Kirjoittaja Aihe: Kesä2005 KVAAK-sarjakuvahaaste  (Luettu 22575 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Neittis

• Jäsen
  • Sitä sattuu.
Re: Kesä2005 KVAAK-sarjakuvahaaste
« Vastaus #75 : 01.09.2005 klo 21:43:46 »
Taas on ohi yksi kesä eikä taaskaan..  eikun kyllä.

Tuuk42: Hauska, erityisesti tuo.. ööh kuvatjatekstieitäsmäähauskasti -juttu on huvittavaa. Ihan kiva sarjis.  :-*

Jukka: Mä tykkään tosta piirrustustyylistä, toi kuva on hienosti tehty ja juonikin on paremmasta päästä. Kai. Minä tykkään!

Mika: Mitens se pieni lumisade nyt niin haittaa? Sarjis on oikeasti oikein mielenkiintoinen ja hauskasti piirretty, ja kaipa se juonikin on ihan menettelevä. On se. Kiva.

Wilpuri: Tässä on samaa ideaa kun JZ:n omassa, paitsi pikkasen hitaammalla temmolla kerrottuna. kaiketi se on ihan kiva, mutta suuttuuks toi henki vasta sillon kun se katsoo tohon ruskeepaitaseen? ???
Heitetään halit!

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #76 : 01.09.2005 klo 21:55:25 »
-filppa-:
Yksinkertainen ja toimiva. Rennosti piirretty. Jos jostain saa narista, niin alku ei varsinaisesti pohjusta loppua.

Jarmo:
Kertooko tämä teos sinusta vai minusta? Ilmeisesti sinusta, koska minulla ei ole tyttökalanteria eikä partaa, mutta muuten osui pelottavan lähelle. Hyvä sarjakuva, jossa on erityisen hyvä loppu!

maissimies:
Varsin hupaisa. Ilmeet olivat hyviä! Piirrokset kaipaavat kuitenkin vielä hiomista. Erityisesti viimeinen ruutu oli varsin kökkö.

Grezen:
1. Tuhma!!!! Ilmeet olivat kyllä mahtavat. Mitenkähän itse reagoisi moisessa tilanteessa... tukehtuisi omaan sylkeensä?

2. Surrealistista eläinhuumoria. Tämä toimi! Lisää näitä! Tee vaikka alppari. Sohvalla löhöävän karvaturrin korvat olivat persoonalliset ja hienot! Aina ei tarvitse tehdä samalla tavalla, kuin muut!

Holle:
Hollemainen sarjakuva. Hauska, mutta ei saa mitään totaalirepeämistä aikaan... mutta hauska. Varsin hauska siis.

Hazart:
Hauskaa väkivaltaa... eli Hazartia parhaimmillaan. Mitä enemmän tarkastelen teoksiasi, sitä vakuuttuneemmaksi tulen siitä, että olet vanhan koulukaverini Oltzen kadonnut kaksoisveli. Sen verran sama meininki kuvissanne on...

Warda:
Tämä oli kadonnut, hävinnyt tai mennyt pois. Olen tämän kai jossain vaiheessa kyllä lukenut, mutta en enää muista millainen teos oli kyseessä.

tertsi:
Tertsi laatua. Vitsi ei tosin uponnut minuun aivan kuten lusikka puuroon, mutta ehkä vika on vain minussa.

maziwapp:
Persoonallinen hahmo ja pätevät piirrokset. Olisi toiminut paremmin väreissä. Vitsi ei oikein purrut minuun... olen tosikko.

Marj:
Tämä sai oikeasti hymyn huulille. Nätti ja varsin söpö (kawaiiii!! toim.huom.) piirrosjälki yhdistettynä lopun purkautumiseen toimii hienosti! Sympaattinen sarjakuva. Ja hienot väritkin!

JZ:
Tässä on kaikkeus.

Neittis:
Suttuinen piirrosjälki söi vähän tämän sarjakuvan tehokkuutta. Pieneen tilaan väkivalloin ahdettu loppuratkaisu aiheutti sen, että vaikutti kiireessä rustatulta... mutta ihan kiva.

Tuuk42:
Hauska ja varsin persoonallinen. Räikeät Paint-värit häiritsivät aika pahasti.

Jukka:
Perinteistä Jukkaa. Toimii, mutta jotain uuttakin voisi kehittää.

Mika:
Taitaa olla tämä kesä kyseessä. Ensin on lämmintä ja hellettä. Sitten alkaa sataa ja sitten tulee vielä niin kylmäkin, että kun jääräpäisesti kulkee puolialastomana, niin saa jonkun kuolemantaudin... Ammattimainen piirrosjälki.

