Kirjoittaja Aihe: Kynsintää ja raatelua Collectors edition  (Luettu 246561 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Joiku

• Hammajainen
  • Jäsen
Re: Kynsintää ja raatelua Collectors edition
« Vastaus #975 : 02.02.2007 klo 01:53:39 »
Wilde: Aieh, miksi se on noin pieni? Hieno työ ja voimakasta viivaa ja värittelyä. Onko tuo kokonaan vesiväreillä? Etualan ja etenkin naisen väritys tuo nimittän mieleen tussit, mikä ei ole ollenkaan huono asia. Itse pidän tuosta asennostakin, tomera. Huppuheikki sen sijaan näyttää hieman epämääräisen muotoiselta. Vaikka se onkin suurimmaksi osaksi siluetti - tai juuri siksi - olisi jokin looginen muoto tarpeen. Mutta kerro nyt ihmeessä lisää tuosta työstä, keitä nuo ovat ja miksi ja missä?

Tincan kuvasta tulee ehdottomasti kesätunnelma. Mökkitie ja ilta-aurinko. Mukava pikku pläjäys, ja jotenkin hupaisaa että elukat juoksevat juuri tietä pitkin eivätkä sammalmättäiden keskellä. Ja aika ovela olet kun jaksoit lisätä tuon tietyn puunkin varjon tuohon tien pinnalle!

Nyt jos saisin pyytää teiltä palautetta:
http://i6.photobucket.com/albums/y210/sudenkorento/no.jpg
Olen hinkannut tuota niin kauan, että luulen tulleeni sokeaksi anatomialle ja vähän kaikelle muullekin. Anatomiavirheitä, köykäisen näköisiä raajoja, muuta kritiikkiäkirvoittavia asioita? Taidan ottaa pari päivää vapaata ennenkuin uskallan lähteä värittämään.

Ja vähän kevyempää huttua:

Jöö, se on Pokémon (vaporeon) vähän ihmismäisempänä kuin yleensä.
Shut up. At least the bunnies are on fire.

Wilde

• amatööri
  • Jäsen
  • "Hyvin te vedätte"
« Vastaus #976 : 02.02.2007 klo 12:47:58 »
Kiitoksia palautteesta.
Löysin jonkun ikivanhan luonnoksen, joka on aikoinaan piirretty Conan sarjiksen innoittamana. Tästä varmaan johtuu naikkosen muhkeat muodot ja epäkäytännöllinen pukeutuminen.
Sen pohjalta päätin pitkästä aikaa kokeilla aikoinaan venäjältä hankittuja vesivärejä. Päälle piirsin ääriviivat jollain perustussilla.
Tussilla sohiessa onnistuin vahingossa kääntämään naisen katseen viittaherrasta suoraan eteenpäin.
Sommittelussa en ollenkaan ollut huomannut tuota "tangenttia". Nyt kun siitä mainittiin niin pistää ikävästi koko ajan silmään.
Ei muuta kuin takaisin sorvin ääreen. Kommentoin muiden töitä taas myöhemmin.
"I shut my eyes in order to see."

Tinca

• Vieras
« Vastaus #977 : 02.02.2007 klo 21:15:18 »
Joikun "ihmis-Pokémon" on mahtava. Tosi hyvät vahvat värit  + erityisesti harjaksesta ja korvasta pidän. Milläs tämä on väritetty, näyttää ihan vesiväreiltä, mutta toisaalta taas puuvärikyniltä? Hyvin sulautuu värit keskenään.
Ja sitten se toinen. Miika Ruoho jo mainitsikin tuosta korvasta ja tuo peukalo olisi tosiaan voinut olla pitempi jotta se näyttäs luonnolliselta muiden pitkien sormien rinnalla. Luonnollisen näköiset rutut vaatteessa. Pienet/tarkat yksityiskohdat plussaa.

Liisus

• Jäsen
« Vastaus #978 : 04.02.2007 klo 22:31:29 »
oho, onpa tänne tullu hienoja juttuja.
kommentoin joitain jotka päälimmäisinä jäi mieleen.

tinca: hyvä fiilis kuvassa. mäkin oon aina luovimmillani ku pitäis lukea tenttiin tms :) hienosti piirretty, sähän taidatkin olla kettuekspertti. ehkä jos jotain sanois niin vähän enemmän kontrasteja joissain kohdissa ois voinu olla.

joikun pokemon tosi hieno! ääh en mä osaa muuta sanookaan, ihanan herkkä

phenomin ismo myös ismomainen, vaikka niinku joku tais sanoa, niin noi lyijärisutut pois ni ei oo mitään valittamista

noniin laitan itekin vielä tämän päivän aikaansaannoksen, anatomia on mulle melko vieras käsite joten kuulen mieluusti parannusehdotuksia

http://i136.photobucket.com/albums/q184/Liisus/miesalaston001.jpg

Wade

• Jäsen
« Vastaus #979 : 05.02.2007 klo 19:03:15 »
Liisus
Hieno kokonaisuus. Oikea olkapää on vähän kokenut damagea, samoin kädet kokonaisuudessaan. Samoin lantio- ja kylkiluiden symmetrisyys vähän sattuu silmään (toinen alempana, kuin toinen)

Tausta on tyylikäs

Uskon, että ajan kanssa pystyt parempaankin?
Wade Koivurinne

matkamies

• taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Ukon lapset
« Vastaus #980 : 06.02.2007 klo 13:32:00 »
pistin tämän jo tuonne piirros-nimiseen keskusteluuni, mutta pistetäänpä nyt tännekkin...

