Kirjoittaja Aihe: Kynsintää ja raatelua Collectors edition  (Luettu 246824 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kespa

• Jäsen
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
Re: Kynsintää ja raatelua Collectors edition
« Vastaus #226 : 05.10.2005 klo 22:07:00 »
Tässä olisi yksi kuva mikä olisi tulossa Saatanan Satelliittien tulevan albumin kanteen, eli kuva on vain pieni osa sitä, ja siitä tulee vielä väritetty versio. Kaulan alapuolella olevaa varjoa korjaan vielä myöhemmin, mutta tässä on vaan kumitettu koneella aiemmat virheet pois.
Edit: Kuva tuli skannattua myös harmillisen isona, eli leikkikää, että se on  ainakin 5 kertaa pienempi. Ehkä joskus vaihdan, jos jaksan. Edit loppuu.

Sitten muutamia kommentteja:

OK: Kuva on kaikin puolin melko nätti tekele, ei mua ainakaan noi jalat haittaa. Ufojen väritys olisi ehkä voinut olla vähemmän kirkas niin olisi ollut paremmassa tasapainossa muidenkin tummempien värien kanssa.

Kaiku: Jollain perverssillä tavalla tykkään töistäsi aika paljon. En ehkä lukisi niin paljon sarjakuvina, mutta noi yksittäiset kuvat iskevät todella kovaa. Olisi hienoa kansimateriaalia.

Veli: Taas hyvää perustyötä, mutta olen samaa mieltä, (kuka nyt olikaan, en jaksa tarkistaa) että olisi mielenkiintoista nähdä töitäsi muiden tussaamina, koska mielestäni työsi näyttävät aina asteen paremmilta luonnoksissa, tai niissä voisi ainakin olla enemmänkin potentiaalia.

Ja vielä Ökpölle, että todella hyvää ja lähes ammattimaista jälkeä. Peukku pystyyn!

Nyt ei jaksa tällä kertaa enempää...
« Viimeksi muokattu: 05.10.2005 klo 22:08:50 kirjoittanut kespa »

achilles

• Pitsinnyplääjä
  • Jäsen
« Vastaus #227 : 06.10.2005 klo 20:06:04 »
Jeah.. kiitos kaikille kommentoineille, olen samaa mieltä; väritys on ihan hyllystä mutta ehkäpä minäkin joskus opin.. :p

Veltin kuvitukset on ihan siistiä jälkeä mutta tyyli ei iske.. hienoa työtä silti, viimeisessä kuvassa tekstit on hauksa idea.

Tässäpä yksi toinen töherrys:

pöydällä ol ruukussa ruusuja mallina..
~Kyllä skitsofrenia aina yksinolemisen voittaa.~

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #228 : 08.10.2005 klo 12:13:06 »
No nyt näkyy Ökpönkin kuva, kiitos! Tosi tyylikästä jälkeä ja aivan sairaan pikkutarkkaa, sulla täytyy olla järjetön itsehillintä ;) Värit voisivat kuitenkin selkeyttää kokonaisuutta, etenkin sellaiset hillityt ja vaaleahkot värit. Nyt yksityiskohtia on paikoitellen niin runsaasti, että viivat alkavat jo hyppiä silmissä. Se on sanottava, että olet aivan älyttömän hyvä piirtämään. Onko näitä sun töitäsi julkaistu missään? Ts. onko mahdollista päästä lukemaan valmiita juttuja?

Veltin kuvitustyöt toivat välittömästi mieleen koukuttavan First Man-sarjiksesi, jota on jo vähän ikävä... :-\  Näistä töistä pidin eniten kirjojenmestaajasta, idea oikein hyvä eikä toteutuskaan jää kakkoseksi. Norsu-kuvassa puolestaan oli oikein miellyttävää vesivärien käyttöä, sellaista elävää pintaa jota itse yritän usein turhaan tehdä.

Kespan kuvasta en oikein innostunut, mutta kyseisen kaltainen tyyli ei olekaan koskaan ollut omaan makuuni. Tiilien ääriviivat on kivasti hahmoteltu, samoin tyypin ilme on aika onnistunut. Jotenkin ei vain oikein miellytä silmääni. En tiedä miksi.

