Kirjoittaja Aihe: Mustanaamio  (Luettu 742124 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
Vs: Mustanaamio
« Vastaus #135 : 02.11.2005 klo 18:05:23 »
Oliko Mustanaamiolla haukkaa? Mikä sen nimi oli?

Oli. Taisi olla Fraka.

Singh-merirosvoilla lienee ollut historian aikana useampia johtajia, vanha järjestö kun on kyseessä. Niillä taisi mennä hiljattain päällikkö uusiksi, luin jokin aika sitten tarinan jossa se kaapupukuinen ruhtinas jonka ymmärsin olleen pomo ja jonka nimeä en nyt löydä mistään tähän hätään, kuoli ja hänen tyttärensä sai vallan.

Kattokaa nyt joku niistä Mustiksista että mikä sen nimi oli, jäi itseänikin vaivaamaan. Ja kyllä, olen lukenut ketjun läpi.
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #136 : 04.11.2005 klo 11:04:23 »
Mustanaamiossa on ollut sarjan historian aikana hyvin vähän vakiopahiksia. Ja noita rikollisjärjestöjäkin on ollut useampia joista monet ovat hyvin samanlaisia kuin Singhit. Ainoa vakiokonna on tainnut olla kenraali Bababu, ainakin jenkkitarinoissa.

Tämä äijä, jonka nimeä en muista, ei ole tainnut koskaan edes vilahtaa jenkkisarjoissa. Koko järjestön nimikin taitaa tulla hänen sukunimestään, eli tyypin sukunimi on Singh. Päällikkyys siis ilmeisesti periytyy isältä pojalle, tai nyt äskettäin isältä tyttärelle. Herra oli muistaakseni arabialainen tai jostakin itämailta - villi veikkaus olisi Rajah Singh.
Kävin jopa kirjastossa tarkistamassa asiaa, muttei siellä ollut yhtään Mustanaamiota.

Pitääks mun ihan oikeesti kohta soittaa äiteelle ja pyytää sitä tarkistamaan asia? Ei mulla oo Mustiksia täällä.

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #137 : 04.11.2005 klo 11:25:22 »
Joo, itse olen lukenut noita jenkki-Mustiksia vähän miten sattuu, ne kun eivät mun silmiin nyt mitenkään hääppöisiä ole. Tässä ketjussa taisikin olla jo puhetta että tämä euro-Mustis on lähtenyt vähän omille teilleen ja on alkuperäissarjaan verrattuna hieman aikuisempi. Ilmeisesti täällä on sitten kehitetty noita Singh-piraattejakin pidemmälle. Eli kyseessä ei ole mikään jenkki-Mustiksen hahmo.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #138 : 04.11.2005 klo 13:17:01 »
Niin, se on grand old man Dick Giordanokin piirtänyt ihan viime aikoina Mustista. Jännästi meni 70-luvun lopulla ja 80-luvun alussa, jolloin ahnaasti Fanttomi-aviisia tankkasin, sexikkääksi jutut, oli titsejä esillä ja silleen. Sitten taas roti vähän koveni, mutta nyt pari vuotta sitten oli (uusintaversio 30-luvun tarinasta) juttu naismerirosvoista, jotka shortshortseissa nelinkontin jynssäävät aluksensa kantta. Kyllä siinä oli entinenkin teinipoika ihmeissään. Nämä nykyajan lökähousut jou-jou-boissit eivät tosin taida paljon enää ihmetellä mitään, mutta huomaa kyllä mikä on Mustiksen kohde a-ryhmää.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Avun tarpeessa

• Vieras
« Vastaus #139 : 04.11.2005 klo 16:47:07 »
Tuolla jo aikaisemmin joku kyselikin jatkoa sanontaan:
"Merirosvous on mustanaamiolle..."

Onko nyt todellakin niin, ettei kukaan tiedä miten sanonta jatkuu? Olen ilmeisesti menossa samaan kisaan kuin kysyjä, ja vastaus pitäisi saada sunnuntai-aamuksi. Ja mustiksen haukan nimi on varmasti Fraka? Kaikki ovat sitä mieltä?

