Ensin iso kiitos kaikille tekstiosioita kommentoineille. Asia pistetään pohdintaan. Sitä ei tarvitse pelätä, että minä niitä juurikaan kirjoittaisin, vaan siihen löytyy kyllä terävämmät kynät. Testattiin nyt kuitenkin tällaistakin kun joku sitä viime numeron tiimellyksessä toivoi.
Onko Roihuvuoren hahmoilla alkuperäiseskielisessä versiossa muita nimiä kuin poika, isä, tenava? Nimet ehkä auttaisivat lähestymisessä, vaikka etunsa varmaan tuossa vähemmän henkilöittävässä nimittelyssäkin.
Max ja Oscar ovat alkuperäiset nimet, mutta ei nyt pikaisesti selattuna tullut vastaan yhtään sivua, joissa he kutsuisivat toisiaan noilla nimillä. Löytyi kyllä kukko nimeltä Georges.
Praedorin väritys oli liian valju Hiltusen vahvan mustan kanssa. Varsinkin hennon pinkki tunika söi eläytymistä. Pulp-paperille tämä olisi voinut sopia, nyt tuli alilyönti. Vimmaa myös väreihin!
Meidän täytyy Petrin kanssa vähän vielä harjoitella tätä yhteistyötä. Tällä kertaa originaaleissa oli paikoitellen niin paljon mustaa, että pelkäsin tummempien värien tukkivan kuvia. Voi sanoa, että olin ehkä vähän ylivarovainenkin, nyt kun on nähnyt tämän paperin hienot paino-ominaisuudet.
Edellisen Praedorin "realistisempi" värimaailma sai sen verran kritiikkiä osakseen, että päätin tällä kertaa tavoitella sellaista vanhan ajan seikkailusarjakuvan väritystä. Tiedä sitten mitä seuraavalla kerralla on vuorossa....
Onko siitä jo huolehdittu, että tilaajat saavat jatkossa lehtensä viimeistään samana päivänä kuin myyntipisteet?
Otan asian esille kun seuraavan kerran kun näen jakeluosaston päällikön. Kyllä se noin pitäisi saada toimimaan.
Vähän harmitti Zombiejutun käsikirjoittajien tietämättömyys kristinuskosta. Eikös koko uskon perustana ole se tyhjä hauta? Luulisi olevan tunnettu fakta ympäri maailman, että Jeesus ei haudassaan kauan maannut?
Ja Jerry Frissen vastaa Jysäyksen lukijoille:
OK, here's my answer to finish geeks!
I live in a country where the "Jesus freaks" won the elections. I don't know
a lot about religions and Christianity but I know enough to understand that
their way of seeing it is pretty far from Jesus' way. I know that Jesus
wasn't dead for long, but I'm pretty sure that if Zombies that Ate the World
would be true, all those freaks would go in Jerusalem waiting for Jesus to
come back. This morning, I was dropping my daughter to school and I saw that
sticker on a car: "Jesus is god, read the bible." If I remember well, Jesus
is not god but his son, I don't think it really matters for that guy in his
SUV (it figures.)
Jesus will be back in chapter 10 and he's gonna meet Karl and especially his
Belgian friend, Freddy, who is a pretty bad driver... I'm not gonna say
more.
Take care.
Jerry
Älkää kysykö enempää Zombien tekijöiltä, olen jo käyttänyt 15 minuuttiani tähtien seurassa ja tuo kysymys meni jo yliajalle. Mutta hyvä pointti Jurpop. Ei se kyllä minua tippaakaan haitannut lukijana, vaan nautin kovasti tuostakin sivujuonteesta. Melkein yhtä paljon kuin sarjan näkemyksestä lasten kasvatukseen.
mitä minä hyödyn siitä että tilaan postitse? Hinta on täysin sama.
Tämä ei ole lupaus eikä mikään päätetty asia, mutta toivomme kaikki, että sivumäärää saataisiin lähitulevaisuudessa hilattua ylöspäin. Todennäköisesti irtonumerohintakin silloin nousee. Ei tosin välttämättä niin paljon, että sillä on mitään merkitystä kunnialliselle työssäkäyvälle veronmaksajalle.
Yritän neuvotella diilin Makedonian kanssa, että maksavat enemmän sellaisista Jysäyksistä, joissa on aito tilauslappu persuuksissa. Ovat ne sen verran harvinaisia. Mutta toki kirjakauppojen ja sarjakuvakauppojen on myös elettävä, joten hankkikaa jos haluatte mistä haluatte, en minä siihen puutu.
Iso liuta amerikkalaista alternativea ja vaikka ranskalaisten Assojen sarjoja voisi mennä perussarjakuvaa kuluttavan lukijan silmistä sisään kaikenmaailman hiltusten imussa, ihan mukisematta.
Tähän pyritään.