Achillesin ruusu-kuvaa vaivaa samankaltainen "koneellisuus" kuin edellistäkin kuvaasi, joskin tämä ruusu on sitä huomattavasti parempi ja elävämpi. Muovimaisuus näkyy lähinnä kukan lehdissä ja niiden liian kirkkaassa vihreydessä. Itse kukinto sen sijaan on aika hyvän näköinen ja terälehtien kerrostuneisuus näyttää ihan aidolta. Vielä lisää viilausta ja persoonallisuutta niin tästä tulee oikein hyvä kuva! Niin ja taustaankin kannattaa kiinnittää huomiota ;)
« Viimeksi muokattu: 08.10.2005 klo 12:15:09 kirjoittanut Hanna »
Klik klik --> Sarjisblogini

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Vastaus #229 : 08.10.2005 klo 13:05:01 »
No nyt näkyy Ökpönkin kuva, kiitos! ... Onko näitä sun töitäsi julkaistu missään? Ts. onko mahdollista päästä lukemaan valmiita juttuja?

Ei oo vielä (paitsi 10 vuotta sitten mistä ei puhuta...) Mutta vuoden päästä pitäis olla jo, tosin jenkeissä. Jos sitä ennen jossain, niin kyllä mä varmaan sitä täällä mainostan... luulisin.
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #230 : 08.10.2005 klo 13:38:39 »
(paitsi 10 vuotta sitten mistä ei puhuta...)

Luurankoja kaapissa? ;)
Klik klik --> Sarjisblogini

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Vastaus #231 : 08.10.2005 klo 14:25:31 »
Luurankoja kaapissa? ;)

Joo... pari juttua julkaistiin sellaisessa paikallisessa lehdessä. Mutta eipä siitä sen enempää :)
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

Leo

• Jäsen
« Vastaus #232 : 10.10.2005 klo 14:42:56 »
Hirveästi kuvia tänne pukkaa. Siksi vain muutamista arvio.

Ökpöllä varsin komian nököisiä hahmoja. Juonesta on paha sanoa mitään. Olisi kuitenkin kivempi, jos nenänvarsia näkyisi enemmän, vaikka lienee tyyliseikka.

UrosKanan työstä en löydä pahemmin motkotettavaa. Väritys toimii, hahmo toimii, kaikki toimii. Viiva on ehkä paikoin liian tasapaksua, mutta hieno kuva.

Psychicille en ossaa sanoa paljon mitään, koska en ole CD-levyjen kansai nähnyt paljoakaan, mutta musiikkityyliisi sopii hyvin.

Veltin Intia-kuva saa minulta kannatusta ja värivalinnat ovat hyviä. Norsun selässä istuvan miehen asento on jotenkin mekaaninen.

Achilleksella hieno kuva, mutta yhdestä ruususta on paha antaa palautetta.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #233 : 10.10.2005 klo 21:52:51 »
Uroskana: Angelimang: Henkilökohtaisesti pidän enemmän ruusuista takana kuin itse enkelistä, mutta hieno työ.

Psychic: Kannet ovat sen näköiset, että en taitaisi musiikista pitää. Hienosti kuitenkin toteutetut, varsinkin keskimmäisen kuvan oikea puoli.

Ökpö: Mahtavaa sarjakuvaa. Itse en ikinä viitsisi keskittyä yhteen sivuun noin paljon, että saisin sen noin eläväksi. Tätä lisää.

Veltti:
Burroughs: Vähän liian sekavaa minun silmilleni.
India: Kauhean Intiamaista Intiaa, mikä taitaa olla tarkoituskin. Varsinkin oikean puoleinen mies on hyvin tehty.
Teloittaja: Tästä pidän kaikkein eniten. Tyylisi sopii juuri tälläiseen kuvaan, kuin nenä naamaan. Tippuvat kirjaimet ovat piste i:n päälle.

Kespa: Miriam: Nimi viittaa naiseen, mutta hän on kovasti miehen näköinen. Mutta kuten olen muillekkin sanonut, ehkä en vain ymmärrä kuvan tarkoitusta. Muuten kyllä hieno kuva, varsinkin kirjoitus seinällä on aidon oloisesti tehty.

