Kirjoittaja Aihe: Mustanaamio  (Luettu 741143 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kahkonen

• Jäsen
Vs: Mustanaamio
« Vastaus #750 : 19.10.2010 klo 21:55:56 »
Miksi Mustanaamiossa ei kerrota, että lehti loppuu? Uusimmassakaan ei mainittu asiasta mitään.

Timo Kähkönen

• Vieras
« Vastaus #751 : 19.10.2010 klo 22:03:10 »
Miksi Mustanaamiossa ei kerrota, että lehti loppuu? Uusimmassakaan ei mainittu asiasta mitään.

Veljeni, ehkä liike-elämän lait puhuvat. Minäkään en julkaise uutista jos joku lopettaa levittämäni sarjakuvan julkaisun, mutta jos joku aloittaa, sitä pitää rummuttaa.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #752 : 19.10.2010 klo 22:11:42 »
Kuvittelisin, että sisältö on toimitettu aikaa sitten, joten tuskin asiassa mitään sen suurempaa on takana.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #753 : 19.10.2010 klo 22:17:07 »
Pitihän tuo uusin 100-sivuinen hommata. Ray Mooren klassikkoseikkailun juoni nyt oli sinällään aika tavanomainen
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
, mutta fiilistähän tuossa oli. Mäenlaskuhetket olivat aika pohjoismaista meininkiä, lähes kuin talvisodasta.
McCoyn viimeinen sarjis oli muuten vain kiinnostava kuriositeetti. Vaihdoksen näki selvästi. McCoyn viralliset fanisivut.

Timo

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #754 : 20.10.2010 klo 13:12:44 »
Joo, lehden materiaali on varmaan tehty useita kuukausia sitten, eli lehden loppuminen ei ole ollut toimituksen tiedossa silloin. Mutta kyllä tilaajille ja kustantajan blogissa olisi pitänyt kertoa asiasta. Tiedotuksen puutteesta tulee tunne, että lukijat eivät olekaan tärkeitä, ja minusta siitä tulee firmalle enemmän hallaa kuin sen heikosta bisneksestä kertomisesta. Mustiksen irtonumeromyynti saattaisi hyvinkin voimistua lopetusilmoituksesta. Ainakin itse olen nyt innostunut ostamaan numeroita.

Fantom

• Jäsen
« Vastaus #755 : 26.10.2010 klo 19:41:40 »
Kuinka moni tilasi Mustanaamion hyvän ja pahan sormuksen R-kipsan kautta? Hain omani tänään...

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #756 : 26.10.2010 klo 19:47:47 »
Hieman turhan hinnakkaita, jalometallia toki. Kalvosimennapit on tarjolla kanssa. Hassua, R-kioskit ovat mainoslauseen mukaan nyt Mustanaamion suojeluksessa, mutta kohtapa ei niistä saa Mustiksen Mustista.

Timo

Fantom

• Jäsen
« Vastaus #757 : 26.10.2010 klo 19:53:56 »
Olihan ne hinnakkaita mutta vanhana (nimenomaan vanhana) mustisfanina piti tuollaisetkin saada - "noita mä olen aaaiiiina halunnut" - Ihan virallisen näköiset; sisäpuolella joku mustislogokin. Ja painosmäärä vain 1000 kappaletta per sormus - eihän se paljon ole kun ärriäkin on liki 700. Ainii, se mustiksen suojelus tarkoittaa sitä ettei R-kipsoja ryöstetä enää... :P

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #758 : 26.10.2010 klo 20:38:18 »
Hassua, R-kioskit ovat mainoslauseen mukaan nyt Mustanaamion suojeluksessa, mutta kohtapa ei niistä saa Mustiksen Mustista.

Kuka suojelisi Mustista?

