No itse olen 11- vuotta ja itse arvioit meidän ikäisemme täysin väärin. Olen ollut taitava käsistäni koko elämäni. Ja kipsipäästä piirtäminen olisi minulle helppoa. Moni kymmenvuotias osaa olla vaikka mikä taiteilija, jos edes yrittää! Mutta jotkut vain arvioivat väärin, jos joku on minun ikäiseni. Arvostusta kiitos.
Anteeksi, tarkoitus ei ollut loukata. Mutta niinhän käy aina jos yrittää puhua kaikista tietyn ikäisistä tai -maalaisista tai -värisistä tms. yhtenä "nippuna".
Viittasin heitollani siihen, että kipsipään piirtäminen vaatii pitkäjännitteisyyttä, paikallaan olemista ja paneutumista enemmän kuin moni tuon ikäinen jaksaa.
Ja pohjimmiltaan tarkoitin sitä, että esimerkiksi piirtäessä on hyvä valita innostava malli, sellainen joka itseä kiinnostaa, koska tärkeintä on piirtää, ei elvistellä suorituksella. Varmasti moni 10-vuotias ja sitäkin nuorempi saattaa piirtää hienoja ja taiteellisia kuvia vaikka mistä mallista. Eikä respekti saa tietenkään olla siitä kiinni minkä ikäinen tekijä on tai mitä hänellä on ollut mallina! Taannoin eräs kollega, lasten sarjakuvaraadin tuomari, oli todennut että nämä työt ovat niin hienoja, että ei tässä aikuisten paljon kannata mitään piirrellä tai että aikuiset eivät pääse useinkaan yhtä hienoihin tuloksiin. Siitä olen hänen kanssaan yhtä mieltä. Mutta niin vain käy että jokainen vanhenee ja sammaloituu pikku hiljaa.

Sammaloitumisiin ja piirtelemisiin, tsemppiä Dogfani.