006 klo 23:58:45 »
Aiotko muuten jatkossa siirtyä pääasiassa Wacomiin?
En. Kesään saakka on "pakko" pitäytyä siihen, kun lähden Viroon, enkä viitsi sinne raahata skanneria ja piirustusvehkeitä. Käy siis noin helpommin. Sen jälkeen Wacom jäänee värityskäyttöön.

Se juuri kiinnostaisi, että onko eriteltävissä mikä leijonissa mättää?
Nyt kun sai nähdä ne isompana, niin ensimmäisenä pistää silmään pää, joka tuntuu hiukan liian isolta ja siitä tulee vaikutelma, että koko leijona on kaatumassa pian nokalleen. Kasvot ovat kuitenkin hienot. Lähempää nähtynä toi patsasmaisuus tai ehkä ennemminkin sakkinappulamaisuus korostuu ja niistä tulee vähän mielekkäämpiä. Näyttää enempi semmoisilta alumiinista sorvatuilta pikkupatsailta.
Toi pallo on muuten isompana paljon parempi.