Kirjoittaja Aihe: Originaalit  (Luettu 126324 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Vs: Originaalit
« Vastaus #270 : 04.05.2014 klo 14:30:38 »
Holdaway maksaa noin 300 euroa Bookpalacessa.
Tosin nuo jäljellä olevat ei ole ihan sitä H:n parhaimmistoa, mutta ainakin yksi on mielestäni oikein asiallinen strippi.

Vainukoiria en ole pahemmin nähnyt myytävänä. John Prenticeä on joskus jopa ebayllä. Prentice on kuitenkin huomattavasti halvempi kuin Raymond.

kespa

• Jäsen
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
« Vastaus #271 : 24.06.2014 klo 09:23:23 »
Sain hyvään hintaan tingattua Bagleyn Amazing Scarlet-Spider -sivun. Bagley on itselleni rakkain hämispiirtäjä, joten kiva saada toinen hänen sivunsa kokoelmiin.

kespa

• Jäsen
« Vastaus #272 : 01.07.2014 klo 20:22:18 »
Vihdoin sain aukaistuksi kokoelman, joka keskittyy Peter Davidin Hulk-juoksuun, joka on yksi rakkaimmista sarjakuvakokonaisuuksista minulle. Ohessa Liam Sharpin ja Adam Kubertin tyylinäytteet. Kubertin sivuun olen kyllä tyytyväinen, kun niitä tuntuu liikkuvan todella vähän.

kespa

• Jäsen
« Vastaus #273 : 24.09.2014 klo 18:00:57 »
Pari kuukautta tuli pidettyä originaaleista taukoa. Oli tarkoitus kyllä pidempäänkin, mutta pakko oli hankkia pari, kun Bob McLeodilta tuli viestiä, että oli löytänyt kätköistään yhden Spectacular Spider-Man sivun vuodelta -86. Sen kylkeen tuli pari muutakin sivua tilattua. Kiva saada Rich Buckleria ja ron Frenziä kokoelmaan.

Samalla kävi muutenkin viikonloppuna hyvä tuuri. Olin kysynyt kesällä yhdeltä lyhytaikaiselta Hämispiirtäjältä, että olisiko hänellä myydä taidetta niistä numeroista. Nyt vastasi, että löytyy, mutta ei huoli maksua vaan haluaa antaa niitä jollekin, joka niitä osaa arvostaa. Lähetti kaikista skannit ja sain valita muutaman. Olo oli kuin karkkikaupassa. Jyrki Vainio joskus muistaakseni minulle kertoi, että ennen internetaikaa näin saattoi käydä useinkin, mutta ei kai enää nykyään juurikaan, kun hinnat ovat muutenkin pilvissä.

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #274 : 24.09.2014 klo 18:21:24 »
Olin kysynyt kesällä yhdeltä lyhytaikaiselta Hämispiirtäjältä, että olisiko hänellä myydä taidetta niistä numeroista. Nyt vastasi, että löytyy, mutta ei huoli maksua vaan haluaa antaa niitä jollekin, joka niitä osaa arvostaa. Lähetti kaikista skannit ja sain valita muutaman. Olo oli kuin karkkikaupassa.

Ooo! Mahtava juttu, onnittelut, tuommoiset on aina huikeita kokemuksia!

Ja viitaten siihen aikaan ennen nettiä (tai oikeastaan mitään keräilykulttuuria): Keväällähän myytin Heritagella huikeaan hintaan sivu, jossa tapahtui Wolverinen ensiesiintyminen. Ja siinä oli taustalla juuri tällainen tarina, että piirtäjä oli antanut sen sivun jollekin nuorelle kaverille, joka oli käynyt kylässä. Nyt vuosikymmeniä myöhemmin tämä kaveri pisti sen myyntiin - mutta koska oli itse aikanaan saanut sen ilmaiseksi, ei kokenut oikeudenmukaiseksi, että olisi itse saanut siitä näin paljon rahallista hyötyä, vaan lahjoitti suuren osan myyntituloista sarjakuvapiirtäjiä avustavalle Hero Initiative -hyväntekeväisyysjärjestölle.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #275 : 18.12.2014 klo 15:37:22 »
Sothebyn huutokaupassa keväällä Fred, Peyo, Pratt, Uderzo, Hergé, Chaland, McCay, Franquin etc.
huh huh1

