Tämänvuotinen ratkaisuyritys oli mielestäni ihan hyvä, vaikka ei sitten lopulta toiminutkaan.
Tämä juuri. Ongelmaa yritetään kuitenkin korjata eikä painaa maton alle.
Finlayson toimi ja siellä pirkkalan messuhallissa pari päivää comiconeineena siinä olisi myös ratkaisu mutta:
Nokia Areena puolestaan tarkoittaisi sitten sitä, että tapahtuman ilmaisuus saadaan unohtaa.
vain nimi vaihdettaisiin tästä.
Itse ratkaisin asian tulemalla ajoissa ( mihin ihminen viime kädessä sitä unta tarvitsee?) ja Tampere-taloon kerran päästyäni en poistunut ennen kuin päättökuulutusten kohdalla. Siinä on ihminen joka on löytynyt alansa volyymi ja äänensävyt häätävät kenet ikinä.
Ja kyllä ymmärrän että poistumattomuus osaltaan, yhdellä henkilöllä, lisää jonoa kun väkimäärä on täynnä.
Nuoren mangaväen poisajo ei silti olisi ehkä edes ratkaisu.
Ei ainakaan paras vaikka kaikkihan on aina jokin ratkaisu. Itselle se yleistilpehöörin kaupustelu on sivuoire jota pitää sietää ( minulla on tuttuja jotka ovat höpöttäneet jotain yhä rikosoikeuden piiriin kuuluvista jutuistt) mutta olen nyt saanut useamman tahon vahvistaneen oman havainnot.
Eli koska se on ollut eri kerta omasta silminnäkijä kokemuksesta on ollut toistuvia kertoja joissa nuoriso laskee senttejä olisiko euron pinssiin varaa.
Euron.
Ei, en odota järjestäjätahon korjaavan yhteiskunnallista ja taloudellista ongelmaa joka on festaria isompi.
Se jonotus on korjattava niin kauan kuin siitä puhutaan ongelmana eikä ominaisuutena mutta tilaisuuden perusluonne, avoinna kaikille ja ilmainen, on jotain mitä ei ole minusta varaa menettää.