Wacomin A5 kokoiseen sitten silloin joskus hamassa menneisyydessä itse päädyin. Lähtökohtana oli juurikin samat laiteet, kuin topicin aloittajalla

Ja tämä kyseinen ongelmahan minut johdatti forumille... Eli ainakin jotain hyvää (minulle) tästäkin seurasi.
Itse kokokysymykseen palatakseni; Wacomin A5 kokoinen on fyysisesti n 25x25cm, kun siinä on sitä reuna-aluettakin jonninverran...
Siis miksi tällä on väliä?A) No kun itsellänikin on tällä hetkellä "työpöydällä" kaksi tietokonetta, skanneri, printteri, modeemi, kasa tusseja, kasa lyijykyniä, kasa tärkeitä papereita, kasa piirroksia, kasa luonnoksia, kasa vielä tärkeämpiä papereita, kasa laskuja, välillä pari kissaa, jne, jne, jne, kyllä te tiedätte...
Ja jos/ kun A4 on myös ne reuna alueet, niin mihin v***** laittaisin noin 35x35cm tason..?
B) Piirrän/maalaan/luonnostelen lähes aina niin, että piirtopöytä on sylissäni. Olen pieni ja vaatimaton mies, jonka syliväli on kuitenkin alle 3 metriä, joten tuota A5 on suht helppo käsitellä, pyöritellä ja siirrellä tiputtamatta. Jopa minun.
C) Tai no... Mutta kuitenkin, yhtenä hyvänä pointtina näen myös mahdollisuuden, jonka digitaalinen piirtopöytä tarjoaa -> ZOOOM. Ja kas, ei tarvitse pipertää pientä viherpeippoa kämmenselät hiessä, kun saa tarvittaessa vaikka peipon vasemman silmän pupillin peittämään koko ruudun

Hmm... Toisaalta A4 kokoisesata minulla ei ole kokemuksia, joten paha mennä sanomaan mitään liian painavaa. Ihminen lienee joskus silloin aikanaan ollut ihan tyytyväinen, vaikka tuli oli vain vitsaus, joka aika ajoin tuhosi metsät, ja pyörä oli kaikkea muuta kuin mikakallion työkalu...