Siis mihin kohderyhmään? Kotimaisten albumien lukijoihin?
Ei kun mä INHOAN ja KAMMOAN tällaista numeronäpertelyä. Mutta se oon vaan minä.

Tiedän, että joitakin se aidosti kiinnostaa ja viihdyttää ja se riittää syyksi ja perusteluksi.
Oikeat tilastot on siten asia erikseen. Kun halutaan oikeaa tieteellistä tietoa, jota voi sitten analysoida ja siteerata, täytyy tietyt speksit olla kunnossa. Häivähtävän hetken luulin että tämän kyselyn tarkoitus on saada jotain tietoa jota sitten
muka-totuutena viljellään ja siteerataan ja analysoidaan otsa kurtussa tuolla ja täällä. Kunhan ei otsa kurtussa, niin kaikki on hyvin. "Viralliseksi" tiedoksi otanta on liian pieni, joten pieni leikkimielisyys kannattaa säilyttää. Mutta kyllähän tälläkin saadaan siis tietoa erään nettifoorumin tiettyjen lukijoiden suosikeista. Kaikki ei kumminkaan äänestä, eikä kaikki ole lukeneet kaikkia albumeita, eikä kaikki sarjakuvanlukijat käy tällä foorumilla, joten kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä suomalaisen sarjakuvan laadusta ja määrästä ei tältä pohjalta synny.
Lisäksi edelleen olen sitä mieltä että genrejaottelu olisi mielekkäämpi kuin sidosasun mukaan tyypittely. Mutta ei jaksa tästä sen enempää. Jatketaan.