Ainakin kohteiden kokonaismäärä huuto-netissä tippui kesän alussa parisataatuhatta, mutta on nyt syksyn myötä palannut takaisin.
Oma myynti oli keväällä hiukan vilkkaampaa, mutta menee tuota edelleen kaupaksi ehkä 1-2 kohdetta viikossa, esillä parisataa. Tehomyyjänä saa asiat sujumaan ihan ok.
Itse en ole juurikaan ostanut, kun tulee noita harvinaisuuksia myyntiin ja monasti lähtöhinta melko alhainen, niin ostajia on niille parille lehdelle kilpailuksi asti eikä oikein maistu kytätä. Voisin ostaa kalliimmallakin kun ei tarttisi kilpailla. Omiin harvinaisuuksiin laitan myös osta-heti hinnan että on ainakin vaihtoehto.
Tavislehtiäkin menee kun kovin moni ei jaksa laittaa niitä myyntiin.
Mutta on tässä silti selkeä ero vuoden-parin takaiseen, niin myynti kuin tarjonta. SS Libriconissakin on sisällä haku muutamasta kohteesta mutta ei ole löytynyt. Tuntuu noissa harvinaisuuksissa että passelihintaisia 3-4 kuntoisia ei löydy enää, ainoastaan surkeita raatoja tai minttejä kauheaan hintaan.
Ihan perus 90-luvun Marveliakin on mennyt kaupaksi kun on keräilykuntoinen. Muut ei sitten mene kaupaksi vaikka hinta olisi se 0,5€, oikein mikään perus sarjakuva.
Mutta mikään muu kanava ei tunnu myyvään sitäkään vähää kuin Huuto-Net, itselle se on edelleen se paras paikka. Aku-Ankan taskukirjoja vein Vantaalla divariin kesän kynnyksellä pahvilaatikollisen ja sain ihan ok hinnan, paljoa muuta en ole jaksanut tuonne tyrkyttää.
Sanoivat kyllä kun ostin kassillisen pyhimyksiä että joku muu oli juurikin hakenut samankaltaisen nipun. Vielä joillain keräilykärpänen herää..
Niin ja tavalliset kirjatkaan ei myy joten ongelma ei ole vain sarjakuvissa.
Kai ne on sitä "turhaa" kulutusta josta tingitään. En usko että aika on ihan näin täysin ajanut painetusta sanasta vielä ohi.
On nuo vaihtoehdot vieläkin aika kankeita käyttää joissain tarkoituksissa.
Itse olen tietenkin fanaatikko joka ei koskaan ala lukemaan pelkästään näytöltä, mitäpä minä tiedän.
No, ostin tuossa viikonloppuna ekan muumiesineeni myyntimielessä, paremman tuoton niistä saa..