Tuota en suostu uskomaan.
Jos nyt yritetään yleistämällä yleistää, niin löytyyhän yhdestä jos toisestakin alpparista pottunenäisiä miehiä, sipsuttavia hieman samankaltaisilla tyyleillä piirrettyjä naisia, häkkyröitä lähtee hahmojen päästä, joku huutaa kurkku suorana jollekulle silleen "tietyllä tyylillä", paljon huuto- ja kysymysmerkkejä... Mutta eiväthän nuo pidä loppupeleissä sen enempää paikkaansa kuin se, että kaikilla mangahahmoilla olisi isot silmät tai liioitellut ilmeet.
Siitäkin voisi kiistellä miltä näyttää amerikkalainen underground.
Niinpä. Aina kun yritetään yleistää, alkaa löytyä poikkeuksia... "Kaikki yleistykset ovat pahasta."

Tulee nyt vain mieleen mangahahmojen ylitseampuvat ilmeet, eleet ja edestakaisin tohottamiset. Minut sellainen etäännyttää hyvin tehokkaasti.
Ei mangaa onneksi ole pakko lukea.

Itsekin olen nykyään huomattavasti ronkelimpi kuin ennen, luen mielelläni mangaa, mutta teinikomediat, joissa hahmot tohottavat ympäriinsä eivät enää aina jaksa innostaa...
En tiedä, oletko lukenut Planetesia, sille ehkä kannattaa antaa mahdollisuus. Itse tunsin, että rahoille sai todella vastinetta, ja olen lukenut sen läpi jo pariinkin otteeseen. Loistava sarjakuva.
http://www.tokyopop.com/dbpage.php?propertycode=PLA&categorycode=BMG