Kirjoittaja Aihe: Tekijänoikeudet (oikeudet netissä ja fanitaide)  (Luettu 24789 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
Vs: Tekijänoikeudet (oikeudet netissä ja fanitaide)
« Vastaus #60 : 05.02.2009 klo 20:01:30 »
Sitaattioikeudella pääsee pitkälle, kunhan teos ei koostu pelkistä sitaateista ja jotenkin käsittelee aihetta.

Käytännön tasolla taas "webbiresoluutioinen" kuva ei mitenkään loukkaa tekijänoikeutta – jonkin 200×300-kokoisen kuvan imurointi verkosta ei mitenkään esimerkiksi korvaa elämystä, joka kirjan lukemisesta tulee. Myöskään kirjan kannella ei yleensä ole mitään kaupallista arvoa erikseen myytävänä teoksena.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Vastaus #61 : 18.02.2009 klo 12:28:39 »
RE-sarjakuvaa varten pitää ottaakin jo aikaisessa vaiheessa selvää noista tekijänoikeuksista, kun meillä opettajat haluaisi, että oppilaat julkaisisivat opinnäytetöitänsä netissä tai pystyttäisivät näyttelyjä niille. Ensin pitäisi tietää mistä tätä asiaa oikein lähtisi selvittämään. Tuli mieleen, että eihän joku Suomalainen tekijänoikeusliitto voi itse varmaan tietää pitäisikö Capcom sarjakuvan julkaisemista netissä pahana juttuna. Eikös heidän pitäisi kysyä asiaa itse Capcomilta? Mutta asia taitaa ongelmallisempi, kun kyseinen yritys on Japanilainen, joten heihin saattaa olla vaikeampi saada yhteyttä.

Voisiko joku kertoa, mistä minun kannattaisi kysellä tästä sarjakuvan netissä julkaisemisesta?

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #62 : 18.02.2009 klo 13:22:18 »
Voisiko joku kertoa, mistä minun kannattaisi kysellä tästä sarjakuvan netissä julkaisemisesta?

Internet voisi olla aika hyvä paikka.

Odotas, minulla oli se tässä jossain lähellä.

http://www.capcom-europe.com/faqs.aspx
Lainaus
Capcom does not object to a one-off use of a character for such things as school projects or a personal T-shirt with the understanding that this is done as a personal activity and that you do not intend to receive revenue by this use of our property. Also, we will not object to such use as long as it is not obscene, defamatory, libelous, offensive or slanderous towards Capcom, our products, or employees, or any third party and does not violate any intellectual property right or a person's right of publicity or privacy. This policy is in no way meant to be interpreted as creating an agreement or grant of license from Capcom to you. We reserve the right to withdraw our permission should this prove necessary.

If you wish to use one of our characters or trademarks for commercial purposes, please contact feedback@capcomeuro.com giving as much information as possible about your proposal and we will forward it to the relevant department.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)