Kirjoittaja Aihe: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013  (Luettu 1167 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013
« Vastaus #210 : 28.05.2013 klo 22:33:49 »
Kansi oli kökkö, eikä tarinakaan iskenyt yhtä kovaa kuin reilu 15v sitten, mutta silti tämä tarina on hyvä kokonaisuus, sekä taiteen että käsikirjoituksen puolesta. Aika lyhyt ja yksioikoinenhan tämä on verrattuna esim. Millerin DD ja DKR tarinoihin. Tosin tässähän kirjoittaja onkin Claremont... Mutta silti hyvä ja paikkansa lunastanut uudelleenjulkaisu, kiitos Egmont, taas kerran!
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #211 : 28.05.2013 klo 22:45:27 »
Ja Petteri:  se on Batman #546 piirtäjänä Gene Colan.

En enää muista tarkalleen millainen se kuva oli, mutta  tuo 546:n kansi näyttää minusta Kelley Jonesilta: http://www.comics.org/issue/60702/cover/4/

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #212 : 28.05.2013 klo 22:48:58 »
Arvaa kuka aina unohtaa sen Batman detective comics yhtälön?
eli siis tuo

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #213 : 28.05.2013 klo 23:50:25 »
Kansihistoriaa tuntematta, omilla silmilläni katsoen totean, että albumin sisältä ei löydy yhtään noin kökköä kuvaa. Missä sitä on juhlittu?

Kyllä kansi minulla heti yhdistyi Elektra elää -kauteen, vaikka välissä on useampi vuosi, ei siis suinkaan vastaavan kauden Daredevil-töihin.

Kannen kuvittamisen aikana miehen jälki on sisältöön – josta siis on jo kolme vuosikymmentä – verrattuna ehtinytkin kehittymään.

Ja olihan Miller sentään juhlittu tekijämies ennen kuin alkoi tehdä poptaidetta silleen ironisesti, niinkus.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #214 : 29.05.2013 klo 00:22:01 »
Ja olihan Miller sentään juhlittu tekijämies ennen kuin alkoi tehdä poptaidetta silleen ironisesti, niinkus.
*tähän semmoinen hyvin väsynyt sarjakuvaharrastaja upottamassa kasvonsa myötähäpeästä käsiinsä*

Voidaan jatkaa Millerin töitä ruotivassa ketjussa enemmän.

Miller on monelle ylipäätään kuvainnollinen punainen vaate.
Kuten arvata saattaa en kyseiseen  joukkoon lukeudu.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #215 : 29.05.2013 klo 03:28:47 »
Elokuussa ilmestyvä Johns & Lee: Oikeuden Puolustajat on ilmeisesti ensimmäiset kuusi numeroa tuoreinta New 52 -linjaa.

Katsastin tämän alkukielisenä. Sarja on melkoista supersankarikäsikirjoittamisen kliseiden pötköä, kun Geoff Johns ohjastaa sankarit tappelemaan ensin toisiaan vastaan ja sitten yhteistä vihollista vastaan.

Toisin kuin Frank Miller, ei Jim Lee koskaan ikinä muutu, kuten laulussakin hoilataan. Hyvässä ja pahassa Lee tuottaa aina vain samaa jälkeä aina vain uskollisesti tussaajana mukana kulkevan Scott Williamsin avustamana. Näin varmasti tulee aina vain olemaankin.

Sääli kyllä, tekijöiden yhteisvaikutuksesta opuksessa ei ole mitään innostavaa. On tämä tietysti jonkinmoinen kollaasi lähivuosien DC-tuotannosta, kun Vihreää Lyhtyä tylytetään ja Batman nauraa taistelun tuoksinnassa, mutta ei se riitä.

