Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä DC:stä *SPOILER*  (Luettu 1783 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Vs: Kysymyksiä DC:stä *SPOILER*
« Vastaus #120 : 09.12.2005 klo 15:35:01 »
No ei. Vain vähissä vaatteissa konnia mätkinyt 40-luvun tähti joka olisi unohtunutkin ellei Frederic Wertham olisi ottanut kuvaa hahmosta kuuluisaan kirjaansa. Kansikuvissakin oli yleensä sidottuna, kuten Jokerikin hänet sitoi Crisiksessä.
Vähän ton tyylistä muistelinkin. Eli tätä Blonde Bombshell -tyyppiä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #121 : 09.12.2005 klo 19:38:46 »
Paitsi ettei ollut blondi. Mutta naissankarittarilla oli silloin jo tarve näyttää vähän tissiä ja reittä.

On kyllä kestävää materiaalia nuo asut kun kangasta ei ole nimeksikään ja silti paikat pysyy piilossa mitä nyt vähän alusasua näkyy (jos sellainen on), kiitos kuuluu itsesensuurille vissiin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #122 : 09.12.2005 klo 20:08:52 »
On kyllä kestävää materiaalia nuo asut kun kangasta ei ole nimeksikään ja silti paikat pysyy piilossa mitä nyt vähän alusasua näkyy (jos sellainen on), kiitos kuuluu itsesensuurille vissiin.
Toihan on tietenkin valmistettu siitä supersankarien yleisesti käyttämästä kankaasta. Joka lämmittää vaikka ei peittäisikään kunnolla ja pysyy päällä kunnolla ja repeytyessäänkin repeytyy just oikein. Tuo on muuten nykyaikainen kuva Ladystä ja piirtäjänä Adam Hughes. Golden age versio oli hiukan siveämpi (mutta vain vähän):

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #123 : 09.12.2005 klo 20:19:16 »
Jep. Mutta vetäviä mimmejä ne osas tehdä jo tollon. Koitin äsken katsastaa Heroic-kustantamon sivuilta vanhoja Miss America -sarjoja (siellä oli yhteen aikaan kaikki sen ga tarinat), mutta ne olikin ottanu ne pois. Harmi. Vaikka kyllä ihmettelinkin, että onko Miss America muka oikeesti public domain -hahmo, kun se kuitenkin on Marvelin edeltäjien juttuja.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #124 : 18.12.2005 klo 14:24:41 »
Voitte sanoa minua hitaaksi, mutta vasta nyt huomasin, että Grant Morrisonin JLA:n aloitustarinahan viittaa vanhaan JLA-tarinaan.
Näin nimittäin tämän kannen ja siinähän on melkein sama(t) avaruusmönkiäiset kuin tuossa Morrisonin ekassa JLA:ssa, joka suomeksikin nähtiin JLA ykkösessä vuonna 2001.

Ei siis kysymystä tällä kertaa. Vain huomio.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #125 : 18.12.2005 klo 15:15:13 »
Voitte sanoa minua hitaaksi, mutta vasta nyt huomasin, että Grant Morrisonin JLA:n aloitustarinahan viittaa vanhaan JLA-tarinaan.
Näin nimittäin tämän kannen ja siinähän on melkein sama(t) avaruusmönkiäiset kuin tuossa Morrisonin ekassa JLA:ssa, joka suomeksikin nähtiin JLA ykkösessä vuonna 2001.

No miksi pitäisi keksiä pyörä uudestaan kun se kerran on jo keksitty. Onko tarinoissa suurempia eroja? Kukas tuon vanhemman kirjoitti/teki?

