Se vedätys on Ticketmasterin palvelumaksu joka lisätään kaikkiin lippuihin kuten keikoilla kävijät tietävät. Vrt pankkien kuukausittainen palvelumaksu joka ei sisällä palveluja.
Ei siis ole tämän tapahtuman yksittäispiirre.
Itse vaeltelen pitkin viikonloppua alueella ohjelmasta ja sarjisvieraista riippuen. Torunn Gronbekk ja Charlie Adlard ovat itselle isoimmat täkyt alustavasti Jill Thompson on hyvä joskin diggailen lähinnä Beasts of Burdenia tuotannostaan.
Mä kävin tänään hakemassa oman lippuni Helsingin Jäähallista Ticketmasterista, kun halusin muistoksi myös tuon paperisen lipun. Kyselin sitten kassalla, että voisinko vaihtaa sen sunnuntain lippuni, lauantain lippuun. Onnistuu!
Mutta se myyjä ei löytänyt koko lippua järjestelmästä...tuli vaan niitä allekirjoistus ja kuvaus lipukkeita. Noh...onneksi osasin varata kännyllä (olen maailman surkein kännykän netin käyttäjä) itelleni lauantain lipun ja sillä varausnumerolla sitten myyjä löysi sen Comic Con lipun lopulta. Kun katselin sitä tietokonepäätteettä koko tilausjuttua, niin kyllä oli ihan kiinalainen juttu...ei siitä ymmärtänyt mitään...ei edes myyjä.
Lippu maksoi sen 45 euroa ja sitten se 1,5 euron vedätys ja tuli vielä uusi vedätys, joka maksoi 3 euroo...en jaksanut enää siinä rupee ihmettelee mikä juttu tää 3 euroo nyt oli. Kai se paperin-palanen eli mun lippuni olis sitten tehty erittäin kalliilla musteella...mene ja tiedä. Kokonaisuudessaan lippuni siis maksoi 49,50 euroo...nyt saa sitten olla tosi hyvä Con, koska maksoi ihan liikaa....aaarrgghhhhhhh!
PS: Minähän en katso lätkää tai kannata HIFK:iä...olin pikkasen hukassa siellä Jäähallin edessä, ettäs mistä se Ticketmaster löytyy...mitään opastetta ei ollut...eikä kaupan (HIFK:in Fanikauppa) sisälläkään mitään, mistä voisi tietää, että tämä on Ticketmaster. Myyjä kertoi lopulta, että juu tämä on Ticketmaster...muuten kukaan ei olisi tiennyt. Olenko kerran ostanut lippuni ticketmasterista (en muista mikä häppeningi...eikä se ollut Jäähalli)...mähän olen ihminen, joka ei käy keikoilla, festareilla (paitsi sarjisfestari) tai urheilutapahtumissa. Kyllä oli vaikeeta lipun hankkiminen...taidan seuraavalla kerralla jättää väliin.