Kiitos avusta jo etukäteen!

zinko

• Uusi jäsen
« Vastaus #140 : 04.11.2005 klo 17:50:20 »
Joo, pitää nyt tällaistakin kautta yrittää. Oon osallistumassa sellaseen kilpailuun, jonka ennakkotehtävissä on kamalasti Mustanaamioaiheisia kysymyksiä. Ite en oo koskaan kyseistä sarjakuvaa lukenu, ja netistä en oo ihan kaikkeen löytäny vastausta eli jospa joku teistä voisi mua auttaa :)

Tässä näitä olisi:
1. Mikä on Mustanaamion haukan nimi?
2. Kuka toimii Singh-merirosvojen johtajana?
3. Merirosvous on Mustanaamiolle... (toi ilmeisesti on niitä jotain sananlaskuja ja sitä pitäis jatkaa)
4. Missä lajissa Mustanaamio on ollut maailmanmestari?
5. Monesko Mustanaamio perusti viidakkopartion?

Jos joku osaisi noihin, edes osaan vastata, olisin hirvittävän kiitollinen sillä ennakkotehtävät määräävät n. kolmasosan koko kilpailun pisteistä.

zinko

• Uusi jäsen
« Vastaus #141 : 04.11.2005 klo 18:11:01 »
Kiitoksia erittäin kovasti...jos muista tulee jonkunnäköistä selvyyttä niin olisi huiman huippua :D

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #142 : 04.11.2005 klo 18:15:02 »
Kiitoksia erittäin kovasti...jos muista tulee jonkunnäköistä selvyyttä niin olisi huiman huippua :D

Kilpailupalkinnoista sitten osingot kvaakin valvojille niin ei kerrota tuomareille mistä apuja tuli.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

matilde

• Vieras
« Vastaus #143 : 04.11.2005 klo 19:25:07 »
NYt kaikki kertoo nämä asiat!!

elikkä:
kuka oli afrikan bengalin pressa?
missä urheilulajissa mustanaamio on ollut maailman mestari?
missä lajisan vaimo diana on olympia tasoa

ois tosi tärkeetä et joku vastais jo tänään : ))

zinko

• Uusi jäsen
« Vastaus #144 : 05.11.2005 klo 13:32:40 »
Mulle kettukarkkeja jos voitat.

Bengalin presiodentti on Lamanda Luaga
Mustanaamio oli kova sana pikaujuoksussa ja amerikkalaisessa jalkapallossa.
Diana Palmer voitti olympiakultaa uimahypyissä. Joissakin suomennoksissa sanotaan että uinnissa.

Niin mutta oliko se Mustanaamio maailmanmestari missään lajissa?
Kettukarkkeja voidaan kyllä järjestää=)

zinko

• Uusi jäsen
« Vastaus #145 : 05.11.2005 klo 17:10:49 »
Kiitos kaunis...teistä oli erittäis iso apu...eli thank you sou veri mats :D

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #146 : 05.11.2005 klo 17:20:13 »
Kiitos kaunis...teistä oli erittäis iso apu...eli thank you sou veri mats :D

Muuten: Singh-merirosvojen nykyinen päällikkö on Sandal Singh, kuolleen Dogai Singhin tytär. Säästin tämän viime hetkeen; se joka lukee tämän viestin, voittaa varmaankin kilpailun. Onnea!

minna^^

• Vieras
« Vastaus #147 : 05.11.2005 klo 19:29:38 »
 ::)kiitosta paljon... hyödyn muiden tekemästä työstä.... heh....mutta paljon kiitoksia, hyvin luetuista sarjiksista!!

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #148 : 07.11.2005 klo 19:20:38 »
Oliko sunnuntaina se Mustanaamio-kilpailu, josta täällä kovasti kyseltiin?
Kuinka kävi? Kuka voitti?

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #149 : 26.11.2005 klo 18:10:17 »
Deepwoods-sivustossa esitellään muiden maiden Mustanaamio-lehtiä,
kts. http://www.deepwoods.org/ref.html

Tässä israelilainen versio...

Pojat ajelulla.