Kirjoittaja Aihe: Eka katsomasi anime  (Luettu 32475 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Re: Eka katsomasi anime
« Vastaus #60 : 09.08.2005 klo 00:31:17 »
Muumit. Vaikkakin pidän muumeja vain muumeina, en animena oikeastaan. Elikkäs.. kai sitten ihan kunnon animeanimea..hmm.. Pokémon.

Poket ja Digit eivät taida olla animea ainakaan jos pidetään kriteerit tiukalla.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Anattaone

• Mielipuolinen kitaristi
  • Jäsen
  • C'est moi.
« Vastaus #61 : 09.08.2005 klo 19:01:19 »
Eka anime, jonka jo sillon tiedostin animeksi, oli Candy Candy. Samoihin aikoihin (6-vuotiaana) katoin myös Hopeanuolta ja Lady Oscaria. Ihme kyllä, en ikinä katsonut muumeja...

Miksu

• Maailman kuningas
  • Uusi jäsen
« Vastaus #62 : 11.08.2005 klo 15:10:17 »
                    Ginga Nagareboshi Gin, eli suomennettuna Hopeanuoli.

olin varmaan neljä tai viisi, kun ostettiin video. En oikein älynnyt mitään siitä, mutta ostetuksi tuli. 

Muutama kuukausi sitten sisko osti DVD-n ja huomasin, että ne Suomi- dubbaukset oili aivan karseaa kuultavaa (japaniin verrattuna ainakin).

Sitten tuli pokemon,digimon ja muuta roskaa.
Mikä ei tapa, se vahvistaa

Folkee

• Jäsen
  • Elricest
« Vastaus #63 : 13.08.2005 klo 12:53:42 »
Ensimmäisiä olivat varmaan juuri nämä TaoTao, (muumit jos lasketaan?), Candy candyt, joita minulla oli hyvä kokoelma, mutta äiti roudasi ne kirppikselle ja möi pilkkahinnalla (ja minä vaavi en älynnyt miten arvokkaita ne olivat...!)

Ja tietty katsoinhan minä lapsena Hopeanuolia, menee ne vieläkin sadesäällä ;D
One man's fun is another hell x)

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #64 : 13.08.2005 klo 14:52:07 »
Minä ajattelisin niin, että "eka katsomani anime" on se anime-sarja, jota katsoin ihan puhtaasti siksi, että se oli animea. Anime gratia animetis? ;)

Tällöin maininnan saanee Neon Genesis Evangelion, ajankohdan ollessa 90-luvun loppu, varmaankin kevät-kesä -99. Sen jälkeisinä vuosina katselinkin animea aika älyttömän paljon. Jossain vaiheessa, kun kahlasin läpi sen 52 jaksoa Fushigi Yugia ja ihan turhan ison läjän jotain Escaflownea ja vaikka mitä muuta totesin, että ei tämmöistä kyllä pää kestä. Tuntui, että oli nähnyt kaiken näkemisen arvoisen ja sekin vaan toisti itseään.

Nyt olen viime vuosina oikeastaan jaksanut katsoa vain Ghiblin juttuja ja joitain muita elokuvia, tv-sarjoihin en ole aikoihin koskenut. Taisi tulla saturaatio täyteen. Tai no, katsoihan tuota Excel Sagaa ja GITS: SAC:ta varmaan vielä viime vuonna varmaan yhteensä noin viisi jaksoa. :)
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

Marsumestari

• Jäsen
« Vastaus #65 : 15.08.2005 klo 20:59:55 »
Poket ja Digit eivät taida olla animea ainakaan jos pidetään kriteerit tiukalla.

Mitkä kriteerit? Kyllä huonokin anime on anime(itse tosin pidän Digimonista eikä Pokemonkaan maailman paskoin sarja ole. Enemmän minä sitä katsellessa olen viihtynyt kuin Futuraman ja Family Guyn kanssa). Suomessa esitetty Digimon oli sentään-dubbaussekoiluja lukuunottamatta- yksi yhteen sama sarja kuin Japanissakin esitetty,( esim. jenkkiversion tunnarina on joku Digi-rap toisin kuin Suomessa ja henkilöiden nimiä on muuteltu) toisin kuin Pokemonin kanssa, joka on Suomessa esitettynä jenkkien leikkelemä.

Dragongirl92

• Kirottu
  • Uusi jäsen
  • Kawaii xD!
« Vastaus #66 : 17.08.2005 klo 19:37:34 »
Muumit tai hopeanuolen eka video. Muumeja en muista, milloin näin ekan jaksoni, mutta hopeanuoli 1:n eka katselukerta pari vuotiaana muistan edelleen.
Pelottava, hyvä ettei jäänyt traumoja.

Kaisu

• Jäsen
« Vastaus #67 : 19.08.2005 klo 08:46:26 »
No näitten Tao-Taon ja Maija Mehiläisen lisäksi tuli vuokrattua Candy Candy videovuokraamosta, sekä Pikkunaisia ja sittenhän telkkarista tulikin jo Näkymätön ystäväni ja Porco Rosso.

