Kirjoittaja Aihe: Huuto.net  (Luettu 57719 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TeroH

• Latteuksien latelija
  • Jäsen
Vs: Huuto.net
« Vastaus #30 : 11.02.2006 klo 23:09:14 »
Nettihuutokaupoissa kannattaa pitää pää kylmänä ja päättää etukäteen miten paljon on valmis maksamaan. Ja sen jälkeen jopa noudattaa päätöstään, sanoo nimimerkki "Ikinä en oo päätöstäni pyörtänyt, varmasti en...". Kaikkea ei ole pakko ostaa, vaikka mieli tekisi, ja jos tuntuu kalliilta, niin kyllä sen saa halvemmallakin joskus myöhemmin. Todennäköisesti. Pää kylmänä ja järki päässä. Ei jäässä.

Huuto.Netin kanssa miulla ei kyllä ole ollut ikinä ongelmia: Yhteenkään huijarimyyjään en ole törmännyt, en edes hieman kalliimmissa ostoksissa. Joten olen tästä päätellyt ainakin sarjakuvat aika turvallisiksi ostaa. Kannattaa kuitenkin aina muistaa vähän tutkailla myyjän palautteita ja vanhoja kohteita, ettei mene halpaan. Useamman kerran olen jättänyt huutamatta ihan vaan sen takia että myyjä ei ole vaikuttanut luotettavalta. Ja kannattaa muistaa että myyjille voi myös tehdä kysymyksiä kohteista, niistä saa myös selville paremmin kommunikaation tason.

Ebayn kanssa olen ollut huomattavasti vähemmän tekemisissä, mutta ainoastaan kerran olen sieltäkin jäänyt saamatta huutamaani, ja silloinkin myyjä maksoi rahat takaisin. Ebayn käyttöliittymä on kyllä valovuosia Huuto.Nettiä edellä, mutta niin ovat luultavasti puljun resurssitkin.
Tässä tekstissä ei ole mitään henkilökohtaista.

Wade

• Jäsen
« Vastaus #31 : 30.05.2007 klo 17:10:33 »
Huuto.netistä löytyy oikein hyvin kamaa, lähinnä käytettyä. Monasti jätän kuitenkin SS Libriconit ja muut bisenksen tekijät väliin, vaikka kerran sairaana tilailinkin niiltä. Ja koetan aina laskeskella posteja päälle ja verrata Kulku-katin poikaan. Sen verran vanhanaikainen olen, että fyysisesti tulee osteltua sarjikset lähinnä.
Wade Koivurinne

ezuli

• Vieras
« Vastaus #32 : 30.05.2007 klo 17:48:31 »
Sarjakuvien osalta itselläni on huuto.netistä ja nettihuudosta hyviä kokemuksia. Sekä Salapolisi Conan että One piece sarjoista sain 'vuokrattua' 12 ensimmäistä osaa. Ostin halvalla ja sain luettuani omani pois, lopputuloksena puolen vuoden lukemiset alle 5 eurolla.

Vähemmän miellyttävä tapaus sattui pari vuotta sitten, kun aloin haikailemaan Luupäitä. Ensimmäisen kerran kun etsin niitä könttänä huuto.netistä, niin sain huomata kotikylässäni juuri edellisenä päivänä sulkeutuneen halvan täydellisen kokoelman, jonka joku huusi kauas pois. Sinänsä keljua, koska meidän kylältä on aina alle 150 kohdetta ja sitten juuri tuollainen piti osua kohdalle. (Tämä siis opetuksena, ettei suljettuja kohteita kannata tutkia liian tarkkaan.)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #33 : 18.12.2007 klo 17:27:41 »
Lainaus
Olemme uudistaneet käyttäjärekisteriämme. Pyydämme, että tarkistat tietosi alla olevasta lomakkeesta.
[...] *Matkapuhelinnumero on pakollinen.

Pöh, en halua että joku soittaa mainoksia mun puhelimeen.  >:(

Timo

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #34 : 18.12.2007 klo 17:38:50 »
Aivan.

Tai entäpä jos ei omaa kännykkää?

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #35 : 18.12.2007 klo 17:40:01 »
Oma numeroni on ollut siellä jo vajaa kolme vuotta ja koskaan ei ole kukaan mitään mainostellut (jollei Soneralla ole jotain kytköstä Huuto.netin kanssa..). Kaksi kertaa muistaakseni ostaja on tekstiviestillä ottanut yhteyttä, kun ei ole saanut minusta tai hänestä johtuen netin kautta kiinni.
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #36 : 18.12.2007 klo 17:42:10 »
Aivan.

Tai entäpä jos ei omaa kännykkää?

Tyhjää tai pelkkää viivaa se ei hyväksynyt. Rehellisenä laitoin oikean numeron. Olisiko pitäny laittaa vaan jotain 00012332123...  ??? Aiemmin ne ei sitä numeroa tarvinneet, eikä se ollut pakollista. Jotain ne juonii.

