Kirjoittaja Aihe: Thor  (Luettu 1309 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
Vs: Thor
« Vastaus #150 : 22.04.2015 klo 10:55:39 »
Osittain on ja varsinkin osuus muihin Kostajiin ei päde: Herkules on kreikkalainen mutta Jumala hänkin ja Ares myös, Valkyrie on samanlainen aasa kuin Thor, Vision on androidi ja oletettavasti päivitettävissä. Wolverine ja Kapteeni Amerikka paranevat ja ikääntyvät hitaammin kuin keskivertoihmiset, Ihmemies Wonderman on ioneista koostuva eikä ikäänny ja sama pätee Hulkin kohdalla sarjakuvan sisäisessä todellisuudessa noin alkuun.

Kieltämättä jätin huomiotta aika monta pitkäikäistä Kostajien jäsentä, mutta onhan ryhmässä sellaisiakin, joiden voimat eivät tällaisia luontaisetuja suo. Siksi mietin, onko Thor useinkin nähty kaihomielin pohtimassa, kuinka ihmisen elinpäivät ovat kuin ruoho. Tietysti liukuva aikaskaala pitää huolen siitä, ettei semmoisilla tarvitse päätään vaivata, mutta tulipa nyt mieleen.

Sen muistan, että Odinin puoliso Frigga jossain suomeksikin tulleessa tarinassa (MARVEL 4/1992) kautta rantain varoittelee Beta-Billiin ihastunutta Lady Sifiä siitä, että kuolevaiset voivat olla yhtä häilyviä kuin magia. Itse aina ajattelin tuolla tarkoitetun, että asgardilaisten ei kannata mm. pitkäikäisyytensä vuoksi kiintyä aivan liikaa kuolevaisiin.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #151 : 28.08.2015 klo 18:37:01 »
Thor Visionaries: Walter Simonson 1–5 on aivan käsittämättömän hieno julkaisusarja.

Vasta kolmannessa osassa siirrytään tarinoihin, joita Suomessa ei enää ole esitetty, niissä mm. nähdään Thor sammakkona (!) ja siirrytään sitten Sal Busceman kuvittamiin numeroihin.

En koskaan ole niitä lukenutkaan, mutta nuorempana nyrpistelin Busceman kuvitukselle nenääni. Katsotaan nyt, millaiset tunnelmat ovat kun sinne päästään. Tarkoitus kun oli aloittaa kolmannesta osasta, mutta laitoin kolmannen hyllylle ja kaksi ensimmäistä tilaukseen.

Täytyy aivan erikseen kehaista tätä vanhanaikaista väritystä, joka sopii kuin nyrkki naamaan. Railakkaan punaista, violettia, keltaista, kaikki käy.

Vertailun vuoksi tuore IDW:n julkaisema Ragnarök-sarja (vain näytesivujen perusteella, en ole lukenut) vie tehoja Simonsonin kuvitukselta, kun koko sarja on tietokoneväritetty sinisen eri sävyillä.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #152 : 30.10.2015 klo 19:42:59 »
Joskus voisi käydä Amoraa (Enchantress) sääliksi sillä kun vihdoin pääsee Thorin vaimoksi (Thor vol 2 #68) niin sitten myöhemmin aviomies menee ja tekee tuon tulevaisuuden tapahtumattomaksi (Thor vol 2 #79).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Oakland

• Jäsen
« Vastaus #153 : 03.11.2015 klo 22:08:56 »
Aloitin uuden Egmontin Thor kirjan lukemisen ja hämmästyksekseni oli suuri, kun tajusin, että itse Mail-Man on kasannut ko. kirjan ja hoitaa vieläpä suomennoksenkin.

Esipuheessa käyttää vielä ilmausta me Egmontin väki. Onko vanha legenda palannut sarjakuvajulkaisujen pariin?  8]

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #154 : 05.01.2016 klo 13:21:05 »
Käsittämättömän vähän täällä Kvaakissa on kohkattu tuoreehkosta Mahtava Thor -albumista, vaikka on vuoden paras supersankarijulkaisu!

Korvikkeeksi saatte luettavaksenne Tähtivaeltajablogin tekstin kyseisestä mestariteoksesta:

http://tahtivaeltajablogi.wordpress.com/2016/01/05/sarjakuvat-stan-lee-jack-kirby-mahtava-thor/

https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #155 : 05.01.2016 klo 13:45:12 »
Mä olin vähän pettynyt, että on mustavalkoinen. Muuten kyllä kulttuuriteko ja hieno teos.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #156 : 05.01.2016 klo 15:55:14 »
Minulla jäi tutustuminen kirjaan kun näin sen korkean myyntihinnan, 42 eurosta 49 euroon. Kaikkea tuon hintaista ei yksinkertaisesti vain voi hankkia. Ja itse en olisi ehtinyt arvostella tuota ja pyytää ilmaista arvostelukappaletta.

