Mulla on tuo noin A5 kokoinen Wacom ja se tuntuu liian isolta. Sillä perusteella suosittelisin kyllä A6:tta. (Olen kokeillut kääntää alustan 90 astetta käyttänyt vain puolikasta, se on piirrännällisesti OK, mutta aiheuttaa joitakin muita ongelmia).
Ilmeisesti homma riippuu koko työpisteen ergonomiasta eli siitä miten sen suunnittelee. Tiedän että niitä on suurempiakin, mutta kuvittelisin, että ne ovat sitten selkeästi grafiikkatyöpisteitä, jotka on järjestetty sen mukaan. Jos tarvitset/käytät näppistä iso padi voi olla hankala. Näppiksen sovittaminen samalle pöydälle tekee tiukkaa jo tuon A5:n kanssa Varsinainen laite kun on suurin piirtein kokoa B4! Isoa piirtopöytää en usko tarvitsevan myöskään niiden joilla ei ole TODELLA hyvää korkearesoluutioista näyttöä.
Työskentely isommalla padilla on mielestäni hankalaa koska valikot sun muut sijaitsee näytön ylä- ja sivureunoissa ja fyysisesti ne on sen piirtoalueen reunoissa. Kättä pitää siis koko ajan nostella levyn päällä ja tämä tarkoitta taas sitä, että piirtokäteen ei voi juurikaan nojata istuessa (niin kuin kynän kanssa toimitaan). Mitä isompi piirtoala sitä "kauempana" kaikki valikot ovat. Olen myös huomannut, että en ikinä tule piirtäneeksi noin pitkiä (n.21 cm) viivoja tuon padin kanssa kuin sillä voisi tehdä. Eli tarkkaile piirtämistäsi paperilla. Kuinka pitkän viivan yleensä vedät nostamatta kynää irti? Padin kokoa on turha verrata piirustuspaperin kokoon, sillä näytöllä näkyy (resoluutiosta riippuen) kumminkin vain muutaman neliötuuman verran sitä piirtoalaa. (esim. 600 pistettä tuumalle tarkoittaa 1200:n resolla kahden tuuman mittaista viivaa, tällöin n. 5 kertaa 5 sentin piirustuspaperi vertautuu 1200 kertaa 1200 pikselin monitoriin) Joka tapauksessa siis saa zuumailla.
Täällä on kyllä muita, jotka tuntuvat olevat paremmin sinut piirtoöytänsäkanssa, eli kuullaan mitä heillä on asiaan sanottavana.