Kirjoittaja Aihe: Paras manga-piirtäjä? * * PERUSTELE * *  (Luettu 41779 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lasse

• Jäsen
Paras manga-piirtäjä? * * PERUSTELE * *
« : 26.06.2005 klo 16:57:46 »
Kuka on mielestäsi paras manga-piirtäjä? Eli kuka erottuu parhaiten joukosta? Mun mielestä manga-piirtäjien tyyli on aikalailla samanlaista, eli se voi olla aika vaikea sanoa.
Omasta mielestäni(Mitä nyt vähän olen mangaa lukenut,)parhaiten joukosta erottuu One Piecen piirtäjä Eiichiro Oda, yksityis-kohtien takia. Hän on tosi hyvä, vaikken ole One Pieceä paljon lukenutkaan. Toinen suosikkini manga-piirtäjistä on Salapoliisi Conanin piirtäjä, Gosho Aoyama(Sanokaa, jo kirjoitin nimen väärin...), jo senkin takia, koska Conan on mielestäni parasta mangaa, mitä olen lukenut.

Özqäri

• ~
  • Jäsen
  • Moi.
Re: Paras manga-piirtäjä?
« Vastaus #1 : 26.06.2005 klo 20:01:38 »
No en ole minäkään mangaa paljoa lukenut, mutta olen samaa mieltä, että  monien piirtäjien tyyli on aikas lailla samanlaista, ja että Eiichiro Oda piirtää "omaperäisesti". Siis tarkoitan että hän erottuu erittäin hyvin muista piirtäjistä. Mutta enhän minä ole paljoa lukenutkaan, mutta valitsin niistä, joita olen lukenut/vilkaissut. Mutta jos tähän "Paras manga"-kategoriaan lasketaan myös manhwat, niin kyllä se Ragnarökin piirtäjä Myung-Jin Lee piirtää kyllä todella hienosti! (Joskin joskus saattaa olla hieman epäselvää jokin kohta, mutta tarkemmin katsottuaan älyääkin miten homma kulkee ;D)
Hei hei.

AM

• Sisällönkuluttaja
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 28.06.2005 klo 17:48:35 »
Mangapiirtäjissä on tosiaan havaittavissa (varsinkin shoujo puolella) se, ettei tekijää voi tietää jäljen perusteella (ainahan voi lukea kannesta), mutta parhaimpiin ja samalla myös tunnistettavimpiin mangapiirtäjiin voi lukea: Hitoshi Tomizawan, Haruhiko Mikimoton ja Yukito Kishiron. Heidän kohdallaan ei ole epäselvää kuka on sivuista vastuussa: Kishiro on ehkä hiukan vaikeampi pala, kun herran tyyli vaihtelee hyvin rajusti. Välillä voisi luulla jopa, että kynän varressa on heilunut Frank Miller.
Kaori Yukia on myös hehkutettu jonkin verran (kiljuvien fanityttölaumojen toimesta), mutta ei hänen kynänjäljessä ole mitään merkittävän poikkeuksellista.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #3 : 28.06.2005 klo 19:43:55 »
Parhaat japanilaiset piirtäjät tuntuvat enemmän olevan konsepti taiteilijoita animaatio- tai pelipuolella mutta... joku näistä minun pitäisi valita. Tosin valintaa vaikeuttaa vielä se että jokaisen arvostukseen vaikuttaa toki myös ei suoraan piirrokselliset ominaisuudet koska ... no listalla olevat ovat toki myös vaikuttaneet muulla sarjakuvan kerronan alueella kuin puhtaasti piirtäjinä.

Tsutomu Nihei (Tuttu esim Blamesta ja Worverine: Sniktistä. Blamen asiot kyllä ovat muualla kuin huikeassa taiteessa vaikka pidänkin megastructuren visuaalisestakin ilmeestä.

Kenji Tsuruta - Spirit of Wonder.

Hayao Miyazaki - Nausicaä, lukuisat sarjakuvat pienoismalli lehtiin.

Yukito Kishiro - Battle Angel Alita, Aqua Knight - Erityisesti pidän siitä miten hän kykenee luomaan eri sarjakuviinsa aivan erilaisen tyylin.

Masamune Shirow - Ghost in the Shell.

Masakazu Katsura - Shadow Lady, Video GIrl AI.

Osamu Tezuka - Adolf, Phoenix ja muutama kymmenen tuhatta sivua muuta sarjakuvaa. Tezukaa pitää yksinkertaisesti arvostaa tuotteliaisuudessa. Väittäisin että kukaan ei ole piirtänyt yhtä paljon sarjakuvaa kuin hän.

...

En osaa valita mutta todennäköisesti joku ylläolevista.

Nadja

• Jäsen
« Vastaus #4 : 11.07.2005 klo 21:45:06 »
Mä oon lukenu vähän kaikennäköistä msngaa ja parhaita piirtäjiä on mun mielestä:
Maki Murakami - Gravitation
Arina Tanemura - TSK
Natsuki Takaya - Fruits Basket
Yoshiyuki Sadamoto - NGE
Sitten (www.kupoli.net) Kupolin piirtäjistä mun lemppareita on: Renuski, Zhenoa, Elina, Yurisuka, Xiongmao ja Shinanai..
Jos tunnet olosi ulkopuoliseksi, tule sisälle.

