Sarjan tarkoitus on koota kaikki tarinat kultakin vuodelta. Kuitenkin Atomivakoojat vuodenvaihteesta 1950–51 jäi jostain syystä pois. En ole tarkistanut Inducksista viime pokkarien sisältöjä, koska en ole halunnut ja jaksanut tehdä tunnuksia sinne, mutta muistaakseni kukaan Kvaakissa ei ole puhunut, että olisi jätetty julkaisematta muita tarinoita. Kansikuvia kyllä puuttuu.
Noin 300 sivua vuodessa on minusta valtava määrä, kun ottaa huomioon, että Barks myös kirjoitti ja tussasi sarjansa. Monet tarinat, hahmot ja repliikit ovat hyvin kekseliäitä. Hänellä ei ollut piirtämisessä muita avustajia kuin vaimon apu joskus tussauksessa. Kaikkiaan hänen koko tuotantonsa taitaa olla melkein 7 000 sivua kun lasketaan mukaan kansikuvat ja käsikirjoitukset muille – se on paljon. Tarkan sivumäärän saisi selville Inducksista.
Yleinen käsitys on, että Barksin paras luomiskausi oli vuosina 1944–56, mikä lukee mm. vanhojen Aku Ankan parhaat -albumien esittelyteksteissä. Ainakin taiteen laatu heikentyi vuoden 1956 jälkeen. Barks itse selitti tätä sillä, että hänelle annettiin huonompaa paperia, minkä takia tussauksesta piti tehdä vähemmän yksityiskohtaista. Saattaa olla, että 50-luvun puolivälistä lähtien sivuja valmistui hänellä nopeammin kuin aiempina vuosina etenkin kun kahden lehden (WDC ja DD) yksittäisten ankkatarinoiden lisäksi velvoitteena oli tehdä Uncle Scrooge -lehden sisältö.
Lukuisat loistavat kymmensivuiset kertomukset erottuvat minulle tästä vuosikerrasta 1956. Suosikkeja niistä on lähes mahdotonta nimetä, mutta sanotaan nyt vaikkapa Uudenvuodenpäätökset, Tuulen viemää, Yleisurheilukilpailu, Joulukylpy ja Aku savulentäjänä. Vuoden paras tarina on minusta ehkä Maailman toiseksi rikkain ankka, jossa on Kulta-Into Piin ikimuistoinen ensiesiintyminen. Eräässä Pelle Peloton -jutussa esiintyvät Barksille harvinaisesti myös Mortti ja Vertti.
Nimitarina ei kuulu suosikkeihini, koska minua on aina häirinnyt se, miten maanalaisten olentojen tömistely voi aiheuttaa Ankkalinnassa maanjäristyksiä ja jopa lennättää kivisiä rakennuksia ilmaan. Tarinassa on kuitenkin hyvä, jännittävä tunnelma maan alla.