Kirjoittaja Aihe: Eka katsomasi anime  (Luettu 32486 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re: Eka katsomasi anime
« Vastaus #75 : 07.09.2005 klo 11:20:39 »
Joo, Kolme muskettisoturia oli ihan huippu. Hyviä olivat myös jo mainitut Tao Tao, Peukaloinen ja moni muu sen ajan piirretty. En kyllä tiedä, että mikä niistä oli eka näkemäni. Oonkohan mä jo vastannut tähän?..
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #76 : 07.09.2005 klo 11:28:16 »
Eikö se ollut Kolme muskettikoiraa? Mutta jees, oli kyllä hieno sarja. Vuokraamosta ei löytynyt kuin yksi kasetti sitä ja homma jäi tosi pahaan cliffhangeriin (jota en tietenkään enää muista). Riemun päivät olivat sitten ylimmillään, kun sarja alettiin näyttää telkkarista ja selvisi, mitä tapahtui.

Toinen nostalgiatrippailija keskellä työpäivää...

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #77 : 07.09.2005 klo 11:34:07 »
Juu, siis tietenkin Kolme muskettikoiraa se on. Mua harmitt(aa)i se, että muksuna noitten piirrossarjojen seuraaminen oli aika satunnaista olosuhteiden vuoksi. Näin vain jakson sieltä ja toisen täältä. Katkerin olen Tohtori Sykeröstä, joka tuli samaan aikaan kuin meillä oli partio. Arvatkaa kumman yleensä mielummin valitsin.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #78 : 07.09.2005 klo 16:18:32 »
Juu, siis tietenkin Kolme muskettikoiraa se on. Mua harmitt(aa)i se, että muksuna noitten piirrossarjojen seuraaminen oli aika satunnaista olosuhteiden vuoksi. Näin vain jakson sieltä ja toisen täältä. Katkerin olen Tohtori Sykeröstä, joka tuli samaan aikaan kuin meillä oli partio. Arvatkaa kumman yleensä mielummin valitsin.

Arvaus: Partio?
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Visitor Q

• Jäsen
« Vastaus #79 : 07.09.2005 klo 17:40:02 »
En Kyll Muista Minkä oisin nähny ensi. Varmaa hopeanuoli VHS joskus pentuna.
Mut animen kattomisen aloitin Ehkä Mononoke Himellä Tai NGE.llä (Neon Genesis Evagelion) Ja katon edelleen lisää. Varmaa tullu katottuu 100 erillaista animea joista omistan varmaa puolet.

hämäkki

• Vieras
« Vastaus #80 : 08.10.2005 klo 22:52:09 »
Ensimmäisenä taisin katsoa Muumeja. Sitten tulivat Candy Candyt ja Pokémon. Mutta ensimmäinen anime, jota aloin katsoa ihan katsomalla, oli Naruto, ja sen kautta olen tutustunut muihin animeihin.

Elaynea

• Jäsen
« Vastaus #81 : 12.10.2005 klo 18:57:54 »
Ensimmäinen sarja jonka tajusin olevan animea taisi olla subtv:ltä tullut Taikasoturit (Magic Knight Rayearth).

WalkingIdiot

• Vieras
« Vastaus #82 : 03.11.2005 klo 21:29:57 »
Muumithan se taisi olla.Mutta jos "oikeaa" animea lahdetään hamemaan niin vanha kunnon Hopeanuoli oli ensimmäinen kasetti jonka ikinä olen saanut,kirpputorilta kärrätty 1. osa,suomidubeilla ja leikattu tietenkin.Siitä,kannattaako ensimmäiseksi elokuvaksi tarjota teosta jossa koirat tappavat karhuja ja toisiaan,voidaan kiistellä,jokatapauksessa kaverien kanssa leikimme niitä hurttia päivät pitkät.Emme kylläkään tappaneet toisiamme,ellen ihan väärin muista.Sitten tuli Candy Candy,Sandybell,Tao-Tao,Lady Oscar (joka oli 3. filmi jonka sain,Anttilasta) ja muut tällaiset joiden nimiä en muista ja joita en todellakaan kutsunut animeksi.Vasta aivan vähän aikaa sitten tajusin omistavani oikein kunnon vanhan ja ruotsidubatun (muistaakseni) teoksen,nimittäin tämän roskan.Tunnearvoa,yksi mieleenpainuvimmista elokuvista ikinä,en tosin suosittele.