Nyt kyllä hinnat ovat laskeneet ja voisi tuon jo hommatakin.

1978 villiä metsää

• Jäsen
« Vastaus #157 : 05.01.2016 klo 16:19:18 »
Tonin kuvanäytteiden perusteella olen minäkin sitä mieltä, että mustavalkoisuus on juuri oikea ja rohkeakin ratkaisu. Olen myyty ja ostan kun löydän. Silti aika kova väite, "vuoden paras supersankarijulkaisu!", heh.

1978 villiä metsää

• Jäsen
« Vastaus #158 : 05.01.2016 klo 17:59:25 »
Hyvä on sitten, sehän lupaa erityisen onnistunutta ajankäyttöä.

1978 villiä metsää

• Jäsen
« Vastaus #159 : 06.01.2016 klo 09:48:27 »
Niin kyllä minä sen klassikkostatuksen olen ymmärtänyt. Olisiko se vähän jotain samanlaista kuin Beatlesilla, niin että kaikki aikaisempi, aikalainen ja jälkeenpäin tullut vertautuu näihin huippukohtiin? Mehevät ovat ansiot kuitenkin. Ja ovathan kyseessä olevat Thorit juuri 60-lukulaisia, sattumoisin.

Jussi Tyni

• Jäsen
« Vastaus #160 : 06.01.2016 klo 13:43:49 »
Mulla sama, että väliin jää mustavalkoisuuden takia. Nämä kosmiset jytinät olisivat juuri kaivanneet kunnon värit mukaansa, että lopputulos olisi ollut alkuperäisen tasolla. Kunnolla spaced out! Tai sitten jos oli ihan pakko julkaista mustavalkoisena, niin sitten Ihmesarja-formaatti henkiin, pehmeisiin kansiin ja hinnaksi about kymppi. Silloin olisin ostanut sutena. Nyt hinta ja sisältö eivät oikein kohtaa.

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #161 : 06.01.2016 klo 16:16:10 »
No jos noita netistä löytyviä värisivuja vertaa vaikkapa noihin Tähtivaeltajablogista löytyviin mustavalkoisiin, niin onhan ne värilliset versiot kovin kökön näköisiä ja monin osin värit tuhoavat täysin Kirbyn upean viivatyöskentelyn.

Kirby on sen tason mestari, että hän todellakin ansaitsee näin kovatasoisen julkaisun, jossa viiva on ihastuttavan skarppia ja sekä paperi että painojälki erinomaista. Ei tätä sopisi millekään vessapaperille painaa, kun kyseessä on kuitenkin historiallinen mestariteos.

Tämän paremmassa asussa näitä seikkailuja ei oikein ole edes mahdollista julkaista. Kunnioituksella ja pieteetillä tehty teos.

Mennen tullen hintansa väärtti - varsinkin jos vertaa tuoreiden superkirjojen hintoihin, joissa sisältö on keskinkertaista ja nopeasti unohdettavaa ja hinta vain hitusen halvempi.

Tämä pysyy kirjahyllyssä kunniapaikalla vuosikymmenet.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #162 : 06.01.2016 klo 17:31:17 »
No jos noita netistä löytyviä värisivuja vertaa vaikkapa noihin Tähtivaeltajablogista löytyviin mustavalkoisiin, niin onhan ne värilliset versiot kovin kökön näköisiä ja monin osin värit tuhoavat täysin Kirbyn upean viivatyöskentelyn.
Tottahan tuokin. Uudelleenväritettynä oikeanlaisella paperilla näyttäisi kyllä hyvältä, mutta eivät kuitenkaan malttaisi olla käyttämättä liukuvärejä ja vaikka mitä kikkoja.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #163 : 06.01.2016 klo 20:31:11 »
Epic collectionina on tullut Kirbyn Thoria myös. Ei ihan tuota vielä kuitenkaan.

Anonyymi Jaarittelija

• Jäsen
  • "I hate Mondays!"
« Vastaus #164 : 09.01.2016 klo 11:49:31 »
Narisen poika höpisee...

Mahtava Thor – Mail-Manin esipuhe

"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)