Ihan mukava tuo ärrän Mustis-kampanja. Olisi vaan saanut ajoittua alkuvuoteen, niin sillä olisi saattanut olla kokonaisuuden kannalta jotain merkitystäkin. Sormus olisi kyllä hieno, mutta sillä rahalla saisi paljon kaikenlaista muutakin kivaa, ja laskuja maksettua, joten hankkimatta jää.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #759 : 27.10.2010 klo 18:51:47 »
Mutta kyllä tilaajille ja kustantajan blogissa olisi pitänyt kertoa asiasta. Tiedotuksen puutteesta tulee tunne, että lukijat eivät olekaan tärkeitä, ja minusta siitä tulee firmalle enemmän hallaa kuin sen heikosta bisneksestä kertomisesta.

Samaa kaipaan minäkin, ei ollut Viivissä ja Wagnerissakaan mitään infoa. Toki harva yritys kovin innokkaasti tiedottaa negatiivisista asioista, mutta lehtiala on kyllä vähän eri juttu!
Je suis alle kuuden euron pizza!

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #760 : 28.10.2010 klo 17:54:58 »
Satakunnan Kansa taitaa olla ainoa sanomalehti, joka on uutisoinut asiasta (21.10.): Mustanaamio-lehden kuolema ei vie Fantomia Satakunnan Kansasta.

"Mustanaamion oli vaikea tavoittaa nykyaika. Se ei saavuttanut samanlaista kiinnostusta kuin ennen. Siksi siitä tuli myöhemmin myös lehti, joka perustui pitkälti oheistarinoihin, kehuttuihin kakkossarjoihin kuten Thorgaliin", Antti Marttinen tulkitsee.

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #761 : 29.10.2010 klo 12:01:58 »
Marttinen oli ainakin minun kohdallani oikeassa sanoessaan Mustanaamio-lehden pysyneen tolpillaan hienojen kakkossarjojen tähden. Itse hommasin Mustanaamio-lehdistä vain ne, joissa oli Thorgal.
Mustanaamio on hahmona vanhahtava, taustatiedot lapsekkaita. Kuuluu samaan kategoriaan kuin Tarzan, josta aika ajoi samoin ohi heti, kun hahmoa alettiin työntää tähän ajankohtaan. Lapselle tuollainen vielä ehkä uppoaa; ainakin minä olin pikkupoikana kova Mustanaamion fani.

*Mika*

• Jäsen
« Vastaus #762 : 31.10.2010 klo 10:27:14 »
Minulle Mustanaamio tuli tilattuna kun olin noin 12-14-vuotias. Divareista ostin mustiksia ahkeraan noin 10-20-vuotiaana. Nyt olenkin yli 30-vuotias.

Historia on on ollut aina suosikkiaineeni koulussa ja onpa sitä tullut tutkinnon verran opiskeltua yliopistossakin. No asiaan, siis nuorena jo nuo historia-aiheiset mustikset olivat suosikkeja. Vanhat mustikseni ovat vanhempieni varastossa, niin voisi lukea ainakin nuo historialliset tarinat uudelleen.  :D

Divareista kun mustiksia ostin, niin yksi on ehkä jäänyt mieleen ylitse muiden. Nro 17/1977 ja tarina Kultakäsi oli jännittävä. Hurjaa kun mies mätki kultaisella ja painavalla kädellään. Tais olla joku salakuljetusjuttu.

http://koti.mbnet.fi/tynninen/mustanaamio_index/

Mustis on ihan ok lehti  8]
« Viimeksi muokattu: 31.10.2010 klo 10:28:55 kirjoittanut *Mika* »

Korsto-Mikko

• Jäsen
  • Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?
« Vastaus #763 : 10.11.2010 klo 14:24:08 »
Anteeksi tyhmyyteni. Mutta millaisia nuo R-kioskilta saadut sormukset ovat? Saako niitä vielä? Mitä ne maksavat? Voisiko joku mahdollisesta laittaa jonkun linkin tänne?
Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #764 : 10.11.2010 klo 16:29:55 »
Sormusten ja kalvosinnappien hinnat olivat muistaakseni 50€ / pari. Mainos oli kotiinjaettavassa R-kipsan mainoslärpäkkeessä.

Timo