Achilles: Kyllä siittä ruusun tunnistaa, je sen aikaan saaminen on ollut minulle aina vaikeaa. Minun ruusuni näyttävät yleensä lankakeriltä.

Nyt en kyllä jaksa kommentoida aiempia töitä. Pitää mennä kohta nukkumaan. Mutta pistänpä teille yhden kuvan itsekin, ettei minua päästä laiskaksi haukkumaan. Eli siis kansi ehdotus uudelle sarjalle.

Edit: Huomaakohan DotC taustakuvan... Tai varmaan huomaa, jos näin kovasti siitä ilmoitan. Onhan Äetsää aina pakko mainostaa.

« Viimeksi muokattu: 10.10.2005 klo 21:55:47 kirjoittanut maziwapp »

kespa

• Jäsen
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
« Vastaus #234 : 10.10.2005 klo 23:07:03 »

Kespa: Miriam: Nimi viittaa naiseen, mutta hän on kovasti miehen näköinen. Mutta kuten olen muillekkin sanonut, ehkä en vain ymmärrä kuvan tarkoitusta. Muuten kyllä hieno kuva, varsinkin kirjoitus seinällä on aidon oloisesti tehty.

Oikeilla jäjillä olet, nimi tosiaan viittaa naiseen ja periaatteessa nainen kyseessä onkin, mutta, mutta... No se selviää sitten, kun albumi aikanaan tulee ulos. Eli miehiset piirteet ovat tarkoituksenmukaiset.

Oma kansikuvasi oli ihan komea. Lehden saattaisin sillä perusteella ostaakkin.

Avalkis

• Valveunessa
  • Jäsen
« Vastaus #235 : 10.10.2005 klo 23:35:25 »
Psychic: Kannet ovat sen näköiset, että en taitaisi musiikista pitää.

Heh :), en toki tiedä millaisesta musiikista pidät, mutta kannet saattavat kyllä siinä mielessä johtaan hieman harhaan (kuten "Sounds Not to Be Heard Anywhere"-otsikkokin), eli mistään kovin raskaasta ei ole kyse. Saati noisesta.

Teen paljon erilaista musiikkia; klassisesta kitaroinnista tranceen, ja siltä väliltä. Tässä vaikkapa esimerkkiä:
http://www.springbringer.com/music/je-dropstone.mp3
http://www.springbringer.com/music/doesnt.mp3
http://www.springbringer.com/music/je-the_circle_of_life.mp3
http://www.springbringer.com/music/je-closetoheart.mp3

Tuolla levyllä on ambienttia ja välillä (lähinnä rumputaustoiltaan) kovempaa, mutta eteeristä ja melodista trancea tjsp.
http://www.springbringer.com/music/je-without.mp3
http://www.springbringer.com/music/je-choralisland.mp3

Ja vertailun vuoksi aiemmat kanteni, jotka antanevat erilaisia (vähemmän extremejä) viboja:
http://www.springbringer.com/music.html
(julisteena: http://springbringer.com/pics/promo_poster02.jpg )

________

Veltti: Burroughs-sivun rasteri-meiningistä, pääkallo-ja mäyrä-piirroksesta pidin eniten.
Ihmishahmojen piirustustyyli hieman simppeli makuuni.
Norsu-kuvassa on kiva klassinen kuvitus-tunnelma.
Mestaus-kuvassa on hyvä idea ja toteutus asiaan sopiva. Taustan läpinäkyvät tekstit on hyvä silaus.

kespa: "Kirveellä veistetyt" hahmot eivät ole niin makuuni. En saanut tästä kuvasta yksinään oikein tuntumaa. Sikäli ihan ok piirros.

achilles: Ruusussa parasta on kukka-osuus. Varren varjostus on muovisen näköistä.
Kokonaisuus tällaisenaan vielä laimea.

maziwapp: Reaalitaustat tai muut oikeat elementit sekoitettuna piirrettyyn eivät mielestäni toimi kuin joissain aivan erikoistapauksissa (esim.
South Parkissa, jossa se "toimii" koska sen ei ole sitä tarkoituskaan tehdä ;)).

Ellei siitä sitten tee koko sarjiksen tyyliä. Joskaan itse en kyseistä sekoitustyyliä
suosittele tai diggaa. Liian suuri ristiriita jää helposti päällimmäiseksi ja häiritsemään.

