Olin muutaman päivän estynyt vastailemasta ja kommentoimasta, ku netti otti ja kaatui syliin... Kauan eläköön Sonera, kauan eläköön HOASNet!
Suuret kiitokset kaikille kantaa ottaneille. Selvensi asioita jo paljon. Toisin sanoen käsitin tämän ongelman ratkaisun nyt niin, että periaatteessa voin siis tehdä niin kuin esitin, mutta se kannattaisi ajaa koneen kautta sellaiseen muotoon, jossa sen käsittely lehtitalossa on mahdollisimman vaivatonta (lue: ei aiheuta lisätyötä reprolle tai skannaajalle tilaajan puolella)? Käsitinkö oikein? Eikä koneen käyttäminen tällaiseen ole munkaan kohdalla mikään este, sillä eihän siinä itse sarjakuvan tekoon vaikuteta enää koneella vaan tarkemmin ajateltuna kyse on vain valmiin sarjakuvan muuttamisesta sellaiseen sähköiseen muotoon, että se voidaan painaa siten, että lopputulos on mahdollisimman lähellä alkuperäistä originaalia. Kyse on siis sarjakuvan asiakkaan haltuun toimittamiseen liittyvistä ratkaisuista.
Täytyypi kyllä hankkia seuraavasta tilistä se skanneri. Ei tästä muuten mitään tuu... Etenkään ku ei saa teillekään mitään työtä koskaan näytille. Tai sitten täytyy antaa tilaajille alennusta ylimääräisen käsittelytyön takia... Voitteko uskoa tänä aikana? Minä yhä toimitan kaikki työni tilaajille manuaalisesti postin välityksellä tai itse jalkaisin paikan päälle kiikuttamalla! Hölmöjen hommaa...
Kiitos vielä kerran. Erityisesti Markku, Timo, Kivi ja Kaltsu sekä Welzu, jotka annoitte runsaasti ihan käytännön neuvoja ja ennen muuta tietoa systeemin nykykäytännöistä. Kerrassaan hyviä kommentteja ja koska mainitsin myös niistä pilakuvista, oli mukavaa, että joku pilakuvia/ kuvituksia työkseen tekeväkin vastasi, tuoden mukanaan oman lisänsä aspektia tähän ongelmaan. Kyllä tämä Kvaakki on sit hyvä. Kyllä Te sitten ootte hyviä!