Lehteä pitää lanseerata niin, että julkaisutahti on säännöllinen. Nyt tehtiin niin että tässä on teille Tempo, toinenkin tulee varmaan joskus.
vrt. Jysäys
Heti kun hc-harrastajille tarjotaan sitä minkä jo tuntevat , ovat lukeneet ja omistavat viitenä eri kieli-ja painos/formaattiversiona(Hegen viesti) ei olla tukevalla maaperällä.
Lurkerin toisaalla mainitsema/laipaama Kylmä Metalli ei menestyisi nyt. Miksikö?
Heavy metal löytyy hyvinvarustelluista ärristä ja lehtipisteistä joista niitä etsivät ne löytävät.
Markkinat eivät ole saturoituneet, ne ovat rajatut.
Tempossa oli hyvä idea, hinta oli suhteessa suolainen mutta laatu kuitenkin erittäin hyvä.
Markkinointi maksaa mutta Kuten herrat Lipponen ja Myllymäki osoittivat:
mikä lehtihylly?
aihetta sivuten kautta rantain: Ostin Hämähäkkimies lehteä 1980 ja ajoittain nykyäänkin.
Hinta on 4,50-4,70. vain valuutta on muuttunut.
Niin toki rahan ostovoimakin.
Ja mikä tärkeintä: viihteen lajit.
Tietokone/netti/konsolipelit eivät videoita enempää tapa kirjoja ja sarjakuvia pois, mutta jos sillä 9+ eurolla ostaa konsolipelin tai kaksi elokuvaa, mutta yhden lehden tai divarien vähetessä kirjakaupasta kolmasosan kirjasta...
tuo ei edes vaadi matematiikkapäätä.
Tempo/UusiRuutu/Jysäys/Non Stop/Ruutu/Zoom formaatti ei ole elänyt aikaansa täysin mutta välittömän voitto-odotuksen markkinataloudessa ja liian itseriittoisessa kulttuurihegemoniassa ei korkea laatu yksin riitä.
Voiton pitäisi olla jotain elämää suurempaa tai tekijän ulkosarjakuvallisesti auteur-henkinen mediapersoona.
Tempo taisi jäädä välivaiheeksi eurooppalaisen sarjakuvalehden taipaleella suomessa.
Lyhyt yritys palata valtavirtaan(tai pikemmin näyttää mistä se alterantivekin on oppinsa ja juurensa saanut) mutta tiehallinnolta meni taas kerran puurot ja vellit sekaisin ja petsamon pikatie stoppasi jo hyvinkäälle.
ensi kerralla...ehkä