kkcrow

• Uusi jäsen
« Vastaus #83 : 05.11.2005 klo 15:02:48 »
Nah, emminä tuommosia muista. x__x; Mutta luultavasti joko Muumit tai Peukaloisen Retket. + muita näitä lauantai-aamun ohjelmia. Sitten tulikin Totorot sun muut. Eka anime minkä tiesin animeksi katsoessani sitä taisi olla Sailor Moon. Taikasotureitakin pidin vain "kivana piirrettynä". ^^;

EDIT: Onkos tämä uusi villitys tehdä erivärisiä kirjoituksia? Jos yleistyy riesaksi asti niin täytyy varmaan ottaa ne pois. Ei tuo oranssi teksti vaalealla pohjalla kovin kivalta näytä.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #84 : 06.11.2005 klo 20:17:45 »
Ensimmäistä animea en osaa nimetä. Todennäköisesti olen jossain kavereilla tms. niitä nähnyt, mutta täsmällisiä mielikuvia minulla ei ole.

Ensimmäiset animeksi ymmärtämäni teokset olivat Ylen esittämät Näkymätön ystävä ja Punainen sika -elokuvat. Vaikka siinä vaiheessa olin ajokortti-ikäinen, ne olivat niin valloittavia, että jäivät pysyvästi mieleen ja samalla mielen taka-alalle jäi muhimaan käsite animesta. Hupaisana yksityiskohtana muistan, että Punainen sika jäi kesken, kun piti lähteä hakemaan pikkusisko päivähoidosta.

Varsinaisesti hurahdin animeen vasta siinä vaiheessa kun Ghost in the Shell täräytti täysosuman yhtenä Castlen myyntivideoiden kanssa. Silloin muistin myös nuo kaksi Miyazaki-elokuvaa ja etsin käsiini kaikki Ghiblin elokuvat, jotka edelleenkin ovat suosikkejani.

[Yukari]

• Vieras
« Vastaus #85 : 12.11.2005 klo 19:06:37 »
Pokemon varmaankin ^.^

Mutta kun aloin katsomaan animea, tiedostaen että se on animea, niin Hellsing :D

muoks.muoks. Tietty pienenä katsoin hopenuolen leikattuja versioita :s
« Viimeksi muokattu: 14.11.2005 klo 19:22:29 kirjoittanut [Yukari] »

Kuroi kagami

• Uusi jäsen
  • Tjaa-a.
« Vastaus #86 : 12.11.2005 klo 20:05:22 »
Se oli muuten Candy, Candy! (Kirjoitinkohan edes nimen oikein..) En edes muistanut että omistan koko sarjan.. Toisaalta siitä onkin monia monia vuosia kun olen ne viimeksi katsonut ja ne ovat jo hautautuneet jonnekin varaston perukoille. Näkymätön ystäväkin oli ja on edelleen yksi suosikkeihini kuuluvista animeista.  ;D

Kananjalka

• Jäsen
  • Shhh, hiljaa, kiitos.
« Vastaus #87 : 07.04.2006 klo 17:40:36 »
Ítselläni taitaa olla Punainen Sika. Mainio anime elokuva, varmaankin paras mitä olen nähnyt. Suosittelen ehdottomasti.
"Haluaisin keksiä sellaisen aineen tai koneen, jonka tuhovoima olisi niin hirvittävä, että ihmiseltä menisi ainiaaksi kaikki sotimishalut."

Tinca

• Vieras
« Vastaus #88 : 08.04.2006 klo 18:27:55 »
Noh, nämä muumit, peukaloisen retket, alfred j. kwak (onko se anime?) ja maija mehiläiset. Ja ihan elokuvana animea katsoin hopeanuolta ja silloin kun telkkarista tuli Totoro (meillä on se edelleen nauhalla, ihastuin siihen jo silloin. Muistan kun katsoin se, muistan jopa mitä sitä katsoessani söin ;D).

ZuberZakari

• Jäsen
« Vastaus #89 : 08.04.2006 klo 19:18:21 »
Alfred j. kwak (onko se anime?)

Alfred Jodocus Kwak on hollantilais-japanilainen piirrossarja vuodelta 1989. Se perustuu hollantilaisen Herman van Veenin kirjoittamaan teatterinäytelmään.

Ensimmäinen näkemäni anime on varmaankin Muumit. Muihin verratuna se on aivan loistavan hyvä.