3D-logo sopii jossain määrin valokuvataustaan, mutta itse sarjakuvan kanssa jälleen klikkaa.
Viiva saisi olla paikoin ohuempaa ja vaihtelevampaa, varsinkin kun kansikuvasta on kyse.

Hahmoista "väinämöinen", ritari ja lumiukko ovat kiinnostavimmat ja itse sarjakuvaa olisikin hauska nähdä.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2005 klo 23:46:20 kirjoittanut Psychic »
http://www.jukkaeronen.com - Suomen luonnosta inspiroituneita fantasiasarjakuvia ja scifi-elokuvia & ambient-musiikkia

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #236 : 11.10.2005 klo 22:46:15 »

Jotain uutta.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #237 : 13.10.2005 klo 01:56:38 »
Psychic: No okei, olin hakoteillä musiikin suhteen. Ihan hienoa musiikkia.

O.K: Kuten suurin osa muistakin töistäsi, tämähän on upeaa! Nyt on ihan pakko kysyä, miten olet tehnyt taustan?

Kaiku: Pidän kuvistasi ja niiden asettelussa on jotain hypnoottista, mutta mitään järkevää en niistä irti saa. Silti tuijotin tuota uusintakin varmaan viisi minuuttia...

Hahmoista "väinämöinen", ritari ja lumiukko ovat kiinnostavimmat ja itse sarjakuvaa olisikin hauska nähdä.

No niin nimet ovat tosiaan, vasemmalta oikealla, ylhäältä alas, Väinämöinen, Finlander, Lumiukkomies, Kapulamies ja tällä viimeisellä ei ole vielä nimeä. Mutta kun kerrankin joku halusi nähdä sarjakuvaa, niin täältä pesee.

http://www.geocities.com/mkkpictures/UL

Ja kannattaa tosiaan tallentaa ensin koneelle. Tekstiä niihin ei ole vielä pistetty ja laatu on huono, sillä ne on skannattu vain mahdollisimman nopeasti. Ja jos tarkkaan katsotte, siellä lukee piirtäjiä haetaan, joten jos juuri Sinua kiinnostaisi piirtää tällaista supersankari sarjakuvaa pienellä korvauksella, ota yhteyttä!
(yksityisviestillä tai maziwapp@hotmail.com)
Uuden Liittouman ensimmäinen seikkailu muuten ilmestyy MKKPictures 2/2005, joka luvattiin toimittaa ensi viikoksi, jolloin se on sitten tilattavissa minulta!
(Tämä on mainos: Se maksaa 3 euroa, sisältää postikulut, 40 sivua!)
www.mkkpictures.tk

tertsi

• Vieras
« Vastaus #238 : 13.10.2005 klo 09:41:20 »
OK:
Mahtavaa jälkeä. Pro-meininkiä.

Oletko ajatellut osallistua Kvakin syksyn haasteeseen.
Olisi mukava nähdä upealla tyylilläsi toteutettu sarjakuva.

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #239 : 13.10.2005 klo 12:39:15 »
O.K: Kuten suurin osa muistakin töistäsi, tämähän on upeaa! Nyt on ihan pakko kysyä, miten olet tehnyt taustan?

Kiitos paljon. Tämäkin tuotos on pääosin ehtaa photoshoppia. Taustan sävytys on melko simppelillä tekniikalla tehty: teoriassa se on vain viivapiirroksen päälle tehtyä harmaasävytystä, joka on käsitelty palanen kerrallaan mezzotint-filtterillä. Käytännössä siinä on lisäksi enempi tai vähempi pienempiä kikkoja ja säätöjä.

Lainaus
Olisi mukava nähdä upealla tyylilläsi toteutettu sarjakuva.
Yritän jatkuvasti etsiä hyvää kompromissia nopeuden ja näyttävyyden väliltä. Tämä minun realistisempi tyylini sopii lähinnä yksittäisiin kuviin, joten ihan tuonnäköistä sarjakuvaa tuskin koskaan teen.

Kvaak haasteeseen suunnittelin itse asiassa cartoon-hengessä piirrettyä tarinapätkää, mutta saa nyt nähdä löydänkö aikaa mihinkään pitempään juttuun.