Unita

• Uusi jäsen
« Vastaus #68 : 28.08.2005 klo 20:14:54 »
Minullakin ensimmäinen animeni saattoi olla muumit. En kyllä ole aivan varma kun en muista milloin näin sitä Candy Candyä... hyvin pienenä kuitenkin. Läheltä liippaa myös tämä Hopeanuoli jota siskoni kanssa katsoimme innoissamme kirjastosta lainattuna. Pokemon on ensimmäinen animeni jonka tiedostin animeksi. Vasta tämän sarjan alettua innostuin siis animesta. Sitten tuli Digimon... Ja koneen saatuani latasin Prince of Tennistä (juu tästä arvaakin jo että sain koneen vasta jokin aika sitten) joka on muuten erittäin huippu animea.  :D

jellu

• Kouluttamaton insinööri
  • Uusi jäsen
« Vastaus #69 : 29.08.2005 klo 22:48:35 »
Jos ei lasketa noita piirrettyjä, joita ei pidetä animena, niin eka anime jonka näin oli joku Magic Boy. En ole varma oliko tuo sen oikea nimi. Muistan kun se tuli Cartoon Networkilta joskus myöhään yhdeksän jälkeen kun "lasten ohjelmat" loppuivat ja aikuisille suunnatut elokuvat alkoivat. Tuo Magic Boy oli mukava poikkeus kaikkien niiden ikivanhojen tuntemattomuuksien joukossa, joihin sai vain harvoin suomenkielisen tekstin. Muistan vain että siinä oli poika, joka jossain kohdassa juoksi ja teki muuta ja taustalla soi musiikki, jossa laulettiin "magic boy, magic boy..." Siinä oli myös joku pieni tyttö mutta muuta en muistakaan.

Ai niin ja jos Heavy Metal on animea niin näin sen vielä ennen sitä. Isäni oli nauhoittanut sen, ja kieltänyt minua ja veljeäni katsomasta sitä. Ja tietty heti seuraavan kerran kun jäätiin kotiin kahdestaan niin video vaan pyörimään. Emme kuitenkaan pitäneet siitä, kun siinä oli liikaa seksiä, joten lopetimme katsomisen kesken. Sitten näin painajaisia siitä vihreästä pallosta.

EDIT: niin ja sitten meillä oli Erämaan Kutsu ja Kahden vuoden loma-aika -leffat jotka taitavat olla vieläkin jossain. Näinköhän ne jo ennen Heavy Metalia?
« Viimeksi muokattu: 29.08.2005 klo 22:50:30 kirjoittanut jellu »

Marsumestari

• Jäsen
« Vastaus #70 : 29.08.2005 klo 23:46:39 »
Ai niin ja jos Heavy Metal on animea niin näin sen vielä ennen sitä. Isäni oli nauhoittanut sen, ja kieltänyt minua ja veljeäni katsomasta sitä. Ja tietty heti seuraavan kerran kun jäätiin kotiin kahdestaan niin video vaan pyörimään. Emme kuitenkaan pitäneet siitä, kun siinä oli liikaa seksiä, joten lopetimme katsomisen kesken. Sitten näin painajaisia siitä vihreästä pallosta.

Heavy Metal on kanukkileffa(toisen ohjaajan sukunimi saattaa hämätä mutta ainakaan lyhyellä vilkaisulla en nähnyt hänen filmografiassaan yhtään japsileffaa): http://finnish.imdb.com/title/tt0082509/

Tässä on muuten pientä tietoa Erämaan kutsusta: http://www.pelleas.net/dbman/db.cgi?db=wmt&uid=default&ID=181&view_records=1

Näin sen ekan kerran joskus pikkulapsena ja vasta pari vuotta sitten tajusin sen olevan animea.

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
« Vastaus #71 : 06.09.2005 klo 19:01:05 »
Ihan ekana taisivat olla: Muumit (jos ne nyt lasketaan, vaikka aina lopussa lukeaa Japan TV), Candy ja Hopeanuoli.
Hopsu oli naapurin pojilla, niin piti aina päästä katsomaan se ja muistin jopa nimet ulkoa, ennen DVD:ee julkaisua.

Mutta eka anime jonka katsoin ja ymmärsin sen oli: Tenshin No Konamaiki sekä Naruto. Naruto tuli vain katsottua kokonaan, vaikka aluksi vihasin kyseistä sarjaa ja nyt olen hulluna siihen.
I live, when my heroes live...

litiumtomu

• Jäsen
  • "Ettehän te osaa piirtää" -Wagner (HS 24.2.2005)
« Vastaus #72 : 07.09.2005 klo 06:49:13 »
TV:stä taisi tulla kultaisella 80-luvulla Tao-Tao ja Peukaloisen Retket. Samaan aikaan videovuokraamoiden (etenkin huoltoasemien) hyllyillä oli tarjolla ainakin Galaxy Expressiä ja Hopeanuolta. Sitten taisi TV:n puolelta tulla Alfred J. Kvak ja Muumit. Pitkistä elokuvista tuli ensimmäiseksi (siten, että asian tiedosti animeksi) katsottua Akira tai Ghost In The Shell. Onhan noita sittemmin joitain uusiakin tuttavuuksia löytynyt, vaikken ole kovin kiinnostuneena seurannutkaan.
Läänintaiteilijasika menettää kohta uskonsa.

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #73 : 07.09.2005 klo 10:31:15 »
Eikö kukaan muu oo kattonu Kolmea muskettisoturia? :'( Se oli mun suosikki naperona.

« Viimeksi muokattu: 07.09.2005 klo 10:34:17 kirjoittanut kaltsu »

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #74 : 07.09.2005 klo 11:02:43 »
Toki katsottiin, palavalla innolla, ja kaikki kesäpäivät juoksin pihalla äidin silkkihuivi viittana ja puumiekka kädessä ja leikin muskettisoturia. Tietysti täytyi juosta, sillä eihän viitta muuten hulmunnut hienosti. Ja useat horsmapöheiköt saivat kokea miekkani voiman.

--- heittäytyy nostalgian pauloihin kesken työpäivän ----
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.