Timo

211163

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #37 : 20.12.2007 klo 07:14:19 »
Olen ostanut Huuto.Netistä tarpeellista ja tarpeetonta pitkään. Nyt alkoi kuitenkin ottaa ajatteluelimeen: kun Huuto.Net päivittää käyttäjärekisteriään, siellä on pakollisena tietona kännykkänumero. Vaan kun en omista matkapuhelinta enkä aio sellaista hankkia. Nyt ei sitten pääse antamaan palautetta kauppakumppaneille Huuto.Netin sivuilla: jatkuvasti pläjäytetään eteen käyttäjärekisterin päivitys, jota ei sitten hyväksytä - kun kännykkänumero puuttuu. Voihan kettu.  >:(

ezuli

• Vieras
« Vastaus #38 : 20.12.2007 klo 08:56:44 »

PurPur

• Vieras
« Vastaus #39 : 04.03.2009 klo 23:19:02 »
Onko kellään muulla ollut ongelmia laittaa kuvia huutonettiin (ja ratkaisua). Kun mulla se huolii kuvan, ei näytä sitä, ja sitten kun palaa muokkaamaan sivua, siellä on rikkinäinen ikoni, ja kun yrittää vaihtaa kuvaa, niin ei onnistu.   >:(Ärh :(

Joonatan

• Jäsen
  • Niinpä niin
« Vastaus #40 : 24.03.2009 klo 13:41:20 »
Laita kuvat Huuto.netin omalla selaimella niin se pienentää kuvat automaattisesti ja voi laittaa monta kuvaa yhteen myytävään kohteeseen.

PurPur

• Vieras
« Vastaus #41 : 24.03.2009 klo 13:48:05 »
Laita kuvat Huuto.netin omalla selaimella niin se pienentää kuvat automaattisesti ja voi laittaa monta kuvaa yhteen myytävään kohteeseen.

Tietty noin voi tehdä, mutta silti ärsyttää, jos kerran laitettua kuvaa ei voi enää vaihtaa, ja se rikkinäinen ikoni vaan jää sinne. Uskomattoman mopo alusta, ollakseen noinkin suosittu.

Kannitha

• Jäsen
  • Kaunista on ystävällisyys toista kohtaan<3
« Vastaus #42 : 02.05.2009 klo 21:25:23 »
Itse aloitin mangojen lukemisen Huuto.netin kautta. Alkuun tuli ostettua eräästä sarjakuviin erikoistuneesta kaupasta pikkuveljelle sarjakuvia englanniksi. Sitten tuli mentyä Huuto.nettiin, kun veli sanoi keräävänsä Hellsing ja Bleach mangaa. Ei mitään hajua kyseisistä sarjoista ja kun en parempaa keksinyt, kun kotona olin, niin Huuto.nettiin ja sieltä kautta sain ostettua veljelle armeijailtojen iloksi pari mangaa.

No, lahjaa viedessäni päätin hiukan kurkistaa mangaa ja jäin koukkuun! Sitten innostuin katsomaan, mitä muuta on Huuto.netissä tarjolla ja kappas, nyt on sitten suurin piirtein kaikki mangat (reilusti yli 50) ostettu Huuto.netin kautta. Sanoisin, että olen hyvät kaupat tehnyt, koska kukaan näistä myyjistä ei ole ottanut ylihintaa ja siellä on ollut myös divarikauppiaita, jotka tarjoavat sen kautta mangaa / muuta sarajakuvaa ja saa hakea vielä noutamalla, jos haluaa postikuluissa säästää.  ;D

Laskin, että olen suurin piirtein maksanut 2,70e /kpl mangoista, joista osa on ihan uutta käyttämätöntä ja osa hyvässä kunnossa olevaa käytettyä mangaa. Mitään hajua ei yleensä noista sarjoista ole ollut. Ajattelin vaan, että hommaan ja luen ja jos en tykkää, pistän eteenpäin. Tällä logiikalla on ollut hyvä tehdä itsekin kauppaa. Joskus on tullut itse ostettua jotain halvalla ja kun on laittanut sitten kun ei enää itse tarvitse myyntiin, niin vaikka lähtöhinta on ollut luokkaa 5e niin loppuhinta on 92. En pyöri tuolla tarkoituksenani rikastua, jos myyn, mutta jos menee hulluilla hinnoilla, niin kait sitä sitten vaan täytyy myydä, kun kerran on myyntiin pistänyt.  :laugh:

Kertaakaan en ole kokenut ikäiviä kauppoja, vaan aina on mennyt hyvin, onneksi! Luen aina käyttäjäprofiilin palautteet, jotta vähän näkee, millaisesta myyjästä on kyse. Sitten vasta laitan huutoja. Verkko-ostaminen on kyllä kätevää, vaikka kyllä viihdyn edelleen jossain divareissa kattelemassa, millaisia löytöjä niissä on.  :)
Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä.

MTT

• Jäsen
« Vastaus #43 : 03.08.2009 klo 09:58:57 »

Ei ihan huuto.net juttua mutta varmaan close enough.

Nyt sais suht harvinaisen suomalaisen Tarzanin mahdollisesti aika halvalla ja vieläpä ebayssä.

http://cgi.ebay.com/TARZAN-nn-Finnish-comic-w-Giant-poster-by-Burne-Hogarth_W0QQitemZ150362759746QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item230251a242&_trksid=p3286.c0.m14

-MTT

Nikopol

• Jäsen
« Vastaus #44 : 29.10.2009 klo 15:07:30 »
Huuto.netin hurjathan jo on, mutta miksei voisi vinkata foorumin sarjakuvakeräilijöille myös oivista käynnissä olevista kohteista.

Tässä vaikka aloituksen vuoksi hyviä keräilykohteita kaupan:

http://huuto.net/fi/showlist.php3?cat=%&seller=asd324&status=DN&odir=A

Itse saatan yrittää tuota Franquinin Mustia Sivuja, mikäli olen kotosalla huudon päättymisen aikoihin, mutta eipä niin väliä, vaikken sitä saisikaan.