Wilpuri:
Pöh.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

-filppa-

• Jäsen
« Vastaus #77 : 02.09.2005 klo 19:26:56 »
Heitin nimet hattuun ja onnetar nosti sieltä esille nimen: maissimies.

Onnea maissimiehelle. Laittaisitko minulle yksityisviestissä osoitteesi, jotta voin laittaa palkinnon postin kuljetettavaksi. Joskos maissimies voisi  heittää ilmoille seuraavan haasteen...

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #78 : 02.09.2005 klo 22:31:48 »
Ja koska haaste on nyt ohi, niin pudotan nämä ketjut taas tavallisiksi. Joskun Maissimies pistää uuden haasteen, niin pistän sen taas sitten pysyväksi.

Vai pitäisikö pitää pidempään vanhaa haastetta pysyvänä? Seuraavaan haasteeseen asti ehkä?
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

maissimies

• Torso
  • Jäsen
« Vastaus #79 : 03.09.2005 klo 09:07:18 »
Katos poikaa...mä voitin :o

En kyllä odottanu tätä...öööö. Luulin, että tässä valitaan paras työ, eikä arvota...muuten en olisi voittanu. Nojoo...käyhän se näinkin.

Luovutan seuraavan haasteen keksimisen jollekin muulle, koska en itse keksi mitään...paitti tämän...

Kokemukset autokoulussa

Aihe on minulle ajankohtainen tällä hetkellä ja se tuli ekana mielee. Huono idea...joku  muu saa keksiä paremman.
 ;D

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #80 : 03.09.2005 klo 14:39:44 »
Kokemukset autokoulussa

Muuten hyvä, paitsi että ihan ei vielä naurata tämä aihe. Sille voin jo hymähdellä, että kävin inssin läpi kolme kertaa, mutta ensimmäisestä ja toisesta reputuksesta seuranneita lisätunteja ja maailman kusipäisimmän sijaisajo-opettajan harrastamaa vittuilua ja itketystä en halua muistella :-[

Tai no, sarjakuvamuotoon muuttaminen voisi toisaalta olla ihan katharttinen kokemus ::)

Ja hemmetti vieköön, sain sen kortin KUITENKIN, enkä ole vielä yhtään kolariakaan ajanut (ei ole kyllä omaa autoakaan)!

Onnea maissimiehelle kisan voitosta!

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #81 : 03.09.2005 klo 16:19:34 »
Pistä vaan Maissimies uusi kilpailu aiheesta Kokemukset autokoulussa. Ei ole huonoja ideoita sarjakuvahaasteelle sillä mistä tahansa aiheesta voi tulla todella mielenkiintoisia töitä.

-filppa-

• Jäsen
« Vastaus #82 : 03.09.2005 klo 17:35:12 »
Kyllä autokoulusta sarjakuva-aiheita löytyy.

Holle

• Jäsen
« Vastaus #83 : 03.09.2005 klo 18:19:41 »
Muutama vielä arvostelematta.

Jukka:
Siistiä työtä. Piirrosjälki hyvä ja resursseja olisi isompaankin hommaan mutta idea jää pikkasen kevyeksi vaikka tällainen tarina toisenlaisessa mielentilassa voisi vaikuttaa erilailla.
Mika:
Tämän jutun idea on hieman heppoinen mutta piirrostyyli on minun makuuni. Mukavan letkeää jälkeä jota on helppo seurata. Ei mitään ylimääräistä. Itse päähenkilö taas ei miellytä , on jotenkin kuin olisi tekemällä tehty (makuasia).
Wilpuri:
Taaskaan ei tarinassa mitään erityistä mutta Wilpurin sarjoissa on tyylikäs väritys josta voisi ottaa oppia (kopioida). Myös joitain näppäriä kuvakerrontajuttuja.

Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

maissimies

• Torso
  • Jäsen
« Vastaus #84 : 04.09.2005 klo 09:07:58 »
Mietin vielä asiaa...mut jos mä pistän jonkun haasteen pystyy, pitääkö mun hommata palkinnotki? ??? Sillä molen köyhä ihminen... :'(

;D

Marj

• Vieras
« Vastaus #85 : 04.09.2005 klo 09:45:34 »
Onnittelut vain Maissimiehelle. (Ja ne palkinnot, eiköhän kaikki ole vähän riipineet omasta kirjahyllystään.)

Vielä muutama kommentti:

Tuuk42: Tarina ihan jees. Sellaistahan sitä sattuu tapahtumaan, kun sarjakuvia lukee. Paikoitellen piirros ja väritys ei jotenkin pelaa yhteen ja muutamasta ruudusta oli aluksi hankala saada selkoa. Ehkä vähän vaaleammat värit/varjostus olisi auttanut asiaa.

