Olenko ainoa jota jäi enemmän kiinnostamaan miltä olisi kuulostanut Nemo kappaleen versio rap osuuksilla? Olisi se nyt ollut varmasti ainakin parempi kuin koko Once levy. Lisäksi minua jäi kiinnostamaan milloin Holopainen ajaa nuo rumat viiksensä pois...
Mutta joo, hyvältä toki kuulostaa suunnitelmat, mutta jotenkin vaan alkaa kiinnostus yhä enemmän vain laskea, kun näkee Holopaisen kuvan, ja miettii, että mitä mies on viimeisen 10 vuoden aikana saanut aikaiseksi, verrattuna siihen mitä hän joskus sai. Mutta toisaalta, siinä missä minä vain koen hänen nykyiset kappaleensa pitkäveteiseksi ruikutukseksi täysin Nightwishin omaan juttuun sopimattomuutensa takia ja kappaleet tuntuvat tosiaan liian nopeatempoisilta, tosin osa vaikuttajana niiden huonouteen on se että, omituista kyllä, ne eivät sovi laulettavaksi. Muita taas ärsyttää jostain ihmeen syystä se, että Holopainen tekee nykyään liian elokuvamaista musiikkia. Täh?! Minusta se juuri on ainoa hyvä juttu siinä musiikissa. Tosin minusta Nemossa ärsytti oikeastaan kaikki sen ominaisuudet.
Mutta esimerkiksi kun kuulin Holopaisen tekemän pidennetyn instrumentaalisen version Nightwishin Storytime kappaleesta, se kuulosti oikeastaan todella hyvältä. Jos tämä tuleva levy on enemmän sen kaltainen, kuin Nightwishmainen, se voi olla jopa hyvä. Tosin kun itse kuulin Dark Passion playn, johon oli myös satsattu rahaa, aikaa ja soittajia, pidin siitä hetken, mutta myöhemmin levy on alkanut kuulostamaan todella vastenmieliseltä. Aivan kuin jonkin elokuvan jatko-osa huonoilla uusilla näyttelijöillä, ja ohjaajalle annettu liikaa vapauksia.
Yhteenveto:
Kyllä, itseasiassa tässä on erittäin hyvät mahdollisuudet saada erittäin hyvä soundtrack sarjakuvalle. Ja miksei tämän jälkeen Holopaista voisi pyytää mukaan Disneyn elokuvien soundtrackeille tai muutenkin elokuviin? Ainakin Holopaisella on silmää tunnelmalle jota nämä fiktiiviset teokset edustavat.