Kiitos kommenteista!
Hieman imartelevaa, jos piirroksia ei pidetä vain ”Morris-henkisinä”. Toisaalta huono, monen huomio kiinnittyy vain piirrosjäljen samankaltaisuuteen ja niistä saadaan kuva kopioina. Siitä olen henkilökohtaisesti yllättynyt, itse huomaan eroja jäljessä kyllä valtavasti. Ymmärrän närkästyksen, ja kunhan aikaa kuluu, uskon oman jälkeni tulevan yhä enemmän esille. Piirrosjälkeni on muuttunut paljon kuluneen vuoden aikana.
Mutta kiva kuulla suoraan, mitä niistä ollaan mieltä.
Omasta puolestani olen yrittänyt tuoda suomalaiseen sarjakuvaan jotain ihan uutta. Politiikka, ihmissuhteet tai pelkkä fantasia ovat yleisiä aiheita sarjakuvantekijöille. Urheilu on minusta hyvin merkittävä aihe (politiikan ja ihmissuhteiden rinnalla) ihan yleismaailmallisesti ja itse pidän sitä hyvänä viihteenä, toisaalta täytenä työnä. Urheilulla on massamedioissa omat uutisensa ja yhä useammin urheilutähdet ovat myös (valitettavasti) iltapäivälehtien lööppien kiinnostuksen kohde. Silti aika harva sarjakuvapiirtäjä piirtää tällaisia urheilumaailman ja sarjakuvamaailman rajapinnassa toimivia ”urheilusarjakuvia”(paitsi ehkä Jean Graton, Jim Bamber). Ainakaan millään suuremmalla volyymillä.
Ideassa on kehiteltävää, jos vaikka lisäisi muitakin kypäräpää-lajeja .. Rallia, moottoripyöräilyä, mikroautoilua .. nyrkkeilyä .. jääkiekkoa? Kypäriähän (vaikkakin yksinkertaisen pelkistettyjä) osaat piirtää ..
...
Ai niin .. oliko näiden tarkoitus siis olla huumoria? .. Joo, ja mää oonkin sitten nobeli-palkinnon kirjailija ..
-- j --
Olen harkinnut myös toisten ”kypäräpää lajien” piirtämistä, tosin vain moottoriurheilusta tai pyöräilystä, joten siinä ajatuksessa ei pitäisi olla mitään kovin pilkallista (vai tulkitsinko väärin..?). Ongelmaksi tulee vain tuntemukseni lajeista, pelkään kuvista tulevan liian ”tyhmiä”. Toisaalta kevyempi ”hömppähuumori” avaisi, aivan kuten palautteessa tuossa ylempänä kirjoitettiinkin, silmiä laajemmille joukoille kyseiselle sarjikselle ja lajille eivätkä tuntuisi olevan mutkan kautta haettuja. Mutta tällaiset sarjakuvat ovat huumoria, se on vain räätälöity (ehkäpä tapauksessani liian) pienelle kohderyhmälle.
Kommentoikaa edelleenkin, ajattelin vain tässä vaiheessa vähän kommentoida takaisinpäin. Neuvoista otetaan vaari!
Antti