Timo

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #276 : 18.12.2014 klo 15:56:41 »
Samaan aikaan Suomessa: Nappasin Helanderin huutokaupasta Aarne Nopsasen Antti Puuhaara -originaalin. Kuvituspiirroksia ja pilakuvia siellä on silloin tällöin näkynyt (kerran pari vuodessa), mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun minulla tuli vastaan siellä varsinainen sarjakuvaoriginaali.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #277 : 18.12.2014 klo 16:19:30 »
Samaan aikaan Suomessa: Nappasin Helanderin huutokaupasta Aarne Nopsasen Antti Puuhaara -originaalin. Kuvituspiirroksia ja pilakuvia siellä on silloin tällöin näkynyt (kerran pari vuodessa), mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun minulla tuli vastaan siellä varsinainen sarjakuvaoriginaali.

Mikäs Mrs. Cthulhu noissa kuvissa oikein riehuu?! Saitpa laadukkaan originaalisivun Nopsaselta.

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #278 : 18.12.2014 klo 17:28:05 »
En ole vielä selvittänyt, mikä tämä tarina on ja mitkä ovat kuviin liittyvät tekstit. Täytyy katsoa, jos joulun tienoissa ehtisi käymään Kansalliskirjastossa. Tämä on oletettavasti ensimmäisestä Antti Puuhaara -albumista.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #279 : 01.01.2015 klo 11:01:31 »
Puuhaaran takapuolen teksteissä näkyy joku maininta Amos Andersonista ja Seinäjoesta? Olisikohan originaali ollut esillä AA:n 1971 näyttelyssä ja joutunut sieltä omille teilleen?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

jussih

• Jäsen
« Vastaus #280 : 01.01.2015 klo 15:50:47 »
Ekasta AP:stä on, sivulta 50. Kuvassa Meritursas, Antin surmaaman lohikäärmeen äiti.
« Viimeksi muokattu: 01.01.2015 klo 15:53:50 kirjoittanut jussih »

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #281 : 02.01.2015 klo 00:20:35 »
Ekasta AP:stä on, sivulta 50. Kuvassa Meritursas, Antin surmaaman lohikäärmeen äiti.

Kiitos tiedosta!

Puuhaaran takapuolen teksteissä näkyy joku maininta Amos Andersonista ja Seinäjoesta? Olisikohan originaali ollut esillä AA:n 1971 näyttelyssä ja joutunut sieltä omille teilleen?

Todennäköisesti on ollut siellä 1971 näyttelyssä Amos Andersonilla. Mutta Timo Kokkila kaivoi tiedon, että Seinäjoki-viittaus tarkoittaa siellä vuonna 1981 järjestettyä näyttelyä, jossa tämä olisi ollut esillä. Mutta olisiko se tullut sitten näihin näyttelyihin tekijältä itseltään, Sarjakuvaseuran kautta, vai joltain keräilijältä? Minusta viittaisi itse tekijään, että nämä näyttelypaikat on tällä tavalla merkitty teokseen.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #282 : 02.01.2015 klo 13:02:12 »
Tampereellahan oli hieman vastaava näyttely (mainosjuliste). Sinne originaalit tuli suoraan tekijöiltä (ja palautettiin meidän toimesta tekijöille), Sarjakuvaseura taas lähetti sellaiset isot kipsilevyt, joihin oli painettu suurennoksia jostain klassikkosarjisten ruuduista. Tuo Tampereen näyttely oli alkuvuodesta -80 ja Seinäjoella se oli ollut -79. Semmoinen muistikuva että ne levyt olis jopa "kierrätetty" meille S-joelta mutta en ole varma. Tiedä sitten onko S-joella ollut useampikin vastaava näyttely?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #283 : 24.01.2015 klo 18:01:25 »
Tintti-albumi Ihmeellisen tähden kansioriginaalista maksettu 2,5 miljoonaa euroa Brussels Antiques and Fine Art Fair, Brysselin antiikki ja taide -messuilla (tjsp).

Timo

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #284 : 28.01.2015 klo 19:50:54 »

Kokeilenpa ensimmäistä kertaa myydä jotain huuto.netin kautta. Pistin myyntiin kaksi Kari Leppäsen Mustanaamio-originaalia:

https://www.huuto.net/kohteet/kari-leppanen-mustanaamio-sarjakuvan-originaalipiirros-1/348634749

ja:

https://www.huuto.net/kohteet/kari-leppanen-mustanaamio-sarjakuvan-originaalipiirros-2/348635526