Kirjoittaja Aihe: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013  (Luettu 1099 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gothicus

• Jäsen
Vs: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013
« Vastaus #330 : 21.10.2013 klo 10:20:32 »
Minkäs tasoiset liimaukset näissä Egmontin julkaisemissa Batman: pöllöjen hovi ja pöllöjen kaupunki albumeissa on?
Ainakin oma kappaleeni Pöllöjen hovi -kovakantisesta on liimauksiensa puolesta hyvää laatua. Ei mitään rutinoita, eikä viitteitä siitä, että kirja hajoaisi luettaessa käsiin.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #331 : 21.10.2013 klo 17:47:44 »
Ei kyllä minullakaan ole tänä vuonna sarjakuvat käsiin hajonnut, vaikka niiden tarina olisikin, ja vaikka keskustelu niistä täällä olisikin.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

trendkiller

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #332 : 21.10.2013 klo 21:28:17 »
Itselleni osui uusimman Haikaralaivueen kohdalla rutina/rätinä-kappale. Ei ole kyllä vielä hajonnut miksikään mutta hirviät äänitehosteet tuli mukana.
Welcome back, Frank.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #333 : 21.10.2013 klo 22:56:30 »
Tuo Hämiksen Sanomalehtisarjat-kirja on aika... iso.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #334 : 21.10.2013 klo 22:59:25 »

Niinhän mä sanoin. Näyttävän kokoinen järkäle. Ei se ihan AA jättikirjakokoa ole, mutta ehkä n. Puolet wolverinen Adamantium-kokoelmasta :)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #335 : 22.10.2013 klo 20:26:45 »

Ei se ole tarkoitettukaan sänkylukemiseksi. :P
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

TiKo

• Jäsen
« Vastaus #336 : 28.10.2013 klo 23:25:14 »
The Long Halloweeniä on odotettu jo niin kauan, että minua jaksaa tässä vaiheessa ihmetyttää ainoastaan se, että mistäköhän supersankaritarinasta jaksetaan vouhkata seuraavat 10 vuotta Suomessa.
Kommenttini taitaa tulla pari kuukautta myöhässä, mutta miten olis Batman Knightfall tai Batman Hush.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #337 : 29.10.2013 klo 00:29:03 »
Kommenttini taitaa tulla pari kuukautta myöhässä, mutta miten olis Batman Knightfall tai Batman Hush.

Hush on julkaistu jo suomeksi ja Knightfallia tuskin kukaan järkipäinen haluaisi käännettävän...

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #338 : 29.10.2013 klo 07:40:37 »
Hush on julkaistu jo suomeksi ja Knightfallia tuskin kukaan järkipäinen haluaisi käännettävän...

Missä lehdessä/julkaisussa Hush julkaistiin suomeksi?

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #339 : 29.10.2013 klo 07:44:28 »
Missä lehdessä/julkaisussa Hush julkaistiin suomeksi?

Näissä:

Mega 7/03 - Batman
DC-Spesiaali 1/04
DC-Spesiaali 2/04
DC-Spesiaali 4/04
DC-Spesiaali 5/04
DC-Spesiaali 1/05
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #340 : 29.10.2013 klo 08:16:08 »
Näissä:

Mega 7/03 - Batman
DC-Spesiaali 1/04
DC-Spesiaali 2/04
DC-Spesiaali 4/04
DC-Spesiaali 5/04
DC-Spesiaali 1/05

Kiitos.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #341 : 29.10.2013 klo 20:58:16 »

Knightfall (jos tarkoitat sitä missä Bane katkaisee Battiksen selän) tuli ainakin osittain på finska kun täällä oli vielä Battis-lehti. Outo ja ei-normi Battis-tarina.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #342 : 29.10.2013 klo 21:04:38 »
Knightfall (jos tarkoitat sitä missä Bane katkaisee Battiksen selän) tuli ainakin osittain på finska kun täällä oli vielä Battis-lehti. Outo ja ei-normi Battis-tarina.

Eipä kyllä tullut. Ainoa Knightfalliin liittyvä suomeksi nähty tarina oli Batmanin ja Tuomarin spesiaali v. 1995.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #343 : 30.10.2013 klo 15:17:07 »
No nyt kun TiKo otti tuon kysymyksen esiin, niin mainittakoot tässä kohtaa, että Cult:ia ei ole vieläkään suomennettu.

Itse henk.koht. toivoisin Batmanin saralta suomennettavan Doug Moenchin vampyyri Batman trilogian kokonaisuudessaan yksien kansien sisään. Myös Doug Moenchin muut Batmanit ovat minusta rautaa. Niitähän nähtiin Suomessa vilaukselta DC-Spesiaali 1/1997:ssä. Mikäli näitä tosiaan on enemmän, niin tänne vaan.

Olisi myös mukava saada legendaarinen Ra's al Ghul trilogia Batman: Birth of the Demon, etenkin kun se on noin nätisti koottu nyt yksiin kansiin Amerikassa tuossa viime vuoden puolella. Olen nähnyt kokoelman, ja se on aivan upea. Harvoin kiinnitän huomiota painojälkeen, mutta tässä se on upea. Olen harkinnut ostoa, mutta mikäli se suomennetaan ja etenkin yhtä hyvällä painojäljellä, ostaisin sen ihan mielelläni suomeksi.

