Kirjoittaja Aihe: Naruto  (Luettu 35865 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

neko562

• Vieras
Naruto
« : 29.03.2005 klo 14:24:48 »
en oo lukenu sitä sarjaa, mut japsien piirtämää nii varmaa ihan OK. jos joku vielä kertois mitä siinä tapahtuu nii olis kiva
« Viimeksi muokattu: 29.03.2005 klo 23:37:44 kirjoittanut Reima Mäkinen »

Arska

• Klabautermann
  • Jäsen
  • Smells like baked Alaska.
Re: naruto
« Vastaus #1 : 29.03.2005 klo 14:39:43 »
..m-mitääh? @.@ Ei se että se on japanilaisten piirtämää ole välttämättä mikään laadunmerkki.
Naruto tosin nyt sattuu olemaan lempimangani mutta juonta en ala selittämään koska se juoni on vähän hankala selittää koska se no niin nerokas ja monimutkainen..mutta jos englanti sujuu niin senkun googletat sanalla Naruto mutta jos ei niin lue tästä --> http://www.naruto.fi/?page=juoni&ID=01
Near a tree by a river there's a hole in the ground
Where an old man of Aran goes around and around
And his mind is a beacon in the veil of the night
For a strange kind of fashion there's a wrong and a right

Reima Mäkinen

• Jäsen
Re: Naruto
« Vastaus #2 : 29.03.2005 klo 23:43:31 »
Täällä tuo sarja on myös mainittu.
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=2427.0

Naruto on samurai/ninja -tyyppistä meininkiä, jossain toisessa ajassa tai paikassa (tapahtumat ei siis ainakaan alussa sijoitu mihinkään nyky Japanin kaupunkiin).  Naruto-Poika (16v. tai jotain) on ninjakoulussa (tai what ever?), siis vähän niin kuin Japanin Harry Potter. Alussa viitataan että hänellä on elämässä suuri tehtävä/salaisuus tms.  ja sitten alkaa voimien testailu isompaa poikaa vastaan.
Sarja on hauska ja siinä on ripaus romanttiikkaakin, koska poikien seassa viipottaa ainakin yksi hyvin mielenkiintoisen oloinen tytsy.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Arska

• Klabautermann
  • Jäsen
« Vastaus #3 : 30.03.2005 klo 01:06:57 »
Pyyp, pakko korjata mutta Naruto&ikätoverinsa siis ovat 12-v. Tosin tästä pientä offia senverran että monet heistä näyttävät/käyttäytyvät enemmänkin 16-vuotiailta kuin 12-vuotiailta ja olen havainnut tätä muissakin sarjoissa. Mangassa ja animessa nuo penskat tahtovat usein olla henkiseltä tasoltaan ihan jotain muuta kuin länsimaissa, ja olen miettinyt että johtuisikohan tämä osaksi ainakin Japanin kulttuurista? Siellähän [ainakin minun tietojeni mukaan] lapsukaiset laitetaan pienestä pitäen kovempaan treeniin kuin täällä ja heidän älynystyröitä vaivataan luultavasti enemmän kuin meidän.
Ja tietysti osa mangalapsukaisten viisaudesta syntyy ihan fiktion avulla, of course ;)

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #4 : 30.03.2005 klo 01:18:29 »
Kiitos tarkennuksesta. Eiköhän tuossa ikäkysymyksessä kyse ole ihan kaupallisista ratkaisuista, eli samaistumisesta. Sitä kautta lasten ja nuorten sarjoissa hahmot räätälöidään aina vähintään pari vuotta kohderyhmää vanhemmiksi. Kaikki skidit haluaisivat olla vanhempia kuin ovat ja makkara myy. Samasta syystä monissa seikkailuelokuvissa on niitä inhottavia pikkuvanhoja ipanoita. Nuoremmillekin katsojille pitää löytyä joku johon voi samaistua :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Arska

