Olen tilannut Aku Ankkaa ja ekstraa vuodesta 2008 ->, Roope-Setä 2008-2017 ja Duck Tales 2017-> josta juuri maksoin vuoden tilauksen. Jokainen laskutus on aina sisältänyt vuoden kaikki numerot. Eli minun kohdalle ei ole sattunut vajaamittaisia tilauksia.
Sama!
Minulle on tullut Akkari vuodesta 1996 -, Ekstra vuosina 1999-2000 & vuodesta 2003 -, sekä Roope-setä vuodesta 2006 - sen päättymiseen saakka ja siitä jatkunut automaattisena DuckTalesin tilauksena.
Kunkin lehden laskut ovat tulleet aina vuoden päästä edellisestä.
Jos nyt tällaisia vajaita tilausjaksoja on niin menkööt sitten. Toivon vain, ettei Ekstran ilmestyminen vähene. Ihan lähivuosina on jo harmillisen moni julkaisu saanut kirveestä. Nalle-Puh loppui vuonna 2014. Jumbot loppuivat parisen vuotta sitten. Uusintapainos taskarit(
lähinnä jäin kaipaamaan niitä alkupään trpilauusintoja) päättyivät viime vuonna kuten Roope-setä-lehtikin.
Ilmeisesti perinteiset numeroidut Teemataskaritkin päättyivät tänä vuonna (
vaikka Rokki-taskarista voisi päätellä, että teemoja on jatkossakin luvassa irrallisina spesiaaleinaan) ja nyt DuckTalesinkin on jo ilmoitettu päättyvän ensi vuoden aikana. Väkisinkin tässä on hieman peloissaan.
Aku Ankka ekstra -lehdessä on mielestäni vielä enemmän sellaista vanhan ajan ajattomuuden tunnetta kuin vaikkapa normi Akkarissa nykyään. Pitää paikkansa, että useat tarinat ovatkin melko kömpelösti kirjoitettu ja piirretty, mutta Akkari on nykyään pullollaan kaiken maailman some-mainostusta ja tuntuu, että tarinoista 8/10 on ankkoja (
Aku, Roope, Ankanpojat, Mummo & Milla), 1½/10 Mikkiä ja kumppaneita ja loput ½ milloin Sepeä, milloin Pepiä, milloin Matami Mimmiä. Paljon muita hahmoja ei lehden sivuille ole enää aikoihin huolittu.
Ekstran monipuolisempi hahmokavalkaadi tuo mukavasti mieleen vanhimpien akkareiden tunnelmaa ja se on yksi iso syy miksi lehdestä pidän. Toki hyvillä teemoilla varustetut erikoisnumerot menevät heittämällä peruslehtien edelle, mutta eivät nekään ihan aina mitään timanttia ole.