Batman: Musta ja valkoinen saa myös jatkoa, ja olisi tietenkin sopivaa, jos Egmont pysyisi asiassa kartalla. Minua vain hämää, että onko jotain Musta ja valkoinen tarinoita jätetty Suomessa välistä, koska vaikka omistan kaikki 3 suomeksi julkaistua, ne eivät tekijäkaartiltaan täsmänneet englanninkielisiin vastineisiin. Mikäli jotain on julkaisematta, niin julkaisuun, ja heti!

Batman: Child Of Dreams on tapaus, jonka voisi hyvin myös suomentaa. Se on mangaversio Batmanistä, ja ansaitsee tulla julkaistuksi jo senkin takia, että se on aidosti hyvä tarina. Myös Batman: Nine Lives, 100% noir Batman tarina elseworld henkeen, olisi mukava saada suomeksi. Samoin kuin futuristinen Batman: Year 100.

Grant Morrisonin Batman: Gothic ja Batman: Arkham Asylum ovat minusta teoksia, jotka kuuluisi julkaista samoissa kansissa. Monet ajattelevat jälkimmäisen tarinan olleen se Morrisonin juttu. Minusta kuitenkin nämä tarinat yhdessä alkoivat rakentamaan Morrisonin laajaa Batman universumia, joka on minun näkökulmastani paljon onnistuneempi kokonaisuus kuin Millerillä. Miller kun ei näytä itsekään tietävän, että mistä hänen Batmanissään on kyse.

Morrison esittelee teoksissaan sekä Bruce Waynen käymän koulun, että Gorhamin mielisairaalaan, ja molemmat käyävät siellä, missä yksikään Batman tarina ei ole vieläkään kunnolla käynyt: Uskonto ja hulluus. Nämä ovat aiheet, joita teoksissa käsitellään. Ensimmäiseen ei ole koskaan edes uskallettu Batman tarinoissa mennä. Ehkä se voisi paljastaa Batmanin todellisen minän?

Onko Batman hullu, fanaattinen vai ehkä sittenkin järjissään, ja yksinkertaisesti vain nero? Näihin kysymyksiin paneudutaan näissä teoksissa. Onko Batman luonut itselleen rikoksen vastaisen uskonnon, jota pitää yllä omalla hulluudellaan? Kaksi erillistä tarinaa, jotka luovat yhdessä pohjan näille kysymyksille, jotka esitellään niin mielenkiintoisella tavalla, niin että aivot repeää! Unohtakaa huumeet, kun teillä on Morrison, ette tarvitse niitä!

Jos mennään vähän kauemmas Batman aiheesta nii, että puhutaan Batmanin suhteesta muihin DC hahmoihin, niin Justice League of America: Tower of Babel on mitä erinomainen Batman keskeinen JLA tarina julkaistavaksi. Se näyttää Batmanin pimeän puolen ilman, että siihen tarvitsee lisätä elseworld maailman henkeen Draculoita näykkimään hänen kaulaansa tai pikkytyttöjä, joiden kuolema saa Batmanin käyttämään huumeita.

Tämä on oikeastaan se, miten minä tykkään tavallista Batmaniä lukea. Vainoharhainen ja pakkomielteinen Batman, joka kehittää pakosuunnitelman tilanteeseen kuin tilanteeseen, on hahmo johon voin helposti samaistua, koska luottamus on asia joka meille jokaiselle on vaikeaa, ja sen tuomat riskit vielä vaikeampia.

Batman ei luota ystäviinsä, Oikeuden Puolustajiin, vaan laatii jokaisen heidän varalleen suunnitelman heidän heikkouksiinsa perustuen, jolla päihittää heidät. Ikävä kyllä suunnitelmat joutuvat vääriin käsiin, ja Batmanillä on kaiffareilleen selitettävää. Tuttu tilanne, eikö?

Toinen vastaavantyyppinen tarina on J.M. Demattesin Batman: Absolution, jossa Batman saa huomata olevansa väärässä, ja että ison joukon tappanut teroristi on oikeassa. Samalla käsitellään myös naamioita, ja niiden merkitystä. John Byrnen Superman/Batman: Generations on myös julkaisemisen arvoinen, kuten myös Superman: Speeding Bullets, jossa Teräsmies on Batman, Lex Luthor on Jokeri.

Myös Batman/Superman/Wonder Woman: Trinity, sekä se uusi Trinity  ja Superman/Batman lehden (myös uusi) tarinat ovat julkaisemisen arvoisia. Tässä riittäis hyvää julkaistavaa vuosiksi, mutta minua on jo pitkään kiehtonut aliarvostettu Batman: Cacophony tarina, jossa minusta nähtiin todella jotain perin uutta, mielenkiintoista ja semmoista, jota mieleni ei vieläkään ole täysin käsitellyt. Juuri tämän takia se pitäisikin julkaista myös suomeksi.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

TiKo

• Jäsen
« Vastaus #344 : 30.10.2013 klo 15:56:07 »
Juuri tämän takia heitin johonkin vanhaan kysymykseen vastauksen, että tänne saataisiin vähän vilkkaampaa keskustelua  ;D Toivotaan että joku Egmontin isokenkäinen lukee Riddlen viestin ja saa väläyksen , että "Hei näitähän voisi julkaistakin"
« Viimeksi muokattu: 30.10.2013 klo 17:31:16 kirjoittanut TiKo »