Jonakin päivänä (tiedän sen jo nyt) automme ikkunan sisäpuolella on kiinni imukuppitassuin varustettu psykoottisesti tuijottava Karvinen-pehmolelu.
Otan osaa, jo näin ennakkoon

Omista vanhemmistani sen verran, että he eivät pitäneet mitään sensuuria sen suhteen, mitä luin, katsoin tai kuuntelin. Shokki-lehteä muistan lueskelleeni todella nuorena (olinkohan edes koulussa silloin? Ehkä sentään, en muista tarkkaan). Katselin videolta paljon kiellettyjä, mutsin vuokraamia, leffoja ollessani alaikäinen; tosin videonauhureita ei vielä ollut silloin kun olin kovin nuori - moiset hankittiin meille v. 1983, jolloin olin 13-vuotias. Sitten katsottiinkin Halloweenit sun muut läpi saman tien. Olimme koko perheen voimin käyneet katsomassa Tappajahai 2:n, joka oli suht kovaa kamaa niihin aikoihin - mä olin neljännellä luokalla ala-asteella ja pikkubroidi toisella. Ikärajoja ei meidän perheessä siis paljoa kumarreltu... Tai pikemminkin niitä ei ollut olemassa ollenkaan.
Mä itse katson vähän tarkemmin, mitä muksut diggailevat, mutta puutun asiaan vain jos katson että se on todella aiheellista. Tytöille se on aina ollut OK. He luottavat muhun tässä asiassa. Vien itse heille kaikenlaista lukemista tyrkylle, tällä tavalla hommahan on kaikkein helpointa: vie semmoista minkä tietää sopivaksi.
Ne kerrat, kun on joutunut esittämään perusteluja, eivät ole oikeastaan olleet mitään sellaista että kieltäisi jotain aikuisten matskua heiltä. Vaan pikemminkin esimerkiksi sellaista, että keskustellaan näiden lehti+lelu-pakettien järkevyydestä: lapsi jolle on luvattu lehti, ottaisi toki mieluummin lelun myös. Valitettavasti nuo lelut ovat järjestään suoraan sanottuna pa*kaa (sanotaan nyt asia niinkuin se on). Siitä on sitten juteltu, että olisiko fiksumpaa ennemmin ostaa tosi hyvä sarjakuva, ja tosi hyvä lelu sitten eri kerralla. Mutta toki he ovat noita pakettejakin saaneet, ja itse sitten huomata mitä ne oheiskrääsät ovat. Prinsessa-lehteä on katsottu läpi sormien, kun aihepiiri ja lehti sattuvat osumaan tyttöjen kiinnostusalueelle niin hyvin.
Meillä tytöt lukevat sarjakuvista mm. Tinttiä, Asterixia ja Ankkoja eri muodoissaan. Nimenomaan lapsille suunnatuista meillä on mm. Nalle Puhia, Maija Mehiläisiä ja Muumeja (..lähinnä niitä uusia).