Kirjoittaja Aihe: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?  (Luettu 57749 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha Kouvalainen

• Jäsen
Re: Kvaakista myös sarjakuvakauppa?
« Vastaus #45 : 26.07.2005 klo 13:04:37 »
Arvioi nyt ihmeessä. Kuinka kauan vielä pitää odottaa mikäli kaikki menee hyvin/ huonosti?

Minun on paha mennä lupaamaan mitään, koska olen jo nyt kaulaa myöten kiinni niin monessa hommassa. Keskustelujen perusteella tällä vaikuttaisi olevan potentiaalista kysyntää, joten mahdollisesti toteutuu.

Vaikka aikaisemmin tuossa arvioin, että kauppa voisi avautua loppukesästä/syksystä, vaikuttaa nyt aikatauluni taas niin kiireiseltä, että loppuvuoteen taitaa aikaisintaan mennä. Jos nyt siis toteutuu. Tässä on vielä monta selvitettävää seikkaa...

Peukut pystyyn ja toiveikkaina siis!

Jho

• Jäsen
« Vastaus #46 : 26.07.2005 klo 14:45:58 »
Minä ainakin odotan ihan innoissani :D

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #47 : 26.07.2005 klo 19:34:43 »
Hellsingin sarjakuvafestivaaleilla voisi tämän virallisesti avata ja mainostaa. Kun nyt kerran ovat nämä postitse toimivat videovuokraamotkin rantautuneet Suomeen niin mikä ettei tätäkin kannattaisi kokeilla. Banana pressillä on homma pelannut jo useamman vuoden, mutta sieltä ei ainakaan omakustanteita saa. 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #48 : 28.07.2005 klo 23:28:50 »
Tuo etusivulla esitelty äijä&kissa - omakustanne on tyypillinen sellainen lehti jota en jaksa  lähteä tilaamaan tekijältä mutta jonka ostaisin jos tilaisin kaksi tai kolme kertaa  vuodessa KVAAKista nipun omakustanteita. Mun nähdäkseni tälainen olisi kerrankin järjestely jossa kaikki hyötyisivät - ehkä Akateeminen&Suomalainen on eri mieltä mutta aika harva oikea sarjakuvaharrastaja niiltä kai mitään ostaa
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #49 : 29.07.2005 klo 11:35:55 »
ehkä Akateeminen&Suomalainen on eri mieltä mutta aika harva oikea sarjakuvaharrastaja niiltä kai mitään ostaa

Miten niin? Minä ainakin ostan isojen kustantamoiden albumit, Arktinen Banaani mukaanlukien, nimenomaan Akateemisesta. Mistä muualta niitä ostaisi? Parhaani mukaan yritän tukea myös pienempiä liikkeitä, Turussa lähinnä Sammakon kirjakauppaa, mutta ei sieltäkään löydy läheskään kaikkea.

Oma- ja pienkustanteet ovat sitten eri asia, jos tarkoitit vain niitä

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #50 : 13.08.2005 klo 22:16:19 »
Pienjulkaisuja, omakustanteita, ulkomaista vaihtoehto-indie -sarjakuvaa ja sen semmoista mitä ei joka kipsalta tai kirjakaupasta löydä. Lisäksi sitten sarjakuvailuun liittyvää muuta tuotetta, esim just näitä Col-Erasen lyijyvärikyniä, siveltimiä, tusseja, paperia yms.

Timo

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #51 : 13.08.2005 klo 22:50:06 »
Hiton jees olisi tuo sarjakuvakauppa. Voisi ehkä itsekin jotain omakustannetta saada aikaiseksi, kun tietäisi että sille olisi hyvä myyntipaikka.

Omakustanteiden myyminen kvaakin välityksellä olisi suuremman luokan kulttuuriteko :)
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Pekka Salonen

• pekak
  • Jäsen
  • Ottiatuota
« Vastaus #52 : 14.08.2005 klo 00:25:19 »
Tällainen sähköinen kauppapaikka vois toimia sähköisten sarjakuvien myymälänä.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #53 : 14.08.2005 klo 01:55:20 »
Pienjulkaisuja, omakustanteita, ulkomaista vaihtoehto-indie -sarjakuvaa ja sen semmoista mitä ei joka kipsalta tai kirjakaupasta löydä. Lisäksi sitten sarjakuvailuun liittyvää muuta tuotetta, esim just näitä Col-Erasen lyijyvärikyniä, siveltimiä, tusseja, paperia yms.
Ja sitten niitä juttuja, jotka kastetaan tussipulloon ja sitten niillä voi vetää viivotinta vasten suoraa viivaa. Ja viivan paksuus on säädettävisä. Mulla ei ole kyllä mitään käsitystä, mikä niiden nimi on. Tilasin semmoisen brushpenin kanssa Scribblesistä, koska en löytänyt joskus 80-luvulla ostamaan vempaintai mistään. Sitten kun olin ostanut uuden, löysin sen vanhankin.
No, ei haittaa vaikka on noita useampiakin.