Liisus

• Jäsen
« Vastaus #981 : 06.02.2007 klo 14:54:59 »
Wade:
Kiitti,
totta, toi oikea olkapää pistää aika pahasti silmään. se epäsymmetrisyys oli oikeestaan ihan tarkotuksellista, kun sillä pitäis olla paino toisella puolella ja siks toinen olkapää vähän ylempänä, no en tiiä näyttääkö siltä :)
ja senkin huomasit oikein että vähän hoppuilin, kyl mä tota jotain yli 3h väänsin, mut sit lopuks en jaksanu enää viimeistellä ja korjata virheitä. toi on muuten 70x90 kokonen, eli melko iso livenä. no kyl mä joku päivä tässä vielä sudin noi virheet piiloon. ku noissa silmissäkin taitaa olla jotain mätää

Phenom

• Jäsen
  • Tule mukaan rentoon,mutta ihmisläheiseen svengiin!
« Vastaus #982 : 10.02.2007 klo 00:37:53 »
Matkamiehellä räiskettä ja räminää, tosi hyvin piirretty. Ehkä etualan kirvesmiehellä voisi olla vihaisempi tms. ilme

Liisuksella kanssa tosi hienoa jälkeä. Joku jo sanoikin niistä käsistä. Tyypin mustavalkoisuus toimii, tosin ehkä paremmin yhdessä toisessa kuvassa minkä olit tehnyt, siinä oli punanen tausta ja ukolla ase kädessä ;D

Joikun(Joiun?) pokemonissa upeat värit. Mukavan rauhallinen. Toinenkin kuva hieno.

Tincalla hienoa jälkeä, en keksi valittamista.

Tässäpä taas yksi muotokuva joka näyttää joltain ihan muulta kuin pitäisi. :-\ Ensin se näytti Bonolta, nyt CSI:n Grissomilta ;D CMX:n Aki Weetabix siis:

http://i132.photobucket.com/albums/q23/Phenom991/Yrjn.jpg

Tästäpä otin mallia jos jotain kiinnostaa  http://i132.photobucket.com/albums/q23/Phenom991/Yrkki.jpg
Et kadu
ja rahat takaisin jos et kadu

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #983 : 14.02.2007 klo 17:41:28 »
Joikun Pokemon aivan mahtava! Erityisesti ihon varjostus.

Liisulla hieno työ, mutta jotenkin tuntuu etteivät pää ja vartalon muu osa sovi tyylillisesti yksiin.

Wilden työstä sen verran, että haamuhahmon kokisi uhkaavampana jos se olisi isompi ja varjostaisi taistelijaa enemmän, näin myös vältyttäisiin noilta ”risteyskohdilta”. Taistelijan katse olisi myös hyvä kohdistaa uhkaavaan vaaraan. Tai sitten käsitin kuvan sisällön aivan väärin ja voit unohtaa mitä sanoin ;D

Itse tuli kokeiltua uutta Photoshoppia, tosin vähän Twilight Zone-tapaus - ei luonnostelua muttei myöskään viimeisen päälle viimeisteltyä... no jaa, kynsikää ja raapikaa.

« Viimeksi muokattu: 14.02.2007 klo 17:47:02 kirjoittanut rama »
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #984 : 14.02.2007 klo 22:37:46 »
Oikein hyvä kuva Rama. Kuvassa on tunnetta ja se on teknisesti hyvin toteutettu. Jos jotain korjattavaa niin ehkä hänen vasen kämmen. Se kapenee sormia kohti tavalla, jota en ymmärrä. Samoin takin olettaisi näkyvän hiukan hänen vasemman kätensä alta. Siis siitä olkapään alapuolelta lähtevältä osaltaan. Väritys on fiilikseltään hyvä, mutta en ymmärrä tuota ihoa kirkkaampaa varjoa. Se näyttää enemmän valolta. Mutta tämä on tällaista hifistelyä. Kuva miellyttää kyllä minua. Hyvä!

