Kirjoittaja Aihe: Valkoinen tiikeri  (Luettu 183274 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Vs: Valkoinen tiikeri
« Vastaus #390 : 14.12.2009 klo 11:46:50 »
Natasa pyllisteli Kolmannessatoista apostolissa junan makuuvaunussa. Mutta metarepliikistä voi päätellä että kyseessä oli kuittailua eroottisten sarjakuvien suuntaan.
Pikkutuhmuuden puolelle mennään kylpyhuonekohtauksessa. Walterin ammeeseen on "muka" unohtunut vettä, jotta sinne puodonneen Natashan vaatteet sadaan märiksi.
Väkinäistä kerrontaa.

pappa-sami

• Bedevore
  • Jäsen
« Vastaus #391 : 29.01.2010 klo 14:53:23 »
Seuraava Valkoinen Tiikeri - Viidennen onnen taito - ilmestyy maaliskuun alussa.

Sen tiedot on nyt lisätty Apollon kotisivulle:

http://www.apollokustannus.fi/tiikeri3.html

Kuvia saa isommiksi klikkaamalla.

Suoraviivaisempaa agenttiseikkailua kuin Yannin kirjoittamat kaksi ensimmäistä osaa.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #392 : 23.02.2010 klo 10:53:46 »
Didier Conrad julkaisee blogissaan alkuperäisen Aventure en jaune -seikkailun, stripin per päivä (alkaa huomenna). Tätä kyseistä versiota ei ole koskaan tullut albumina. Odottelemme mielenkiinnolla.

Kuvassa Colonel Lychee, tarinan paha pahis.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2010 klo 11:25:24 kirjoittanut Tertsi »

Mara

• Jäsen
« Vastaus #393 : 23.02.2010 klo 11:58:16 »
Didier Conrad julkaisee blogissaan alkuperäisen Aventure en jaune -seikkailun

Hienoa! Conradin piirrostyötä ihastelee aina mielellään. Ja yksi strippi päivässä on minun ranskankielentaidoilleni riittävä annos. Kumpa muutkin BD-artistit tekisivät samoin kuin Conrad!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #394 : 23.02.2010 klo 13:47:18 »
Pyörryttävän tyylikästä. Rentoa ja vauhdikasta, mutta varmakätistä jälkeä. Hienoa, että on skannattu noin, että näkee kaikki korjauslakan etc. jäljet.

Timo

tertsi

• Vieras
« Vastaus #395 : 23.02.2010 klo 15:06:24 »
Pyörryttävän tyylikästä.
Itse Aventure ei ole kylläkään piirretty tällä tyylillä kuin tämä Lychee ja Mauser. Aventure en jaune lienee hieman rosoisempaa, vanhempaa Conradia. Joillekin on siitä tyylistä tullut yksittäisistä ruuduista mieleen jopa Watterson.

Tuon esimerkkikuvan tyylin Conrad kehitti myöhempiin Innommables-seikkailuihin.

edit:
Näyttäisi siltä että Conrad piirtää ensin terällä ja sitten korostelee siveltimellä.
Jotenkin uskomattoman taitavasti hän paksuntaa ääriviivaa siveltimellä vain reidessä ja hatussa. Sitten muutama varjo ja se on siinä! Ihailen. Suuresti.

Olen itse joskus yrittänyt paksuntaa huopiksella tehtyä viiva jälkikäteen siveltimellä saadakseni viivaan vähän ytyä. Tosi hankalaa päättää mitä kohtaa pitäisi paksuntaa ja kuinka paljon!!

Tuosta otsikkosivusta pääsee muuten Cloaques-tarinaan, kun klikkaa "strip précédent".
« Viimeksi muokattu: 23.02.2010 klo 21:55:09 kirjoittanut Tertsi »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #396 : 23.02.2010 klo 21:37:10 »
Hei! Nythän siellä on kokonainen sivu
Aventure en jaune'a.

Tästä se lähtee...

Olikos tuo varsinainen sarjissivu siellä jo aikaisemminkin? Enkös mä vaan huomannut sitä?

Ainakin korjauslakasta pitäville näyttäisi olevan herkkua tarjolla!  ;)

Aventure en jaune = Kellertävä seikkailu (Erittäin vapaa käännös)
« Viimeksi muokattu: 23.02.2010 klo 22:05:30 kirjoittanut Tertsi »

Mara

• Jäsen
« Vastaus #397 : 23.02.2010 klo 22:52:35 »
Olikos tuo varsinainen sarjissivu siellä jo aikaisemminkin? Enkös mä vaan huomannut sitä?
Aivan varma en ole, itsekään en huomannut sitä aiemmin. Johtuisiko aikaeroista?