• Klabautermann
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 30.03.2005 klo 01:28:11 »
Ai niin tietysti, unohdin ihan sankarhahmot ja niihin samaistumisen ^^'
Jup, kaupallisuudelle "sinisilmäisenä" ihmisenä en ole tuota markkinakoukkua tullutkaan ajatelleeksi, mutta nyt kun mainitsit niin sehän on hyvä keino saada sekä ne 12-vuotiaat että ne 16-vuotiaat[kuten allekirjoittanut] pitämään sarjasta. Aivan :3

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
« Vastaus #6 : 30.03.2005 klo 10:51:57 »
Itse olen pitänyt Narutosta Animena, sillä Mangana se tulee hitaasti tänne suomeen asti ja sitä ei oikeen jaksa odotella.
Mutta hyvänä sarjana ainakin pidän Narutosta, jos pitää huumorista ja taistelukohtauksista. Eli heikkous on ainakin niihin.
Tosin, eikö mangassa ole jo japanissa menty siihen asti, kun Naruto on ollut jossain 3 vuotta ollut harjoittelemassa.
Animehan meni aika paljon eteen päin, että sinne asti ei olla edes päästy vielä.
I live, when my heroes live...

Garou

• Uusi jäsen
« Vastaus #7 : 28.05.2005 klo 23:39:17 »
Itse olen animea seurannut mutta mangaan en ole vielä päässyt oikeastaan tutustumaan.
Mille kielille mangaa on mahdettu julkaista?

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #8 : 29.05.2005 klo 17:11:52 »
Mille kielille mangaa on mahdettu julkaista?

Englanniksi pitäisi ainakin löytyä.

en oo lukenu sitä sarjaa, mut japsien piirtämää nii varmaa ihan OK.

No voi helvatan...  :-X
« Viimeksi muokattu: 29.05.2005 klo 19:23:25 kirjoittanut Tuukka »
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

pöö

• Vieras
« Vastaus #9 : 22.06.2005 klo 20:41:46 »
Haluaisin tietää miltä kanavalta naruto tulee, katson vaan joskus kaverin kaa sen koneelta (sil on noin 40 jaksoo) mut haluaisin vain tietää.

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #10 : 22.06.2005 klo 21:09:41 »
Haluaisin tietää miltä kanavalta naruto tulee, katson vaan joskus kaverin kaa sen koneelta (sil on noin 40 jaksoo) mut haluaisin vain tietää.

TV Tokyo, keskiviikkoilta kello 19.30 Japanin aikaa.

onlytheclouds

• Uusi jäsen
« Vastaus #11 : 23.06.2005 klo 04:40:44 »
TV Tokyo, keskiviikkoilta kello 19.30 Japanin aikaa.

Cartoon Network alkoi/alkaa näyttämään tuota jenkeissä. Päiviä saatikka kellonaikoja en tiedä, mutta näkyy kyllä.

Özqäri

• ~
  • Jäsen
  • Moi.
« Vastaus #12 : 26.06.2005 klo 20:18:29 »
Minä(kin) olen seurannut Narutoa sekä animena, että mangana niin pitkälle kuin on englanniksi tekstitetty/käännetty ja olen pitänyt TODELLA paljon.(Varmaan huomaa jos olen kerta kaikki katsonut ja lukenut :)) Kyllä ne taistelut ja huumori ovat niin oivallisia ;D. Ja tragediaa ja jännitystäkin löytyy sopivasti. Animena tosin pidän enemmän, koska se on mielestäni hieman selkeämpää.
Hei hei.

hukka

• Vieras
« Vastaus #13 : 29.06.2005 klo 13:11:59 »
 :D naruto on mun mielestä kyl paras anime ohjelma juu

~Gaara II~

• Uusi jäsen
  • Gaara II, Sabaku no Gaaran vitsikkäämpi versio xD
« Vastaus #14 : 05.07.2005 klo 10:32:45 »
Naruto on omasta mielestä kaikista paras anime/manga ^^
Ja olen muutenki aina ollu kiinnostunu kaiken maaliman ninja-, ja tappelu jutuista. Ja se huumori siihen lisänä, on täyttä plussaa  ;D