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #5 : 12.07.2005 klo 11:53:10 »
Ilman muuta Hiroaki Samura (Blade of the Immortal)! Mies piirtää kuin jumala, ja sisältökin antaa aina ajattelemisen aihetta.
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #6 : 12.07.2005 klo 22:06:04 »
Katsuhiro Otomo, koska herran tyyli on sentään tunnistettavissa.

Oikeasti suosikki olisi Tatsuya Ishida, mutta kun miehen tuotantoa moni ei varmasti mangaksi laske :P
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

meuhkaantuja

• Vieras
« Vastaus #7 : 19.07.2005 klo 13:32:28 »
no vaikee kysymys mut ehkä Kohta Hirano (Hellsing)  :-\
« Viimeksi muokattu: 19.07.2005 klo 19:10:58 kirjoittanut meuhkaantuja »

Franky

• Jäsen
  • Super!!!
« Vastaus #8 : 19.07.2005 klo 15:58:25 »
Itse pidän Tohru Fujisawasta...

Ja eikä Odakaan niin huono ole...
In this Wild and Woolly Universe, there are 3 things you can count on:

Your Brains, Your Bros, and Your Bike!

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #9 : 19.07.2005 klo 16:27:06 »
Vaikea sanoa... Piirtäjien tyylitkin kun tuppaavat olemaan niin erilaisia, että on hankala valita sitä "parasta", joku on hyvä jossain ja joku muu jossain toisessa... (Juu, miun mielestä erilaisia, siitäkin huolimatta että ovat kaikki samalla tavalla mangatyylisiä.) Ja usein itse kiinnitän eniten huomiota juoneen ja hahmoihin... mutta piirrosjälki...

...joten en taida uskaltaa sanoa mittään. :-X

BiQ

• Jäsen
« Vastaus #10 : 19.07.2005 klo 16:39:18 »
Kyllä mä nyt taidan vinkaista jotta Kentarou Miura (Berserk).

ynne

• Jäsen
« Vastaus #11 : 19.07.2005 klo 23:25:28 »
Ilman muuta Hiroaki Samura (Blade of the Immortal)! Mies piirtää kuin jumala, ja sisältökin antaa aina ajattelemisen aihetta.

Juuh. Hänellä on kyllä useammat tekniikat hallussaan, ja jälki on jokaisella tyylikäs ja omaperäinen.

Ihan piirtämisen puolesta arvostan Tsutomu Nihein (Blame!, Noise) kykyä luoda niin upeita tilavaikutelmia, että niihin suorastaan kuvittelisi uppoavansa. Hänellä lienee arkkitehdin koulutusta, joten se selittänee vaikuttavien rakenteiden keksimisen, mutta kyllä silti leuka usein loksahtaa varsinkin Blame!:a selaillessa.

Niin, ja sitten on Daisuke Moriyama (Chrno Crusade, Koko ni iru suiren), jolla on varsin perinteinen eikä erityisen huomiota herättävä shounen-manga -tyyli, mutta jonka kerronnan kykyjä kahdehdin. Hahmot, kuvakulmat ja ruudun asettelut toimivat loistavasti synkassa, vieden tarinaa eteenpäin kunkin kohtauksen vaatimalla nopeudella.

Ghaassas

• Vieras
« Vastaus #12 : 19.07.2005 klo 23:57:17 »
Parasta on paha sanoa, mutta ainakin Hellsingin piirtänyt Kohta Hirano iski minuun. Hienot väkivaltakohtaukset ja verikin lentää mukavan tyylitellyllä tavalla. Hellsing on toimintasarja, ja Hirano osaa piirtää toimintaa. Mitäs muuta sarjalta kaipaisi? Ainoa miinus on Victoria, joka näyttää liian "animemaiselta" kun vertaa sarjan muihin hahmoihin. Noh, toinen miinus on Alucard ilman laseja ja hattua. Näyttää ihan massa-animeteiniltä, mihinkä on varmasti potentiaalisen kohderyhmän takia pyrittykin. Pitäisi vaan ne päänkoristimet paikoillaan, niin näyttäisi sentäs vähän lähemmäs kolmekymppiseltä (hienommalta). Olen niin täynnä teinisankareita animessa ja kaikessa muussakin. Ehkäpä juuri se, että Kohta Hiranon hahmot eivät näytä niin 100% animehahmoilta, tekee niistä hienoja.

Päätin googlata hieman Hiroaki Samuran piiroksia, kun rama niitä niin arvosti. Ihan komeilta kieltämättä näyttivät, erityisesti nuo kansikuvat. Voisihan tuota vaikka kokeilla lukea, jos ei muuten, niin hienojen kuvien takia.

Edit: muotoilin hieman sanojani.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2005 klo 00:01:04 kirjoittanut Ghaassas »

Komori

• Jäsen
« Vastaus #13 : 21.07.2005 klo 18:03:29 »
Tykkään ihan kauheasti Kohta Hiranon tyylistä. Se on niin elävän näköistä ja ,ah niin omaperäistä ;o Olen myös saanut häneltä vaikutteita omaan piirros tyyliini :3
Ja lisäksi Hellsingin tarina ja hahmot ovat upeita.
ei tule muita mieleen  ???

Arminen

• Jäsen
« Vastaus #14 : 22.07.2005 klo 22:40:03 »
Hätiköity vastaus: Yasuhiro Nightow.