Se ei ole relevantti kysymys. Jos loukkaat Capcomin tekijänoikeutta, Capcom voi tuhota sinut, vaikka ei olisikaan yhtään suuttunut, ihan vain iltapäivänsä piristykseksi.
Joskus firmat pitävät fanifiktiota positiivisena asiana, joka vahvistaa ydinyleisön kiinnostusta tuotteeseen.
^
Äkkiä luulisi Capcomin olevan otettu, kun joku on niin kova fani, että on tehnyt hienon sarjakuvankin nettiin kaikkien nähtäväksi.
Kuitenkin on sanottava, että Rersident Evilillä on miljoonia faneja, joten nettiin tulee varmasti joka päivä jos jonkinmoista fanitaidetta. Enpä uskoisi Capcomin saavan vihiä sarjiksestani, vaikka kuinka kissan kokoisin kirjaimin hehkuttaisin sitä eri foorumeilla. Kuitenkin varovaisuuden vuoksi tulen julkaisemaan sarjakuvan netissä nimellä Heroes of Survival.
Jos sarjakuva vaikka loukkaisikin tekijänoikeuksia, niin joutuisiko kyseinen foorumi ongelmiin, jossa sarjakuvan julkaisen? Saanko pistää tänne Kvaakkiin linkkiä tai omaa ketjua sarjakuvasta, jos perustuu johonkin muuhun kuin omaa keksimääni?
Mutta jos minä haluaisin joskus julkaista RE-sarjakuvan ja myydä sitä, niin silloin minun pitäisi ottaa yhteyttä tekijänoikeuslakiin. Eihän sitä varmasti tiedä omistaako juuri Capcom sarjakuva oikeuksia ja äkkiä luulisi, ettei peliin perustuva sarjakuva ole niin paha kuin sarjakuvaan perustuva sarjakuva. Ei minulla ole mitään pakkoa tästä sarkuvasta rahaa antsaita, enkä minä tietenkään ikinä halua loukata tekijänoikeuksia.