8]

rama

• Jäsen
« Vastaus #985 : 15.02.2007 klo 08:40:49 »
Oikein hyvä kuva Rama. Kuvassa on tunnetta ja se on teknisesti hyvin toteutettu. Jos jotain korjattavaa niin ehkä hänen vasen kämmen. Se kapenee sormia kohti tavalla, jota en ymmärrä. Samoin takin olettaisi näkyvän hiukan hänen vasemman kätensä alta. Siis siitä olkapään alapuolelta lähtevältä osaltaan. Väritys on fiilikseltään hyvä, mutta en ymmärrä tuota ihoa kirkkaampaa varjoa. Se näyttää enemmän valolta. Mutta tämä on tällaista hifistelyä. Kuva miellyttää kyllä minua. Hyvä!

Juu, ajatus sen kämmenen kanssa oli tietysti että se puristuu hieman yhteen kun osa sormista roikkuu verkosta, mutta pitänee katsastaa se uudelleen jos se näyttää oudolta katsojan silmässä. Samoin se vasemman käsivarren yläosa. Juuri tämän tyyppisiä virheitä on vaikea havaita itse, ja vaikka yritinkin muka kuvitella mielessäni miltä lopputulos näyttäisi niin... :P

Kiitti, Hazart!
      Errol Flynn

Sika

• Jäsen
« Vastaus #986 : 15.02.2007 klo 09:26:53 »
Ei tuossa minun mielestä anatomia virheitä ole ja jos on niin voi laittaa tyylin piikkiin  ;D Hieno kuva.

rama

• Jäsen
« Vastaus #987 : 15.02.2007 klo 09:38:18 »
Ei tuossa minun mielestä anatomia virheitä ole ja jos on niin voi laittaa tyylin piikkiin  ;D Hieno kuva.

Ihan sydäntä lämmittää että kelpaa tällainen mankkatyylikin ;D

P.S. Mutta kyllä tuo käsijuttu jäi vähän vaivaamaan, täytyy ottaa mies malliksi kun tulee illalla kotiin.
      Errol Flynn

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Vastaus #988 : 15.02.2007 klo 11:26:17 »
Itse tuli kokeiltua uutta Photoshoppia, tosin vähän Twilight Zone-tapaus - ei luonnostelua muttei myöskään viimeisen päälle viimeisteltyä... no jaa, kynsikää ja raapikaa.

Aito pishihän se siinä killisilmin tillottaa. Hyvä ilme ja miellyttävän varma ote tyyliin. Minusta olisit kuitenkin voinut piirtää verkkoaidan osaksi kuvaa, nyt pishin sormet eivät mene yksiin metallilankojen kanssa. Ja käytän nyt tilaisuutta hyväkseni jälleen kerran nillittää, etten ole koskaan ymmärtänyt tuota mangatapaa piirtää objekteja läpinäkyviksi jotta hahmon katse ja kasvot saadaan esiin. Minusta osa kuvan viehätystä syntyy usein juuri siitä kätkemisestä, tuossakin hahmon ilme muuttuisi heti vaikuttavammaksi jos silmän edessä roikkuva suortuva todella peittäisi. (Onkohan läpinäkyvyydessä kyse siitä että mangahahmot halutaan tuoda mahdollisimman lähelle katsojaa? Objekti hahmon ja katsojan silmien välissä etäännyttää, oli se sitten vaikka hiussuortuva.)

Toisin kuin Hazart, pidän tuosta ihon sävyä vaaleammasta "varjosta", joka luo mielikuvan että hahmon ylle heittyy kalseaa keinovaloa.
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

rama

• Jäsen
« Vastaus #989 : 15.02.2007 klo 11:31:23 »
Aito pishihän se siinä killisilmin tillottaa. Hyvä ilme ja miellyttävän varma ote tyyliin. Minusta olisit kuitenkin voinut piirtää verkkoaidan osaksi kuvaa, nyt pishin sormet eivät mene yksiin metallilankojen kanssa. Ja käytän nyt tilaisuutta hyväkseni jälleen kerran nillittää, etten ole koskaan ymmärtänyt tuota mangatapaa piirtää objekteja läpinäkyviksi jotta hahmon katse ja kasvot saadaan esiin. Minusta osa kuvan viehätystä syntyy usein juuri siitä kätkemisestä, tuossakin hahmon ilme muuttuisi heti vaikuttavammaksi jos silmän edessä roikkuva suortuva todella peittäisi.

Ja minä kun yritin mennä yli sieltä missä aita oli matalin... ajattelin että verkon varjon korrekti kuvaus kasvoilla ja muuallakin vaatisi ylivoimaisen 3D-ponnistuksen näyttääkseen hyvältä (siis myötäilisi kasvojen, käsien ja vaatteitten poimuja yms.)

Kiva että tykkäsit varjosta, ajattelin että tuo (lähes) vastavärien käyttö voisi luoda tunnelmaa.

P.S. En ole koskaan ajatullut tuota ”peittämis”-kysymystä. Täytyypä tehdä nopea kokeilu Photarissa.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2007 klo 11:35:07 kirjoittanut rama »
      Errol Flynn