Jukka: Jukan juttu olisi naurattanutkin, mutta sama idea uudelleen lämmitettynä ei toimi enään yhtä tehokkaasti. Ehkä ensi kerralla uudella idealla (?). Piirrostyylistä pidän.

Mika: Mukavan näköinen piirrostyyli. Kaksi ensimmäistä ruutua hyvin toimivan näköisiä.

Wilpuri: Hieno väritys ja sympaattinen tarina. Sisäinen kaveri hyvin toteutettu.

...seuraavasta haasteesta taitaakin tulla todella haasteellinen. Koskaan en oo ajanut, enkä aja. Odotamme innolla.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #86 : 05.09.2005 klo 23:29:27 »
Kiitos palautteesta kaikille, jotka sitä antoivat.

Wilpuri: Tässä on samaa ideaa kun JZ:n omassa, paitsi pikkasen hitaammalla temmolla kerrottuna. kaiketi se on ihan kiva, mutta suuttuuks toi henki vasta sillon kun se katsoo tohon ruskeepaitaseen? ???

Siis se henki (sisäinen minä...) suuttuu, koska henkilö (minä...) menee lukkoon yrittäessään jutella mukavalle (ja nätille) tytölle ja poistuu tökerösti paikalta.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #87 : 05.09.2005 klo 23:44:29 »

Tuuk42: Tarina ihan jees. Sellaistahan sitä sattuu tapahtumaan, kun sarjakuvia lukee. Paikoitellen piirros ja väritys ei jotenkin pelaa yhteen ja muutamasta ruudusta oli aluksi hankala saada selkoa. Ehkä vähän vaaleammat värit/varjostus olisi auttanut asiaa.

Tuota, tuota.. Yritän muistaa kritiikin värityksestä seuraavalla kerralla.  Itse kun ei kaikki kämmejään huomaa niin täytyy vielä kysyä onko tuo väritys ihan ketuillaan vain jossain tietyissä ruuduissa vai eikö kauttaaltaan vain toimi?
Itse olen ensimmäistä ja viimeistä ruutua lukuunottamatta aika tyytyväinen tuohon väritykseeni. Ongelmana olivat nuo lonkerohirviöt joista oli tarkoitus saada todella räikeän ja oksettavan näköisiä & värisiä. Taisin onnistua liiankin hyvin? Viimeinen ruutu taas meni pieleen kaikin puolin, kun päätin lisäillä juttuja vielä tussausvaiheessa. Hämmästyin suorastaan kun kukaan ei siitä maininnut   ;)

Kiitokset kaikille jälleen kerran kritiikistä ja palautteesta ja onnea vielä Maissimiehelle voitosta.

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Marj

• Vieras
« Vastaus #88 : 08.09.2005 klo 08:28:36 »
Tuota, tuota.. Yritän muistaa kritiikin värityksestä seuraavalla kerralla.  Itse kun ei kaikki kämmejään huomaa niin täytyy vielä kysyä onko tuo väritys ihan ketuillaan vain jossain tietyissä ruuduissa vai eikö kauttaaltaan vain toimi?
Itse olen ensimmäistä ja viimeistä ruutua lukuunottamatta aika tyytyväinen tuohon väritykseeni. Ongelmana olivat nuo lonkerohirviöt joista oli tarkoitus saada todella räikeän ja oksettavan näköisiä & värisiä. Taisin onnistua liiankin hyvin? Viimeinen ruutu taas meni pieleen kaikin puolin, kun päätin lisäillä juttuja vielä tussausvaiheessa. Hämmästyin suorastaan kun kukaan ei siitä maininnut   ;)

Oksettava vihreä oli ihan hyvä. Eniten jäin ihmettelemään ensimmäistä ja neljättä ruutua. Väritys latisti kuvat jotenkin kaksiulotteisiksi, enkä oikein saanut selvää, missä on mitäkin. Kolmas ruutu oli hieno ja tosi selkeä. Seiska ruudun kuussa oli, sellaista varjostusta, joka olisi varmaan toiminut lonkerohirviöissäkin ja lisännyt kolmiulotteisuuden tuntua ja selkeyttä.
Viimoisessa ruudussa oli jotain, mistä pidin kyllä kovasti. :)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #89 : 11.09.2005 klo 18:13:41 »
Mietin vielä asiaa...mut jos mä pistän jonkun haasteen pystyy, pitääkö mun hommata palkinnotki? ??? Sillä molen köyhä ihminen... :'(

;D
Pistä sitten vain saamasi palkinto edelleen kiertoon. Tietysti luettuasi sen ensin.  ;)