Vanhaa JLA:ta vosi kyllä julkaista vaikka ihmesarjassa tms.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #126 : 18.12.2005 klo 15:37:54 »
Tuon JLA:n numeron 190 vuodelta 1981 kirjoitti Gerry Conway, luonnosteli Rich Buckler ja tussasi Bob Smith ja Larry Mahlstedt. Kannen on taiteillut Brian Bolland (itse olisin arvannut, että George Perez).
Itse tarinasta ei sitten olekaan havaintoa.
Vanhaa JLA:ta vosi kyllä julkaista vaikka ihmesarjassa tms.
Niin, tässä olisi taas paikka Jätti-sarjalle. DC:n Showcase sarjassahan on just julkaistu kasa vanhoja Oikeuden Puoltajia.

Ai joo. Jos se ei tuosta kannesta käy ilmi, niin tuossa tarinassa rosmona on Starro, mikä ilmeisesti on tuo iso meritähti.

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
« Vastaus #127 : 21.12.2005 klo 22:57:24 »
Anteeksi vaan, mutta mikä ihmeen "toosa" tuolla Phantom Ladylla on kädessään?  Siis ei kai... sehän näyttää ihan tavaralle...

X-men

• Jäsen
« Vastaus #128 : 22.12.2005 klo 17:11:34 »
Anteeksi vaan, mutta mikä ihmeen "toosa" tuolla Phantom Ladylla on kädessään?  Siis ei kai... sehän näyttää ihan tavaralle...

Taskulamppu ja jos näet jotain muuta niin hyi sinua.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #129 : 27.01.2006 klo 10:02:44 »
Onkos noilla eri Huntresseilla mitään voimia ja muuta yhteistä kuin nimi?

Maso

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #130 : 07.02.2006 klo 09:28:41 »
Mitkä Morrisonin JLA:t julkaistiin suomeksi ja mitkä jäi julkaisematta?

JV

• Jäsen
« Vastaus #131 : 08.02.2006 klo 00:52:48 »
Minä en suosittelisi pelimerkkejään Jla:han uhraamaan. Se on Morrisonin laadukkaassa tuotannossa ihan käsittämätön häpeätahra! Jos divarista suomiversioita löytyy, niin lukaise vähän. Minulla on tehnyt tiukkaa saada luettua kokonaan niitä Egmontin julkaisuja, ja saattaa olla että on jäänyt lukemattakin -niin karua ja tylsää stuffia ne ovat.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #132 : 08.02.2006 klo 17:13:24 »
Minulla on tehnyt tiukkaa saada luettua kokonaan niitä Egmontin julkaisuja

Minä taas tuskailen, että milloin ihmeessä saamme DC-spesiaalin sivuilla lisää tätä herkkua.

Blackwing

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #133 : 10.02.2006 klo 16:39:12 »
Minulla on tehnyt tiukkaa saada luettua kokonaan niitä Egmontin julkaisuja, ja saattaa olla että on jäänyt lukemattakin -niin karua ja tylsää stuffia ne ovat.

Selvästikin makuja on monia. Rock Of Ages on yksi parhaista aikamatkustustarinoista, mitä olen koskaan lukenut.

Julkaisemattomista Morrisonin tarinoista Earth 2 taitaa olla paras, jos tykkää kosmisista vaihtoehtomaailmatarinoista.
Mies hakee työpaikkaa. Haastattelija kysyy:
- Ymmärrättekö hyvin suusanalliset ohjeet ja osaatteko lukea ja kirjoittaa?
- Minä olen filosofian maisteri.
- Siitä nyt viis. Tahdon kuitenkin vielä lisäksi tietää, osaatteko te siis lukea ja kirjoittaa.

Blackwing

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #134 : 10.02.2006 klo 17:53:45 »
Tuo vaihtoehtomaailma nähtiin jo 60-luvulla eikä Morrison siihen tuonut oikeastaan mitään uutta.

Niinkö? Onko niitä lehtiä saatavilla jossain kokoelmassa?
Mies hakee työpaikkaa. Haastattelija kysyy:
- Ymmärrättekö hyvin suusanalliset ohjeet ja osaatteko lukea ja kirjoittaa?
- Minä olen filosofian maisteri.
- Siitä nyt viis. Tahdon kuitenkin vielä lisäksi tietää, osaatteko te siis lukea ja kirjoittaa.