Onpa ikävä uutinen tuo Reimerthin poismeno. En tiennytkään tästä ennenkuin luin täältä. Nykyään en enää niin seruaa kaikkea sarjakuva rintamaalla tapahtuvaa, koska tuntuu, ettei ainakaan Suomessa tapahtu mitään kiinnostavaa enään tällä saralla, joka minua henkilökohtaisesti koskettaisi. Mutta voin ymmärtää kuinka Leppänen, jonka luotto käsikirjoittaja Claes Reimert oli, niin takuulla vaikuttaa monella tasolla piirtäjään, jonka kanssa yhteistyötä on ollut vuosikausia. Olihan Reimerthi käsikirjoittanut ehdottomasti parhaita kässäreitä Karin parhaisiin Mustanaamio töihin.
Mutta en voi ymmärtää, miten käsikirjoittajan kuolema johtaisi siihen, että Kari Leppäseltä loppuisi työt Mustanaamion parissa? Mihin tälläinen tieto perustuu? Tosin hän itse mainitsi, että " ,,,,,,jo se,että hän jätti Egmontin suretti minua, koska olin vuosien aikana tehnyt kuvituksen lähes viiteenkymmeneen hänen päteviin käsikirjoituksiinsa ja se jo huolestutti minua koska vain vähemmistö Mustanaamion käsikirjoittajista oli miltei Claesin luokkaa ja oma tulevaisuuteni piirtäjänä oli hämärän peitossa".
Ehkä tuo viimeinen ajatus "oma tulevaisuuteni piirtäjänä on hähärän peitossa"saattaa tarkoittaa sitä, että kuka nyt kirjoittaa Leppäselle käsikirjoituksia, kun niitä hyviä kirjoittajia ei joka puussa kasva. Ja minusta on otettava huomioon sekin, että koko Fantomen lehden lukijakunta on vähentynyt huomattavasti lehden kultaajoista. Onhan tuollaiset menetykset luonnollisesti suuria kysysmerkkejä myös Team Fantomenin tiimille ja kustantajalle. Kuka korvaa nyt edesmenneen huippu käsikirjoittajan.
Ei tässä kysymys ole siitä, että Kari Leppäsen työt olisivat vähentymässä tai jotain tälläistä. Itse en usko tälläiseen. Ehkä tässä tarkoitetaan jotain muita seikkoja, joita Kari Leppänen ei nyt enempää halunnut kertoa ja avata. Olihan koko tapautuma varmasti järkytys kun yhteistyö oli ollut hyvin läheistä vuosia.
Toivon että Kari Leppänen jatkaisi jossain vaiheessa kun kaikki on avoinna Team Fantomenin kanssa jotain kesken jääneitä SCI-FI tarinoitaan. Muistan jostain lukeneeni, että hänellä on kosolti ideoita ja tarinoita julkaisematta.
Mutta on hienoa jos Kari jatkaisi Mustanaamion tarinoiden parissa jonkun muun pätevän kääsikirjoittajan kanssa. Tosin käsitykseni mukaan noita käsikirjoittajia ei kait ole niin paljoa tällä hetkellä. Saatan olla väärässäkin. En tosiaan ole enää seuraillut moneen vuoteen mitä sarjakuva maailmassa tapahtuu.