Itse en ole vuosiin käynyt Good Fellowsissa, mutta kun kävin (ja usein kävinkin), en koskaan kohdannut mitenkään erityisen tympeää palvelua. Ekat kokemukseni ovat arviolta 15 vuoden takaa, jolloin olin alle 9 vuotias. Tällöin(kin) menin sisälle päättäväisesti ja availin suojakääreitä röykeästi, jotta pystyin etsimään itseäni kiinnostavat Barksit lehti kerrallaan. Hinnat olivat toki kovia (varsinkin tuon ikäiselle), joten monesti lähdin tyhjin käsin pois. Mutta koskaan ei siltikään minua vihaisesti heitetty pois ja en ainakaan kokenut että minua oltaisiin mitenkään kieroon katsottu. Mukavia keskusteluja kävin Disneystä Laitisen kanssa, mitään pahaa sanottavaa ei kyseisestä liikkeestä ole. Liikkeen omistaja kertoi minulle aikoinaan omistavansa maailman suurimman Barksin nimmarin, joka jäi kalvamaan mieltäni sen verran että tein siitä (ja muista jättinimmareista) aikoinaan jutunkin Ankkalinnakkeeseen:
http://ankkalinnake.blogspot.fi/2012/02/erimielisyyksia-maailman-suurimmasta.htmlVähän ohi aiheen tämä menee, mutta kerrottakoon silti. Yhdestä divarista minut nimittäin heitettiin kerran pois uhkailujen kera ("sinun kaltaiset pitäisi ampua") koska olin rohjennut pläräämään Aku Ankkoja. Ikää oli 11 vuotta ja tänne ei tarvinnut tämän jälkeen enää sitten mennäkään (porttikieltoa en toki saanut virallisesti, mutta itsesuojeluvaistoni pelasi). Eli pahoittelut kyseisen divarinpitäjälle, olin kohtuuton kun oletin että lehtiä saisi tutkia ennen ostamista (ja sanottakooon nyt vielä, että sarjakuvat ovat aina olleet minulle keräilytavaraa joten mitenkään kovakouraisesti en todellakaan lehtiä edes tutkiskellut). Tämä divari on sittemmin lopettanut jo toimintansa, ja hymyilytti kyllä kovasti kun näin ilmoituksen loppuunmyynnistä.
Eli summa summarum, kyllä Good Fellows on ainakin minua aina kohdellut oikein hyvin vaikka kuraa olen lattioille tuonut ja olen juljennut puhelintakin näprätä siellä joka kerta (lista puuttuvista julkaisuista kun löytyi kännykästäni). Toki itse menin liikkeeseen aina ostomielin, en pelkästään patsaita tuijottamaan. Bisnestähän tuolla tehdään, joten ymmärrän kyllä turhautumisen täysin. Ja kuten Hesarin jutussa mainitaankin, ei tuolla 5€ sisäänpääsyä koskaan oikeasti olla edes pyydetty.