Kun muistamme mitä Bill Blackbeard kirjoitti, että kaikki Herrimanin originaalit säilytettiin ullakolla, ullakon katto vuoti, ja vuosikymmenien saatossa papereista tuli selluloosapaali, niin kysymys on aivan ainutlaatuisesta kohteesta.
Olen kuullut saman anekdootin, että jotain Herrimania tuhoutui paperimassaksi - mutta ei kyllä missään tapauksessa kaikki, kyllä niitä on myös aika paljon liikkeellä. Voi sanoa, että niin kauan kuin minä olen alaa seurannut, niin kaikissa isommissa huutokaupoissa on ollut mukana aina myös joku Herrimanin sunnuntaisivu, melkein kuin status-symbolina. Vielä ainakin 90-luvun lopulla niitä oli myynnissä jopa perikunnankin edustajien kautta.
Pelkästään Heritage auctionsin arkistoista löytyy Herrimanin nimellä yli sata erilaista osumaa. Sieltä voisi suurusluokiltaan lajitella, että hintojen lähtötaso on suunnilleen:
- Bernie Burns / Embarrasing Moments -yhden ruudun vitsikuvat: $400-750
- Baron Bean -stripit: $2000-
- Krazy Kat -stripit: $3000-
- Krazy Kat -sunnuntaisivut: $6000-
...ja ylärajaa ei sitten olekaan, hyvistä käsinväritetyistä sivuista maksetaan kymmeniä tuhansia.
(Minulla oli jonkun aikaa yksi Bernie Burns -ruutu, mutta myin sen viime vuonna pois).
Oikeasti todella harvinaisia originaaleja ovat esim. saman aikakauden Polly and Her Palsit. Sterrett kuoli ilman perillisiä, eikä ole tietoa, mitä hänen jäämistölleen tapahtui. Sarjan kultakauden originaaleja voi olla säilynyt siis ihan vain kourallinen. (Ihan viimeisten vuosien sunnuntaisivuja 50-luvulta taas liikkuu paljon, mutta kuka tietää, kuinka pitkälti ne ovat assistenttien tekemiä. Päivästrippien teosta Sterrett itse kuulemma luopui ainakin jo 40-luvulle tultaessa).