Ikäsuositus T eli "teini", on parhaiten myös sisältöä kuvaava.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #216 : 29.05.2013 klo 07:25:53 »
*tähän semmoinen hyvin väsynyt sarjakuvaharrastaja upottamassa kasvonsa myötähäpeästä käsiinsä*

http://naamapalmu.com/

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Facepalm

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #217 : 29.05.2013 klo 11:48:57 »
Joo. Ei lisättävää.
Jiksi on jo nolannut itse itsensä sekä Miller ja Lee tietoudellaan.
Mutta kai se on pakko:
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,7345.msg401061.html#msg401061
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #218 : 29.05.2013 klo 11:54:06 »
En ymmärrä tuota 'Jiksi on nolannut itsensä'-kommenttia. Luin 2kpl Jiksin kommentteja tältä nykyiseltä keskustelusivulta ja minulta jäi huomaamatta jotain.

(Nolaus?) Jos joku tässä pitkin viikkoja on yrittänyt vääntää liidusta pensseliä niin se on kyllä monessakin suhteessa arvon Riddle. (En halua provoisoida)

Vaikka kommentistani voi olla mitä mieltä tahansa en aio jäädä kinastelemaan tästä väitteestäni Mikaelin suhteen.

Lopuksi= Minua kiinnostaa tämä Justuce liika-trade vain sen takia koska minusta Jim on mainio piirtäjä. Kirjastosta todennäköisesti lainaan teoksen.
Kello- viiden- tee.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #219 : 29.05.2013 klo 18:54:38 »
Lopuksi= Minua kiinnostaa tämä Justuce liika-trade vain sen takia koska minusta Jim on mainio piirtäjä.

Näinäpä. Jim Lee on mainio, ainakin oikean tussaajan avustamana.  Harmi jos tarina on pullamössöä, mutta todennäköisesti päädyn tämän hankkimaan siitä huolimatta jo kuvituksensa tähden.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #220 : 29.05.2013 klo 21:17:21 »

Jiksi on jo nolannut itse itsensä sekä Miller ja Lee tietoudellaan.

Käteni laskeutuessa näppäimistölle henkilökohtainen Bat-mittarini alkoi hälyttää ylenmääräisestä sarkasmista.

Jatketaan sarjakuvista, kukin kykyjensä mukaisesti.

Wladislaw

• Jäsen
« Vastaus #221 : 30.05.2013 klo 09:40:37 »
Tjaa, taidanpa olla maailman ainut ihminen joka tykkää Dark Knight Strikes Againista ja jopa sen kuvitustyylistä. Siis ihan eri sfääreissähän siinä ollaan kuin alkuperäisessä, mutta muovinen ja epäluonnollisenkin yksinkertaistettu tyyli jotenkin sopi mielestäni tarinaan, jossa tavallaan useammaltakin hahmolta oli ikään kuin sijansa todellisuudessa hukassa.

Et toki, hyvähän se on. Ihan omanlaisensa juttu, mutta hyvä.

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #222 : 30.05.2013 klo 10:07:30 »
Et toki, hyvähän se on. Ihan omanlaisensa juttu, mutta hyvä.

Näin on. Ei se tosiaan oikein samaan muottiin mene kuin ensimmäinen Yön Ritari ja siksi suhtauduin ensimmäisellä lukukerralla siihen nuivasti. Myöhemmin olen kuitenkin palannut sarjan pariin ihan mielikseni, vaikka en kaikista sen aspekteista pidäkään.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #223 : 30.05.2013 klo 20:05:04 »
Teriksen ja Hämiksen kirjat olivat tänään kirjakaupassa ja täytyy sanoa että Teriksen kansi on mallia epäonnistunut kun kansikuvaksi on valittu se kuva mikä täälläkin oli ja tarina ei ollut edes mikään erikoinen, Hämiksen kansi on hyvä kun siinä on sentään Mörkö mukana joka teki useamman esiintymisen toisin kuin Teriksen kannessa oleva sähkömonsteri.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #224 : 31.05.2013 klo 01:10:11 »
Tutustuin vasta nyt KMHL sarjaan uusintajulkaisun myötä ja aivan kerrassaan merkillisen uskomattoman hauska, oivaltava ja viihdyttävähän tämä tosiaan on. Onkohan suunnitelmissa ottaa uusintapainos kovakantisena myös toisesta osasta? Egmont, Jouko, anyone...?