Kirjoittaja Aihe: The Life and Times of Scrooge by Tuomas Holopainen  (Luettu 558 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reijo Valta

• Valvoja
  • Haddadaa
Vs: The Life and Times of Scrooge by Tuomas Holopainen
« Vastaus #75 : 25.04.2014 klo 16:43:21 »
Don Rosan facebook-tilillä kerrotaan, että levy on noussut listoille muuallakin kuin suomessa:

The chart results (as of April 28, 2014):

Finland: #1
Sweden: #12 (Rock charts)
Switzerland: #19
Germany: #23
USA: #29 (Billboard Top New Artist Albums; Heatseekers)
Czech Republic: #40
Austria: #52
UK: #92
Belgium: #92

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #76 : 27.04.2014 klo 10:18:53 »
Mitenköhän vaikuttaa Ankka tarinan myyntiin?
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #77 : 03.08.2014 klo 21:19:22 »
Kuunnelkaa Clannadia ja Enyaa. Samanlaista musiikkia.

Hmm. Itse Laittaisin "samaan kansioon" Miyazakin elokuvien musiikin ja Disney musiikin kanssa. Yleensä jopa kuuntelen nuo samalla. Sitten soitatan Nightwishin The Escapistin ja Ozzy Osbournen Dreamerin, ja omasta mielestäni tunnelma on koko ajan sama.

Seikkailu, haaveet, muistot...tämä on musiikkia jota kuunnellaan kun halutaan olla omissa oloissaan. Se on se minun pointti.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #78 : 20.08.2014 klo 14:15:39 »

Taru Leutokalma

• Vieras
« Vastaus #79 : 17.12.2014 klo 22:51:49 »
Ja hyvä levy onkin. Yllätyksekseni The Life and Times of Scrooge-albumi kolahti vaikka jokainenhan tulkitsee Rosan sarjakuvaeepoksen omalla tavallaan (omasta mielestäni levyn musiikit eivät enimmäkseen istuneet lähdeaineistosarjakuvaan, itse olisin säveltänyt vähän kepeämmän ja sellaisen fiftarimaisemman soundtrackin jos muka osaisin vielä säveltää). Pojot tulee lisäksi mahtavasta ideasta, kyllä sarjakuvien pohjalta nyt ihmeessä kannattaa säveltää enemmänkin musaa!

Kuten täällä onkin jo kommentoitu, The Life and Times of Scrooge on pitkälti sekoitus elokuvamusiikkia, etnistä musiikkia ja kelttiläistä folkkia joka ei ehkä ole massan mieleen (vaikkei levy omasta mielestäni kovinkaan vaikeaselkoinen satu olemaan). Tunnelma vaihtelee impressionistisen haaveilevasta varsin mahtipontisiin korkeuksiin. Vähän harvinaisempia soittimiakin löytyy, esim. säkkipilli, vihellyspillit, bodhrán ja didgeridoo joita kuuntelee oikein mielellään. Tätä on kiva kuunnella kirjoittamisen/lukemisen yhteydessä. Kaikin puolin siis inspiroivaa musaa.

Kauniin a Lifetime of Adventuren lisäksi biisit Into the West ja Duel & Cloudscapes ovat olleet erityisesti mieleeni.

Vern

• Jäsen
« Vastaus #80 : 09.08.2017 klo 14:01:35 »
Itse omistan tämän albumin ja albumin julisteenkin ostin muistaakseni 10 eurolla.  Oon kuunnellut monen vuoden ajan tätä albumia viime aikoina etenkin marjastaessani metsässä tai tehdessäni metsätöissä. Loistavaa musiikkia.

Olen toki myös Nightwish fani!