Tänään tuli postista lasku Aku Ankka Extra-lehdestä.
Hintaa 12 numeroisesta ja 60 sivuisesta lehdestä on 64,10 euroo, kun se viime vuonna oli 53,70 euroo. Lasku oli siis noin 20,37 % kalliimpi.
Viime vuonna tuli 16 numeroa Aku Ankan Extraa, josta 12 numeroa oli 32 sivuisia ja 4 numeroa 64 sivuisia. Tästä saamme yhteiseksi sivumääräksi 640 sivua sarjakuvaa.
Tänä vuonna 1. numero oli vielä nimellä Aku Ankka Extra ja käsitti 64 sivua sarjakuvaa. Tänään tuli tällä uudella Aku Ankka Klassikko nimellä tämä uusi lehti ja se oli 60 sivuinen. Jos nyt sitten tämä Klassikko on loppuvuoden sen 60 sivuinen, niin koko vuoden sivukertymäksi tulee 724 sivua sarjakuvaa.
Sarjakuvan sivuja tuli siis 84 sivua lisää. Mutta se on vain 13,13 %. Eikös tämän uuden laskun korotuskin olisi pitänyt olla 13,13 %, eikä 20,37 %.
Noita lisäsivuja olisi pitänyt tulla 129 sivua, niin silloin oltaisiin laskujen ja sivujen osalta tyydyttävässä ratkaisussa.
Itse olisin tykännyt vanhasta Extrasta, jossa ei ollut Barks tai Rosa uusintoja, vaan ennen julkaisematonta Disney-sarjakuvaa. Lisäksi lehti ilmestyi 4 kertaa enemmän vuodessa. Tänään tulessa oli 25 sivua Rosaa ja kaiken kukkuraksi Barksia 10 sivua. Elikkä minä sain vain sen 25 sivua uutta luettavaa tuosta lehdestä. En jaksa enää laskea paljon maksan turhasta.
Tehkää oma lehti näistä Barksin ja Rosan uusinnoista ja antakaa sille vaikka nimeksi Aku ankan Klassikko-uusinnat ja palauttakaa Extra vanhaan muotoonsa.
Eikä tässä vielä kaikki. Suomen Posti toi tämän lehden minulle etukannesta reunus rispaantuneena, kannen alalaidasta iso pala pois ja ulkoreunasta pienempi, koko lehti kuin mankelin alle jäänyt...luultavasti vähän kastunut reunasta, kun noin mutkalla. Takasivulla lisäksi jotain jälkiä mainoksista.
Ehdotankin nyt Sanomille, että lähettävät minun lehteni kirjekuoreen suljettuna, että saan edes tämän kalliin ja uusintoja täynnä olevan lehteni kotiin hyvässä kunnossa. Lehden kunto ei tietenkään ole Sanomien vika, mutta kun tietää Suomen Postin nykytason niin asialle voisi tehdä jotain. Kirjeeseen laitettu Klassikko ja miksi ei myös Aku Ankka-lehtikin saisi nämä hinnankorotukset edes vähän tuntumaan järkevimmältä. Ei ihme, että tilaajia katoaa.