Mutta itse sivusta: Conrad piirtää jälleen niin hyvin että pää halkeaa. Mutta kuvien asettelussa on minusta jotakin mätää (esim. viidennessä ruudussa puhekupla peittää purserin pään). Netistäkin löytyvässä uudelleen piirretyssä sivussa puhekuplat ja muut kohteet on aseteltu paremmin, esimerkiksi laiva ei "käänny" ensimmäisen ja toisen ruudun välissä. Mukava nähdä, että suurillakin tekijöillä on joskus vaikeuksia ruutujen sommittelun kanssa.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #398 : 24.02.2010 klo 00:21:57 »
Mutta kuvien asettelussa on minusta jotakin mätää
Noita sarjiksiahan tehtailtiin noihin aikoihin sarjakuvalehtiin liukuhihnalta. Esimerkiksi Walthery on piirtänyt ruutuja uusiksi Natasha-albumeihin, koska Spirou-versiot ovat olleet hiukan niin ja näin.
Franquin on piirtänyt pari ruutua lisää "Hämäräperäinen hylky" albumiin verrattuna Spiroussa ilmestyneeseen seikkailuun. Jne...

Yannilla ja Conradilla on saattanut olla Aventure en jaune -tarinan kanssa tavallista kovempi kiire, sillä heidän Cloaques-tarinansa heivattiin kesken kaiken pois lehdestä.
... joten purserin pää ja laivan sujuvat suunnat on saattaneet jäädä kiireessä  liian vähälle huomiolle.

Conradhan mainitsee vielä tuossa selitystekstissä, että hänellä oli tuota muutaman sivun sotilasvenekohtausta varten vain kolme eri referensikuvaa stilasveneestä. Ja ne olivat kuvia ERI veneistä. Niinpä tuon engelsmannien veneen ulkonäkö muuttu pikkuisen ruudusta toiseen edettäessä.  ;)
« Viimeksi muokattu: 24.02.2010 klo 00:23:52 kirjoittanut Tertsi »

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #399 : 24.02.2010 klo 01:00:25 »
Minä luin tuota juttua vaikka miten pitkälle.

Timo

tertsi

• Vieras
« Vastaus #400 : 24.02.2010 klo 09:51:41 »
Minä luin tuota juttua vaikka miten pitkälle.

Ettet olisi lukenut Cloaquesia? Sehän on jo esillä kokonaisuudessaan tuossa blogissa.
Mä en kyllä löydä kuin yhden sivun (4 strippiä) Aventurea....
« Viimeksi muokattu: 24.02.2010 klo 10:05:43 kirjoittanut Tertsi »

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #401 : 24.02.2010 klo 10:11:38 »
Ettet olisi lukenut Cloaquesia? Sehän on jo esillä kokonaisuudessaan tuossa blogissa.
Mä en kyllä löydä kuin yhden sivun (4 strippiä) Aventurea....

Juu, ei, kyllä se oli tuo Jaune, mutta sekoilin, kun ajattelin yhdellä sivulla tarkoitettavan yhtä strippiä ja minä luin nimenomaan nuo neljä strippiä ja luulin lukeneeni neljä "sivua" (siis nettisivua). pööh...  :-[

Timo

pappa-sami

• Bedevore
  • Jäsen
« Vastaus #402 : 04.03.2010 klo 11:37:37 »
Vuosi 2010 on Tiikerin vuosi!

Viides onni tuli painosta eilen. Tällä kertaa Alix Yin Fu suorittaa tehtävää San Franciscossa.

Hesassa sitä on jo muutamassa paikassa myynnissä. Tampereen liikkeistä sitä löytyy lauantaina, kunhan ehdimme toimittaa. Myyntipaikkoja on listattu täällä:

http://www.apollokustannus.fi/myyntipaikat.html

tertsi

• Vieras
« Vastaus #403 : 04.03.2010 klo 12:42:43 »
Käynkin ostamassa tämän Akateemisesta huomenna aamutuimaan. Ehdin lukea sen ennen töihin menoa.
Odotukset on korkealla.

pappa-sami

• Bedevore
  • Jäsen
« Vastaus #404 : 04.03.2010 klo 15:16:39 »
Albumit on lähteneet tänään Pitäjänmän varastolle. En tiedä, ehtivätkö jo huomisaamuksi Akateemisen liikkeisiin.