Kirjoittaja Aihe: Mistä Suomessa...  (Luettu 2831 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

herra Nissen

• Vieras
Mistä Suomessa...
« : 11.03.2005 klo 09:41:58 »
Kysymys: Mistä Suomessa voi yksityinen tilata ilmaiseksi paperinäytteitä. Olen itkenyt tätä asiaa näillä sivuilla aiemminkin, kun on päässyt paperi loppumaan eikä mikään piirrustuspaperi sovellu omiin tarkoituksiini. Pitäisi löytää paperia jonka pinnalla sakura pigma micron-tussien jälki ei leviä tuhannesosa millimetriäkään mutta joka silti imee värin sisäänsä ettei se jää kiiltävänä paperin pinnalle. Tiedän että tällaista paperia on, sillä olen käyttänyt sitä 5 vuotta mutten tiedä sen nimeä koska löysin paperit paperinkeräyspisteestä. Olennaista ilmeisesti on että paperin pitäisi olla kovaa. Olen kiertänyt toistakymmentä paperitukkua ja testannut lähestulkoon kaikki markkinoilla olevat kopiopaperit ja tullut siihen tulokseen että niistä ei ole mihinkään. Enää ei tarvitse edes kokeilla kynällä vaan jo sormilla tuntee että kaikki myytävä kopiopaperi soveltuu paremmin vessapaperiksi. On siis hankittava sellaista kovaa, oikealla tavalla käsiteltyä painopaperia, jota ei valitettavasti saa taidetarvike- tai konttoritarvikeliikkeistä.

Mutta herää kysymys: Mistä? Mistä saa näytteitä testattavaksi?
« Viimeksi muokattu: 11.03.2005 klo 09:45:01 kirjoittanut herra Nissen »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re: Mistä Suomessa...
« Vastaus #1 : 11.03.2005 klo 10:25:23 »
Näköjään Amerpapilla on mahdollisuus tilata näytteitä. En tiedä sitten maksaako se, kun sitä ei sanota.
Tietenkin voisit käydä lähipainossa kysymässä, josko saisit kokeilla heidän papereitaan. Ja osa painoistahan myykin papereita.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

paddy

• AD
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 11.03.2005 klo 10:47:26 »
Omat paperinäytteeni saan mm. Amerpapilta ja painoilta. Olen tosin graafinensuunnittelija ja ylityöllistetty, mutta freelancer kumminkin.
Graafinensuunnittelija/kuvittaja/muotoilija.
Teen kuvituksia, mainontaa, nettisivuja, 3D-töitä. Oma toimisto. Toimeksiannot pääasiassa ulkomailta. Harrasteena kitarat, akvarellit, puuveneet. Alalla 1976 lähtien. Koulutus: AtlanticCollege, Cambridge, MIT, Raivaajasuk.koulu. Merisotak.

tomu

• Jäsen
  • the book is good but misunderstood
« Vastaus #3 : 11.03.2005 klo 10:48:55 »
Näköjään Amerpapilla on mahdollisuus tilata näytteitä. En tiedä sitten maksaako se, kun sitä ei sanota.

Amerpapilta saa ja kannattaa tilailla näytteitä. Online-palvelusta vaan näytteet kaikista paperilaaduista ja määräksi niin paljon kuin pokka kestää. Itse olen tuolta tilaillut sellaiset muutamat riisit... kaverini vielä enemmän - törkeää. Jos on pokkaa vielä enemmän niin voi vielä tilata edustajan esim. koulun/projektin/työpaikan nimissä puhumaan pari tuntia paskaa ja siinä samalla saa sitten nyhtää kaikki paperilta näyttävä irti. Tätäkin on tehty.

Toinen vaihtoehto keplotella on pyytää eri painoilta oikeaan/kuvitteelliseen painotyöhön dummyja. Suurin osa kyllä toimittaa pyynnöstä... jotkut jopa pyytämättä. Toimii hyvin, jos haluat esim. custom-kokoisia luonnoskirjoja hyvällä paperilla.

Kumpaakaan näistä ei tosin kannata harrastaa viikottain.

Keplottelijat unite!