Pekka Salonen

• pekak
  • Jäsen
  • Ottiatuota
« Vastaus #54 : 14.08.2005 klo 13:07:15 »
Ja sitten niitä juttuja, jotka kastetaan tussipulloon ja sitten niillä voi vetää viivotinta vasten suoraa viivaa. Ja viivan paksuus on säädettävisä. Mulla ei ole kyllä mitään käsitystä, mikä niiden nimi on.

Jos käsitin värkin oikein, niin nimi on vetopiirrin. Ruuvilla säädetään väliä -> viivan paksuutta. Jokusia on tullut perittyä, mm vanhojen harppisettien mukana. Uutta kaivatessa niitä on löytynyt Temperasta.

OT: kuka muistaa Mannerheimintien Wulffia? Kolme kerrosta piirustus-alan vehkeitä. Sijaisti siinä missä on PC-Superstore _ja_ Free Record Shop nykyään.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #55 : 14.08.2005 klo 13:10:03 »
Jos käsitin värkin oikein, niin nimi on vetopiirrin. Ruuvilla säädetään väliä -> viivan paksuutta. Jokusia on tullut perittyä, mm vanhojen harppisettien mukana. Uutta kaivatessa niitä on löytynyt Temperasta.

OT: kuka muistaa Mannerheimintien Wulffia? Kolme kerrosta piirustus-alan vehkeitä. Sijaisti siinä missä on PC-Superstore _ja_ Free Record Shop nykyään.
Muistan. Ja kaipaan.  :-[
Vaikka taisi siellä olla vähän tyly palvelu köyhälle opiskelijalle. Rupesin käyttämään Temperaa.

Vetopiirin kuulostaa ihan järkeenkäyvältä nimeltä.

Feikki

• Jäsen
  • "Truth is revealed in the smallest detail"
« Vastaus #56 : 25.08.2005 klo 11:26:38 »
Mites niitten Jenkki sarjisten (Marvel, DC, http://www.idwpublishing.com/?) kanssa olisi?

Tuskin täältä tulisi mitään ostettua mitä voin ruoka ostosten yhteydessä kantaa kotiin. Eli mua kiinnostais noi jenkkilästä tuodut sarjikset, pääasiassa Transformers. Tosin Transformereita saa jo helposti Ruotsin kautta NTFA.netin sivuilta. Huonoina puolina tuolla on pikkasen isommat postikulut ja hyllystä tilatessa n. viikon kesto toimituksessa (ensin rahojen siirto ja sen jälkeen postin ruotsinlaiva-matka). Muuten toi kauppa toimii loistavasti. Mutta tietenki, kuluttajana hankin sieltä mistä helpoiten, halvimmalla ja nopeiten saan.
Englanninkielisiä Transformers sarjiksia saa tarjota!

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #57 : 26.08.2005 klo 00:10:45 »
Tälle Kvaakin kehittämishankkeelle (sekä verkkokauppa että sarjakuvagalleria) olen hakenut Grafian apurahaa. Saas nähdä kuinka käy...

Apuraha mahdollistaisi ainakin hankkeen nopeamman toteutuksen...

Monkeybone

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #58 : 30.08.2005 klo 12:58:54 »
Joo
« Viimeksi muokattu: 20.12.2009 klo 00:51:07 kirjoittanut Monkeybone »

Jho

• Jäsen
« Vastaus #59 : 30.08.2005 klo 14:09:00 »
Grafiasta en tiedä, mutta oma omakustanteiden hankintani ainakin lisääntyisi jollakulla sadalla prosentilla, mikäli kvaakin nettikauppa toteutuisi. Voisi ostaa sekä ei niin kiinnostavia kuin todella kiinnostavia sarjiksia pinkkana.