Tunnet selvästi ihan erilaisia naisia kuin allekirjoittanut
vuodesta 1969 lähtien enimmän osan Diabolikeja on piirtänyt
Näin on.
Ok, kiitos tiedosta. Tuota nimeä ei muuten mainita pokkarin esipuheessa, jossa luetellaan kuvittajia.
Clervillen pääkaupunki Clerville ja naapurikaupunkinsa ovat osa pitkää jatkumoa Ruritaniasta, San Salvadorista, Latveriasta, Syldaviasta ja Borduriasta.
Keksittyjä maita on toki esiintynyt jo aiemmissa toimintasarjoissa, mutta useinkaan kai koko maailman nimet ja maat eivät olleet niissä keksityt?
muista päätelmistä olen eri mieltä, jos ei lue tosissaan vaan "ironisesti" sarja menettää paljon.
Ok. Itse en pysty lukemaan tätä edes puolittain tosissani kuten luen esim. Mustanaamiota.
Karkeasti yleistäen: uudella mantereella on sankariuskoa, vanhalla ei.
Vaikka siis eihän Diabolik "moraalittomuudestaan" huolimatta juurikaan siviilejä ja viattomia tapa ja ryövää.
Totta, että Diabolik ainakin tässä uudessa pokkarissa tappaa vain rikollisia, jotka ikään kuin ”ansaitsevat” sen. Ja heh, Diabolik "ansaitsee" moraalisesti 100 miljoonaa, koska hän on niin fiksu ja häikäilemätön.
Murhasivatko nuo aiemmatkin eurooppalaiset antisankarit?
Olen lukenut aiemmin pari suomalaista Diabolik-pokkaria. Tämä Liken julkaisu on minusta parempi kuin ne, mutta yhtä seikkaa vain jäin kaipaamaan:
Diabolikin ihonmyötäistä asua.