Sinitakeistahan on puolisalaa tullut videopelikin (PC:lle) tuossa 2012 paikkeilla, taas, tai siis Amigalle ja matolaatikkonintendolle kasarin loppumetreillä tullut
North & South on modernisoitu nykykoneille nimellä
Bluecoats: North & South. Viime vuonna tuosta tuli vähän enemmän pöhinää kun julkaisu on saatu myös erinäisille pelikonsoloilelle. Itäisen USA:n kartalla harjoitetaan "vuoropohjaista strategiaa" sellaisella koko perheen lautapelin tarkkuudella ja mikäli joukot hyökkäävät toistensa, linnoituksen tai rahaa kuljettavan junan kimppuun, seuraa jonkin sortin toimintakohtaus, jossa ratkaistaan onnistuuko tämä.
Aikanaan peli oli hyvinkin suosittu, niissäkin piireissä ja maissa joissa itse sarjakuvaa ei niin tunnettu, onhan USA:n sisällissota tuttu aihe kaikille ja itse peli oli tyypiltään enemmän mainstreamia silloin kun nykyään (vähän sukulaisuutta voisi nähdä esim. Defender of the Crowniin, jossa soditaan keskiajan Englannissa). Uusioversio... no, nykyisin puhuisimme lautapelistä ja muutamasta minipelistä, mille saattaa olla vähän hankala perustella parinkympin hintalappua, ja jos kohta kartta ja mekaniikka ovat aivan perua vanhasta pelistä, nämä minipelit on uudistettu ja vaihdettu, monien mielestä huonompiin.
Luulen, että olisi kannattanut joko remasteroida klassikko sellaisenaan tai ottaa sama idea, mutta alkaa miettimään koko juttua alusta asti, nyt ainakin videoiden perusteella kyseessä on väliinputoaja.